Eldflammor

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Eldflammor

Inlägg av Zibbe »

Någon som vet hur man ska få eld ur avgasröret? vet att det har med tändstift o tändspole att göra, men vet någon hur man gör.... kopplar och så. tänkte ha en omkopplare så ja kan stänga av o sätta på \"strömmen\".

Nån som har gjort så?

Snatto
Uppkörning
Inlägg: 866
Blev medlem: 15 jun 2003, 18:26
Ort: Blekinge...

Inlägg av Snatto »

Verkar lite 2F2F-wannabe eller Epa-fjortis över det hela... :roll:



Men ganska häftigt är det!



Har ett \"recept\" på en sådan i någon tidning hemma(Wheels magazine, tror jag), kan kolla upp det till imorgon.
h OND a

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Finns lite info på zatzy

http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... ight=flame



Läste det för länge sedan så mins inte vad som stod där
--Daniel Carlsson--

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

okay.. tack för svaren... kan du kolla upp det där? det är inte ja som ska ha det, en polare....

Ankfoot
Färsk användare
Inlägg: 60
Blev medlem: 04 okt 2003, 13:13

Inlägg av Ankfoot »

säääääääääääääkert :P
940 -93

19.000mil

eXpaniX
Uppkörning
Inlägg: 358
Blev medlem: 19 jul 2003, 11:43
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av eXpaniX »

dom stänger ju av tändningen när motorn har varvet uppe så att sppa kommer ut i avgassystemet.o det kan ju inte va så bra för katalysatorn..
Volvo 940tic -94...

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

en fd jobbarkompis som pysslar med fel bilmärke köpte ett bränslesystem som man även kan göra sådär med.. genom att dra en slang igenom hela avgasröret till nästan längst bak.., och vipps så ska man kunna spruta ut bensin där, men han gjorde något fel med installationen så soppan kom ut där framme istället.. BOOM! han sprängde sönder hela avgasröret :=) Och självklart inför en folksamling vid en korvmoj, ge dig fan på att det lät fint när han åkte därifrån
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

haha, fan va tufft..... fel bilmärke, va det S**B eller?

nä det är inte ja som ska ha det... en polare o katt finns det inget som heter :)

Volvo-Anders
Uppkörning
Inlägg: 594
Blev medlem: 05 okt 2003, 16:21
Ort: Lidköping (4 mil från skövde vid vänerns fot):)

Inlägg av Volvo-Anders »

Om nånting händer är det GROVA böter, och skulle du verkligen villa ha ett par sönderbrända ben på samvetet ?

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Detta är väll min åsikt, man skall inte hava en bil som serut för mer än vade den är.



Eller jag tycker att man skall \"få\" eld därbak av att bilens motor är så pass trimmad (dahlbäck golf tex) inte något hem mek.



Sen tänkte jag lite på det där med tänd stift kan inte hela avgassystemet bli strömförande då?
--Daniel Carlsson--

Turbotjej
Övningskörning
Inlägg: 266
Blev medlem: 23 jan 2003, 18:58
Ort: Norrlands Metropol, SUNDSVALL
Kontakt:

Inlägg av Turbotjej »

Hua, allt det där med eldslågor ur avgasröret låter ju lite väl i mina öron. Finns det inte en hel del risker med sådant? Nej, inte vill man orsaka personskador eller liknande för att det ska se \"tufft ut\"....vilket det inte gör...
~ Angel - som numera kör Saab~

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

jo det tycker ja med juppo... men nu är det ju som sagt inte ja som ska ha det....

acid
Uppkörning
Inlägg: 396
Blev medlem: 30 nov 2002, 18:41
Ort: Kristianstad

Inlägg av acid »

På min 740 slår det rätt härliga lågor ibland blev så sedan jag rensat katten och moddat om avgassytemet lite. De jag pratar om är avgasknallar med lite flames på köpet kommer om man varvar ut bettan riktigt.

Miffot
Uppkörning
Inlägg: 748
Blev medlem: 30 nov 2002, 18:06
Ort: Finspång Kör: 965 16v tic
Kontakt:

Inlägg av Miffot »

prova med en flaska gasol i bakluckan sen en slang till slut änden av röret och en sådant där munstycke kanske så inte hela bilen flyger i luften. och ett stift som gör gnistan...

inte för att jag skulle vilja ha en gasol flaska där bak..





nä jag vet inte hur man gör........

hitta bara på.. :?

Metal_Robban
Färsk användare
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 jul 2003, 18:08

Inlägg av Metal_Robban »

Annars kan man ju göra så att man gör så det droppar lite disel i avgasröret.. med hjälp av någon nippel historia o något som gör att det droppar disel..nån stans längre fram vid gren röret. där det är extra varmt. ska ryka nått för j****gt om motor är varm villsäga... polarn hadde så på en 240
Stolt ägare av en silvermetalick 740 b230f -88

som nyss har rullat lite över 30000 mil och går som en klocka (3:e ägaren)

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

så som acid sa, så vill ja ha det.... men min polare kan tydligen inte ändra sig.... men det där med diesel... nepp.... men ska försöka övertala honom... att det är goare med avgasknallar o lite eld som du sa...

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

Våran 240 cabbe skjuter flammor som fan! men det är nog felinställd förgasare.



EDIT: Den gör inte det längre, iochmed att vi monterat i automatlåda! =)



kika in på våran hemsida (http://fullspeed.to/teamvolvomariestad/ och ladda hem filmen burnout by night, då får ni se Volvator göra finfina flammor med den saffransfärgade 740n han hade nyss!
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

Varver man bara till räkligt länge och släpper gasen ibland så får du smällar & eld ... :D :D :D :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

westlife
Van forumsanvändare
Inlägg: 1465
Blev medlem: 26 sep 2003, 20:40
Ort: Wärmland - Kil
Kontakt:

Inlägg av westlife »

Eld vettifasen.. räcker det inte med lite smatter då? bara att ställa upp tändningnen nåra enstaka grader
Passat TDi -00

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

montera som du kanske hört ett tändstift o spole o de... men i avgasröret på motsats sida jämfört med tändstiftet monteras en spridare som du kan dra ut soppa genom... perfekt... ej testat men då får ni nog lågor...
Bild

Trix
Färsk användare
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 dec 2003, 04:32
Ort: Hallstahammar
Kontakt:

Eldkastare

Inlägg av Trix »

Varför hålla på o kasta ut en massa pengar på prylar till höger o vänster ??

Är det inte bättre o billigare att göra som så att man ställer in tändningen fel,

min 240 -86 (vinter bilen) står tändningen fel på och den kvastar som satan om man trycker högerfoten i golvet o släpper !! :wink:
BÄTTRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD

ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD

-----------------

Köpes: 17\" fälgar, inte för dyrt :P

Skriv svar