Avplockning av kofångare på 740 -90

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
ekiiiis
Färsk användare
Inlägg: 5
Blev medlem: 26 jan 2009, 16:29

Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av ekiiiis »

Tjena någon som kan förklara för mig hur man plockar av kofångarna fram och bak på en volvo 740 -90 lättast? Gärna med någon bild eller liknande :) Tack på förhand!

B23
Uppkörning
Inlägg: 653
Blev medlem: 21 dec 2008, 12:26
Kör: sjuförti!! eff motår
Ort: Göööteborg!

Re: Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av B23 »

ekiiiis skrev:Tjena någon som kan förklara för mig hur man plockar av kofångarna fram och bak på en volvo 740 -90 lättast? Gärna med någon bild eller liknande :) Tack på förhand!
antar att det ären 744?
iaf bak så sitter dom fast med 3 muttrar på varje sida i bagage utrymmet, får ta bort mattan lite. och fram sitter dom i motorrummet också på sidorna. Sen vet jag inte hur man får loss dom helt? undrar också detta!!! :?
volvo 740 -88 moppebörn!!! :)

Coffen
Forumsfreak
Inlägg: 3029
Blev medlem: 21 jun 2008, 14:14
Ort: Norrköping

Re: Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av Coffen »

fram är det bara att lossa på krockdämparna sen dra den rakt ut :wink: och bak är det lika dant :wink:
http://www.garaget.org/Coffen" onclick="window.open(this.href);return false;

kopsen__
Färsk användare
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2009, 12:00

Re: Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av kopsen__ »

mina bultar till bakre kofångarn har typ rostat ihop, har testat med rostolja men det går fan inte få lös :( Nån som har nån ide :P

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Re: Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av Marcus_89 »

kopsen__ skrev:mina bultar till bakre kofångarn har typ rostat ihop, har testat med rostolja men det går fan inte få lös :( Nån som har nån ide :P
Vinkelslip :) Provat att lossa med krockdämpare, eller bara lossa balken från krockdämparna?
Bild

kopsen__
Färsk användare
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2009, 12:00

Re: Avplockning av kofångare på 740 -90

Inlägg av kopsen__ »

Fick lös det tillslut, tog lös allt, fick använda vinkelslipen på 3 av 4 skruvar :P

Skriv svar