Sandwichadapter på volvo 940 turbo, PROBLEM

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Poppowisch
Färsk användare
Inlägg: 72
Blev medlem: 14 apr 2009, 19:40
Kör: Volvo 940 turbo -98
Ort: Eskilstuna

Sandwichadapter på volvo 940 turbo, PROBLEM

Inlägg av Poppowisch »

Hejsan!

sdm några kanske läst i min projekt tråd så har jag börjat riva bort saker för den nya topp,IC:N & kylaren.
Jag ska även montera en Sandwichadapter då jag ska ha mätare för oljetryck och även oljetemp
Idag när jag tog bort turbon och grenröret såg jag att det kommer bli väldigt trångt med adptern eftersom röret från oljekylaren går in i blocket en bit bakom filtret ( hitta ingen bra bild, men ni vet säkert hur det ser ut)

Blir det så illa att jag måste ta bort vattenröret varje gång jag ska byta olja eller finns det något trix man kan göra?


tack för svar


//Poppowisch
Projekt: Poppowisch volvo 940 turbo -98
Bild

I live my life a quarter mile at a time

Robertsson88
Övningskörning
Inlägg: 134
Blev medlem: 17 apr 2007, 21:46
Kör: 940T För fort
Ort: Stenungsund

Re: Sandwichadapter på volvo 940 turbo, PROBLEM

Inlägg av Robertsson88 »

tjenare...
Har samma prblem på min....
Du behöver inte ta bort röret, utan bara böja det "bakåt"
i ena änden går det in i blocket å andra änd går på en slang (eller)??? gör de på min iaf.
Nyp slangen (om du nte vill bli blöt) å lossa den se kan du med lite snäll masage av hammare å våld böja röret så pass att du får på och av filtret med adaptern på plats.

Mvh Andreas.

Användarvisningsbild
Poppowisch
Färsk användare
Inlägg: 72
Blev medlem: 14 apr 2009, 19:40
Kör: Volvo 940 turbo -98
Ort: Eskilstuna

Re: Sandwichadapter på volvo 940 turbo, PROBLEM

Inlägg av Poppowisch »

Robertsson88 skrev:tjenare...
Har samma prblem på min....
Du behöver inte ta bort röret, utan bara böja det "bakåt"
i ena änden går det in i blocket å andra änd går på en slang (eller)??? gör de på min iaf.
Nyp slangen (om du nte vill bli blöt) å lossa den se kan du med lite snäll masage av hammare å våld böja röret så pass att du får på och av filtret med adaptern på plats.

Mvh Andreas.

Ja precis den går till en slang, Jag får ta att göra så, Då kan man ju byta filter och olja utan att ta bort röret; )
tack för svaret [buga]
Projekt: Poppowisch volvo 940 turbo -98
Bild

I live my life a quarter mile at a time

Skriv svar