Handbromsknas.

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
elanen
Övningskörning
Inlägg: 277
Blev medlem: 30 jul 2003, 21:34
Ort: Hökarängen /Stockholm

Handbromsknas.

Inlägg av elanen »

Handbromsen släppte tvärt och gick antagligen av idag. Låg med bilen i nerförslut med båt på båtrailern. Eller är det vanligt att dom kan hoppa ur sitt läge. Vet bara hur man spänner vajern. Nån som känner till hur dom är funtade. Är det dyrt att få dit en annan på plats. Min kropp är inte i form för nåt större mek. MVH Gunnar J.
Har fiskat sen jag var 5 år och är idag 50 år. Många år med tävlingsfiske i olika grenar och även varit ungdomsledare i en fiskeförening. Idag har jag lugnat ner mig och fiskar kanske bara 150 dagar om året. Är en musikfantast med musik från 50 talet till runt 80 talets stuk. Har en Volvo 945, årsmodell 91.

Kinky^
Färsk användare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 okt 2003, 01:56
Ort: Vänersborg

Inlägg av Kinky^ »

Är inga större problem att byta. Vajern är delad i två delar. En som går från handbromsspaken bak till mitten och sen ut till vänster bakhjul och en som går från mitten till höger bakhjul.

Kolla först upp vart vajern gått av. Du kan köpa delarna separat nämligen (onödigt att köpa hela kittet :wink: )



Kostar väl ett par hundringar på Mekonomen eller dylikt
Bild

evozz
Expert
Inlägg: 8621
Blev medlem: 31 mar 2004, 12:03
Kör: 142-73
Ort: Kolsva

Inlägg av evozz »

Instämmer med föregående talare. Det är rätt vanligt att de pajar i leden vid bakaxeln.
DET HETER STEREO!!!

IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM.

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

offtast är de ju den korta vajern som går av ...

men hissa uppe bilen så ser du om vejerna har gått av du följer vajerna från hjulet till mitten på bakaxelen :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

elanen
Övningskörning
Inlägg: 277
Blev medlem: 30 jul 2003, 21:34
Ort: Hökarängen /Stockholm

Inlägg av elanen »

Tack för tipset. Blir nog Volvo som får ta klabbet. Åka in på OK bland alla tomtar är inte min grej längre. Sen har man ingen hjälp när grabben är bortrest. MVH Gunnar J.
Har fiskat sen jag var 5 år och är idag 50 år. Många år med tävlingsfiske i olika grenar och även varit ungdomsledare i en fiskeförening. Idag har jag lugnat ner mig och fiskar kanske bara 150 dagar om året. Är en musikfantast med musik från 50 talet till runt 80 talets stuk. Har en Volvo 945, årsmodell 91.

Kinky^
Färsk användare
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 okt 2003, 01:56
Ort: Vänersborg

Inlägg av Kinky^ »

Volvo?

Är det inte onödigt att lejja bort ett jobb som tar en kvart i anspråk och kostar ett par 100 att göra själv?



Eller lever du efter devisen, \"det drabbar ingen fattig\" :lol:
Bild

elanen
Övningskörning
Inlägg: 277
Blev medlem: 30 jul 2003, 21:34
Ort: Hökarängen /Stockholm

Inlägg av elanen »

Kinky, nån kvart vore säkert bra. Men kan inte ligga på under bilen på gatan. Och kände på vajrarna bak. Bägge var lösa så nån kvart blir det inte hur man än gör. Och med frisk kropp kan man mekka tills fan tar en. MVH Gunnar J.
Har fiskat sen jag var 5 år och är idag 50 år. Många år med tävlingsfiske i olika grenar och även varit ungdomsledare i en fiskeförening. Idag har jag lugnat ner mig och fiskar kanske bara 150 dagar om året. Är en musikfantast med musik från 50 talet till runt 80 talets stuk. Har en Volvo 945, årsmodell 91.

Skriv svar