Hög COhalt, Högre vid ombes.. (blockerat avgassystem)
ööö !? är du typ min andra personlighet !? jag har PRECIS SAMMA PROBLEM EXAKT på min 740 turbo !90!
jag har testat allt ni har skrivit och nu bytt katten och väntar på tillfälle att testa på en verkstad då jag endast får en vecka i trafik om den inte skulle gå igenom nu för 3e gången!
jag har testat allt ni har skrivit och nu bytt katten och väntar på tillfälle att testa på en verkstad då jag endast får en vecka i trafik om den inte skulle gå igenom nu för 3e gången!
Redblock.se
-Forum
-Bilder från träffar/Events
-Skitsnack
Nitr00x skrev:ööö !? är du typ min andra personlighet !? jag har PRECIS SAMMA PROBLEM EXAKT på min 740 turbo !90!
jag har testat allt ni har skrivit och nu bytt katten och väntar på tillfälle att testa på en verkstad då jag endast får en vecka i trafik om den inte skulle gå igenom nu för 3e gången!
hehe.. fler som har dessa hemska problem..
medela gjärna hur det gått efter katt bytet.. nog det enda jag har kvar nu tror jag
ska dock prova med en annan LMM för säkerhetsskull imorn
(bara mätt den jag har)
annars vet jag inte vad det skulle kunna va?
kass spridare eller bränsle / tändningsbox?
Nitr00x skrev:min bil går ju normalt nu men ch värderna är kassa .... fick tipps om att ta bort oljefällan på vevhusventilationen ?
jag ska även ta en titt på min tempgivare under insuget
okej..
oljefällan,insug/spjäll osv blev riktigt rengorda på min igår..
var ganska mycke skit men gick inge bättre sen ändå
JE Jr skrev:Du, är du säker att du inte har nåt läckage före katten?
Har du gjort en "stage 0" Dvs bytt tändstift, fördelarlock osv?
Har bilen alltid betett sig såhär?
inget läckage före katten längre (hade dock en svets före katten som var av innan och då funkade bilen mycke bättre och hade normal förbrikning än den gör nu när jag tätat)
japp provat två andra uppsättningar stift
och provat andra tändkablar
och provat en annan tändmodul
dock ej fördelarlock än..
spottar verkligen ur avgassystemet, hade den andra bilen bakom idag och märkte att den var helt svart prickig
JE Jr skrev:Går den så fett så går den inte på lambda 1...
Du brände inte nån box i smaband med svestsning då?
nä, med den nya sonden lyser lampan nästan konstant efter start..
ingen svetsning gjord än..
(ville inte lägga ner tid på det om jag kommer få byta katten så tätade med "avgaspast" en ölburk och några bandage så länge.. läcker inte därifrån nu iaf)
det enda jag kan komma på som kan vara fel nu är:
bränslebox
tändingsbox
kammen sitter fel
fördelarlocket
tror jag hittade felet nu idag
bestämde mig för att jag ska köpa en ny katt nåndag så tog fram
rondellen för att rensa den som satt för att se om den skulle gå bättre..
men till min stora förvåning var den redan tom?! (ingen svets eller så, så ingen har kapat upp och rensat den)
så började ta isär resten av systemet och hitta några stora bitar av innehållet från katten som blockerade systemet..
när jag kör den nu när jag kapat katten går den mycke mycke bättre
Men kan den höga bränsleförbrukningen bero på detta också?
bestämde mig för att jag ska köpa en ny katt nåndag så tog fram
rondellen för att rensa den som satt för att se om den skulle gå bättre..
men till min stora förvåning var den redan tom?! (ingen svets eller så, så ingen har kapat upp och rensat den)
så började ta isär resten av systemet och hitta några stora bitar av innehållet från katten som blockerade systemet..
när jag kör den nu när jag kapat katten går den mycke mycke bättre
Men kan den höga bränsleförbrukningen bero på detta också?
Kan den garanterat göra.
Är systemet tätt så går det ju otroligt tungt, på med en ny katt nu så går den kanske igenom sen
Är systemet tätt så går det ju otroligt tungt, på med en ny katt nu så går den kanske igenom sen
2nd place is 1st loser
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1739
- Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
- Kör: V70RV70T5940T740T
- Ort: Jämshög
- Kontakt:
Bes min 940 i måndags med CO på 3.4 på tomgång.... ställde ner soppatrycket ill 3.0bar
Och då har 968or och 3"lmm.. det betyder ju att den går toksnålt.. och ändå fick jag 2.9 i CO på ombes..
Kan det ha något att göra att jag har öppen vevhus? bara en slang rätt ut i luften?
Och då har 968or och 3"lmm.. det betyder ju att den går toksnålt.. och ändå fick jag 2.9 i CO på ombes..
Kan det ha något att göra att jag har öppen vevhus? bara en slang rätt ut i luften?
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!