Vanligt med civila polismotorcyklar?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
760_karlsta
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 22 feb 2008, 05:01
Kör: 760
Ort: Skoghall, typ som en förort till karlstad

Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av 760_karlsta »

Hej vänner.

Såg en svartlackerad mc-polis för första gången idag som hade stoppat en troligen gasglas gubbe på motorvägen i karlstad.

Hur vanliga e det med civila mc-poliser? jag som sitter och nöter runt 20-30mil dagligen har inte sett en förrens nu.

Ha en bra dag

kawasaki
Färsk användare
Inlägg: 72
Blev medlem: 11 maj 2006, 23:44
Kör: Audi a4 tsq
Ort: Karlstad

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av kawasaki »

760_karlsta skrev:Hej vänner.

Såg en svartlackerad mc-polis för första gången idag som hade stoppat en troligen gasglas gubbe på motorvägen i karlstad.

Hur vanliga e det med civila mc-poliser? jag som sitter och nöter runt 20-30mil dagligen har inte sett en förrens nu.

Ha en bra dag
Kan inte alls vara vanliga. Såg en tjej på en civil motorcykel i Arvika för nått år sen.

760_karlsta
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 22 feb 2008, 05:01
Kör: 760
Ort: Skoghall, typ som en förort till karlstad

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av 760_karlsta »

Eller kan den bara vara inlånad för att kunna spana av trafiken bättre och få leka av sig lite så så den snälla tanten tror att det e en rikemansunge som är ute och leker med pappas leksak igen?

Danne745tic
Färsk användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 29 jun 2008, 15:57
Kör: Volvo 745 Tic

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av Danne745tic »

i ängelholm - helsingborg har de ett par stycken fast ser dom bara typ när de jagar trimmade mopeder :P
Bild

760_karlsta
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 22 feb 2008, 05:01
Kör: 760
Ort: Skoghall, typ som en förort till karlstad

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av 760_karlsta »

Danne745tic skrev:i ängelholm - helsingborg har de ett par stycken fast ser dom bara typ när de jagar trimmade mopeder :P
:lol: det vore kul att se :wink:

Användarvisningsbild
Pontus
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2017
Blev medlem: 05 jul 2006, 15:12
Kör: Volvo S60 2.4D -04
Ort: Örebro

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av Pontus »

den enda mer "civila" motorcykeln jag sett är KMT'en dom kör runt på, har sj blivit stoppad av den
Bild
http://www.garaget.org/?car=165474" onclick="window.open(this.href);return false;

swec_fullmoon
Forumsfreak
Inlägg: 3799
Blev medlem: 15 aug 2007, 23:54
Kör: Högertrafik

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av swec_fullmoon »

finns några vanliga polis motorcyklar (bmw touring den stora klumpen) och så har de några enduros liknande saker dessutom.

Jag vet även att de har minst en enduroliknande hoj som inte är märkt polis iaf. Dock såg jag polisens gula väst där det stod polis på ryggen. vidare utrysning osv vet jag inte. han bara se den en snabb glimt när den for igenom en rondell istan med blåljuse efter en trimmad moppe :D

Användarvisningsbild
_chevrolet_
Van forumsanvändare
Inlägg: 1974
Blev medlem: 14 jun 2006, 20:14
Kör: Buick Roadmaster
Ort: Dingelvik

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av _chevrolet_ »

stackars mopedister, en vacker dag kommer snuten orsaka en dödsolycka när de håller på sådär..
jag åkte i en polares bil och han hade monterat på en amerikansk polisramp på taket så smög vi bakom en moppe utan backspeglar å han drog igång den dära rampen, jäävlar vad vi ångrade oss efter det, för mopedisten petade ner och drog allt han orkade rakt igenom en cykelbana, lekpark, en meter från en tant med rullator i 70knyck.. vi kände oss rätt dumma där, kunde ju ha slutat illa.

760_karlsta
Färsk användare
Inlägg: 15
Blev medlem: 22 feb 2008, 05:01
Kör: 760
Ort: Skoghall, typ som en förort till karlstad

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av 760_karlsta »

_chevrolet_ skrev:stackars mopedister, en vacker dag kommer snuten orsaka en dödsolycka när de håller på sådär..
jag åkte i en polares bil och han hade monterat på en amerikansk polisramp på taket så smög vi bakom en moppe utan backspeglar å han drog igång den dära rampen, jäävlar vad vi ångrade oss efter det, för mopedisten petade ner och drog allt han orkade rakt igenom en cykelbana, lekpark, en meter från en tant med rullator i 70knyck.. vi kände oss rätt dumma där, kunde ju ha slutat illa.
hahaha :lol: tur att han inte sket ner eran bil iaf :wink:

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av ThaSaint »

finns minst ett par i luleå, varav minst en "supermotard"-modell
den åker man inte ifrån. :S

//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Användarvisningsbild
Knutsson
Övningskörning
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 jan 2007, 15:20
Ort: Trollhättan

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av Knutsson »

Har sett två olika i Trollhättan iaf. De brukar ha packboxar på sidorna och blått gore-tex-ställ på sig, så man ser ju direkt att det är en polis iaf. :S
BMW touringhojar har jag sett dem köra.
Bild

Användarvisningsbild
The_Saint
Uppkörning
Inlägg: 475
Blev medlem: 14 feb 2006, 15:48
Kör: 940 Turbo
Ort: Arboga, Västmanland
Kontakt:

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av The_Saint »

På "Riksan" 66 mellan Fagesta - Västerås brukar det vara lite snutar lite titt som tätt
Även civil MC, vad jag har sett så har alla vita mc hjälmar, och har sett en röd och svart mc stoppat folk men har inte sett vad det är för märke på hojen.

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av Östlund »

jag tror det händer att vissa hyr ut sine egna mc till polisen, och kör dom själva.
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

_joheen_
Övningskörning
Inlägg: 162
Blev medlem: 26 nov 2007, 21:30

Re: Vanligt med civila polismotorcyklar?

Inlägg av _joheen_ »

ja här där jag bor (nån mil från västerås) har snuten en mc scooter , många trimmade moppar som åkt fasst för då de försökt dragit ikapp den , då det ser ut som en helt valnig gubbe som är ute och söndagskör, sen har ju han dragit ikapp och stoppat dem...

Skriv svar