Mattor till 945 -91 (GL)

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Mattor till 945 -91 (GL)

Inlägg av mandg »

Hej Alla Volvo Fantaster!



Tänkte mest höra med er om det är samma mattor i en 744/944 som i 745/945 mattan som jag undrar om är den som finns i baksätet och går under sitsen baktill(på golvet)

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

fram ja, bak nej, i 744 mattor så finns det 2 hål bak för sätes fästena, på combi är det fler hål typ 4st mindre hål.. så du lär skära och kapa om du ska få till det bra..
Bild

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

Sweeman skrev:fram ja, bak nej, i 744 mattor så finns det 2 hål bak för sätes fästena, på combi är det fler hål typ 4st mindre hål.. så du lär skära och kapa om du ska få till det bra..


Oki dokie...men formen och storleken är samma då är det bara att ta fram kniven :-)



Tack för svaret....

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

yes formen fram bör det inte va nån större skillnad på, alltså fram under förarstolarna osv, men tror inte att en skrot tar många pengar för en sådan matta.. fick mina gratis :P å sen är det ju mattor i skuffen också på combi :P
Bild

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

Sweeman skrev:yes formen fram bör det inte va nån större skillnad på, alltså fram under förarstolarna osv, men tror inte att en skrot tar många pengar för en sådan matta.. fick mina gratis :P å sen är det ju mattor i skuffen också på combi :P


Jo iof är där i skuffen också..men jag hade en dö mus under passasgerar mattorna bak så jag slängde ut dem för 1 år sedan, och nu när vi väntar tillökning i familjen måste jag har plats med tanten i baksätet, hade varit trevligt om bilen åtminstonde såg hel ut :-)



Jag kan lova att dö mus en luktar gott.....

steifan
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5828
Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
Kör: 740 GLT 16 VALVE
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av steifan »

Det skiljer mellan katalysator- & icke katalysatormodeller. Så långt vet jag ;)

Bla för att styrboxen sitter framme till höger på katalysatormotorer.



Bak borde det vara lika.



Finns för övrigt sprillans gråa (alla andra är slut) plastmattor hos Volvohandlarna för runt 500kr eller nåt sånt.
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

steifan skrev:Det skiljer mellan katalysator- & icke katalysatormodeller. Så långt vet jag ;)

Bla för att styrboxen sitter framme till höger på katalysatormotorer.



Bak borde det vara lika.



Finns för övrigt sprillans gråa (alla andra är slut) plastmattor hos Volvohandlarna för runt 500kr eller nåt sånt.


Det gällde tygmattorna.... :-) Men tack för tipset ändån....

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

mandg skrev:
Sweeman skrev:yes formen fram bör det inte va nån större skillnad på, alltså fram under förarstolarna osv, men tror inte att en skrot tar många pengar för en sådan matta.. fick mina gratis :P å sen är det ju mattor i skuffen också på combi :P


Jo iof är där i skuffen också..men jag hade en dö mus under passasgerar mattorna bak så jag slängde ut dem för 1 år sedan, och nu när vi väntar tillökning i familjen måste jag har plats med tanten i baksätet, hade varit trevligt om bilen åtminstonde såg hel ut :-)



Jag kan lova att dö mus en luktar gott.....


Trevligt med husdjur i bilen ju :wink: :wink: hehe nerå, men har du inte nära till en skrot? skulle säkert besvära dig mindre och färre fula ord skulle brukas sen vid montering :lol: annars kan jag ta en svart matta från skroten här å skicka :P
Bild

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

Hehhe har nära till skroten....dock hade de inga kombis hemma...men däremot sedaner därvid frågan...annars får det blir kära returbilen...

Skriv svar