Lite frågor om M90-lådan och kopplingen

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Jansson
Uppkörning
Inlägg: 481
Blev medlem: 29 jan 2004, 18:26
Ort: Uppsala-Storvreta

Lite frågor om M90-lådan och kopplingen

Inlägg av Jansson »

Ska ge mej på ett kopplingsbyte på min 945:a, en -98.



Ett par frågor har jag...sitter det någon kopplingsvajer på min bil eller är den helt hydraulisk? Och vad är det man ska tänka på då i samband med bytet?



Och går det att låta spaken sitta kvar, dvs att inte ta ur spaken ur bilen, att liksom bara ta isär vid spakstället typ?



Lite frågor, tips och trix mottages tacksamt!



Mvh Tobias
MVH Jansson

Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:

Inlägg av Bulan »

Du har hydraliskkoppling.. bara lossa den ur fästet men lossa INTE slangen för då får du lufta om.. och det är lättre att lossa spaken.. piss lätt :wink:
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!

John
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2735
Blev medlem: 03 mar 2003, 10:18
Kör: Volvo 242 turbo -81
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av John »


Skriv svar