Missljud/vibration AW71L

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Goran_Lundmark
Övningskörning
Inlägg: 212
Blev medlem: 13 aug 2003, 19:44

Missljud/vibration AW71L

Inlägg av Goran_Lundmark »

har fått ett problem med automatlådan(aw71L) i min 745 turbo. när jag har i D, 1 eller 2 och står still eller rullar lätt frammåt så kommer ibland ett dovs vibrerande ljud, låter inte sådär jättehögt med man känner en svag vibration i växelväljaren. kan även framkomma när man kör/rullar i låg hastighet mellan 0-15 km/h med mycke lätt gas eller ingen alls. lådan fungerar bra när man kör. växlar mjukt och slirar inte på någon växel. detta/vibration upplevs med ju varmare lådan blir tycker jag. Är grymt inniterad över detta och mycke tacksam till förslag!
MVH Göran
Bild

745 Turbo intercooler -90

Gode_Herrn
Van forumsanvändare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
Ort: Nykil

Re: Missljud/vibration AW71L

Inlägg av Gode_Herrn »

Goran_Lundmark skrev:har fått ett problem med automatlådan(aw71L) i min 745 turbo. när jag har i D, 1 eller 2 och står still eller rullar lätt frammåt så kommer ibland ett dovs vibrerande ljud, låter inte sådär jättehögt med man känner en svag vibration i växelväljaren. kan även framkomma när man kör/rullar i låg hastighet mellan 0-15 km/h med mycke lätt gas eller ingen alls. lådan fungerar bra när man kör. växlar mjukt och slirar inte på någon växel. detta/vibration upplevs med ju varmare lådan blir tycker jag. Är grymt inniterad över detta och mycke tacksam till förslag!
MVH Göran

prova att byta olja samt filter i lådan brukar rå bot på preblemet du beskriver // Kenny

jdrotz
Van forumsanvändare
Inlägg: 1334
Blev medlem: 17 maj 2008, 22:10
Kör: XC60 Classic
Ort: Umeå

Re: Missljud/vibration AW71L

Inlägg av jdrotz »

Skulle problemet inte försvinna så är det bara börja leta etfer en ny låda.
940GL -91, B230FB, M46 (såld...)
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=67182" onclick="window.open(this.href);return false;

krillebus
Forumsfreak
Inlägg: 3361
Blev medlem: 30 okt 2004, 22:11
Ort: Stockholm Haninge

Re: Missljud/vibration AW71L

Inlägg av krillebus »

jdrotz skrev:Skulle problemet inte försvinna så är det bara börja leta etfer en ny låda.

Kan ju vara så men kolla för säkerhets skull så att knutar och stödlager är friska innan du sliter ner lådan.
"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"

Skriv svar