Diazz skrev:
Tankmätare, Tankarmatur, sådana saker.. Men det är ju iiiiiiinga problem.. jodå! jag har haft 3 Volvo 7/900 nu, och visst, inga stora fel men ändå mycket mer än t.ex syrrans V70 som gått ungefär 5000mil nu helt och hållet utan bekymmer...
Är ju också en grej...
Tror inte 740 strulade de första 10 000 milen när de va nya heller... Det är vid 10k som problemen börjar komma oftast...
Är jo fortfaronde en ny bil.. En ny bil krånglar inte när den är ny, inte ens våra gamla krånglade när de va nya...
Tänk på hur mycket dim 740 som gått 30k mil strular, sen köper du en V70 eller nått om 20 år och jämför... Den lär inte vara MER problemfri, även om den inte strular mer kanske...
Men det är inte problem som är det stora med nya bilar heller, förutom att det är retfullt, utan eftersom att man måste byta modell varje år så blir delarna så inih*lvete dyra... 7/900 gjordes ju i över 10 år... Otänkbart idag...
Spinelled:
Volvo V70 -06: ca 585 kr.
Volvo 740 -88: ca 430 kr.
Styrled:
Volvo V70 -06: ca 385 kr.
Volvo 740 -88: ca 250 kr.
Framfjäder:
Volvo V70 -06: ca 870 kr.
Volvo 740 -88: ca 410 kr.
Hjullager bak:
Volvo V70 -06: 1675 kr.
Volvo 740 -88: 638 kr.
Detta är NYA delar, och 740 blir ju billigare, iom att det finns så stort utbud på skroten
Diazz skrev:S40N har fortfarande barnsjukdomar.
Så du menar att Volvo (som alla andra) släpper ut en bil som inte är färdigtestad? För va den det så hade den ju inte haft SÅ mycket barnsjukdomar... Mjukvarufel beror ENBART på slarv av programmerarna, och att det kan bli avbrott i CAN beror bara på slarv vid monteringen, kanske p.g.a pressen att jobba fort... Att hålla på såhär i längden är inte bra... Kunderna kanske kan stå ut med att EN bil från favvomärket srtular, men att ständigt släppa strulande bilar är att pröva kundens förtroende för märket. Så gör tyvärr alla märken idag...
Håller med _chevrolet_ att bilarna va bäst på 90-talet...
Om ni tror att jag hatar nya bilar så kan ni läsa mitt inlägg på sidan 2...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)