Ny 744 gl 88

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Ny 744 gl 88

Inlägg av Sweeman »

tjena tjena, efter att mina päron fick se min 240 så pracka de på mig en fin 740 gle -88 :P men den har lite småfel här och var som jag har några frågor om :P





1. vad jag vet så finns det bara voltmätare till 740's med turbo.. stor chans att hitta en sådan på skroten?





3. någon som har tips på att dra RCR kablarna genom bilen? har lyckats pula ner dem på sidan så den kommer under passagerar mattan men får inte ut listen på sidan :S måste ju kunna dölja det snyggt :/



4.hur i allsindar fäller man fram sätena!? slet och drog igår utan att få något resultat..





tackar för svar :p

Kroona
Övningskörning
Inlägg: 207
Blev medlem: 29 jan 2006, 21:42

Inlägg av Kroona »

Bälstespåmminnaren dör om du skär av kabeln vid bälsteslåset

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

ok då ska jag göra det på båda stolarna fram?

lundkvist
Övningskörning
Inlägg: 145
Blev medlem: 15 apr 2006, 07:34
Ort: Falun

Inlägg av lundkvist »

framför förarstolen på vänster sida under plasten sitter en kontkat du kan ta isär
760 TIC manuell -89 Megasquirt och T04 bl.a
S40 2,0t bruksen

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

ok tack så mycket :) nu slipper man skrika åt sin medpassagerar varje gång man sätter sig i bilen ;P

steifan
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5828
Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
Kör: 740 GLT 16 VALVE
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av steifan »

Vad är det för säten du ska fälla fram då? baksätet?
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06

igelkottar
Uppkörning
Inlägg: 430
Blev medlem: 06 apr 2007, 13:51
Ort: Skövde

Re: Ny 744 gle 88

Inlägg av igelkottar »

Sweeman skrev:


5. min fläkt funkar bara på läge 4.. fixa fram en ny (hjärnsläpp..den man snurrar på (bakom knappen) för att reglera hastigheten på fläkten) så hur får man loss allt så man kommer åt?



tackar för svar :p



blocket annonsen :twisted: http://www.blocket.se/vi/12878003.htm?ca=6_s


Förmodligen så är det förkopplingsmotståndet som är trasigt

det sitter till vänster om fläktmotorn framför passagerarens fötter.

3522313

Sitter med en skruv, tror det är en stjärnskruv ;-)
Hoppet är det sista som lämnar en



/Lillen

Användarvisningsbild
Björkman
Färsk användare
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 jun 2007, 12:32
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Björkman »

Sweeman skrev:ok tack så mycket :) nu slipper man skrika åt sin medpassagerar varje gång man sätter sig i bilen ;P


Hoppas du inte krockar med en medpassagerare som du tyckte inte behövde bälte :x
Bild

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

@björkman mjadu.. svårt att få på mina kompisar bälten.. när jag hamnade i diket med en bil innan så fick alla sig ett slag i huvudet i taket förutom mig för jag hade bälte :P



@igelkottar ska kolla det :) bara plocka nytt från skroten?



@steifan japp baksätena.. instruktionsboken säger att det ska sitta en spak på sidan.. icke finns det en sådan.. så när jag skulle lägga in RCR kabel+ strömkabel så fick jag bända upp ena hörnet på sätet för att sedan pulla upp kabeln mellan stoldynan och plåten bakomsätena..
Bild

igelkottar
Uppkörning
Inlägg: 430
Blev medlem: 06 apr 2007, 13:51
Ort: Skövde

Re: Ny 744 gle 88

Inlägg av igelkottar »

Sweeman skrev:
4.hur i allsindar fäller man fram sätena!? slet och drog igår utan att få något resultat..




4. Är det inte så att man skjuver på sittdynan vid kanterna så att den

krokar ur mot bottenpålåten. (kan vara en spak oxså)

Sedan så finns det nog längst nere i varje hörn på ryggdynan en

metalltunga som går igenom en ögla i ryggdynan.
Hoppet är det sista som lämnar en



/Lillen

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

lite nya frågor..





passar 90+ bakljus på min 88a?





kan man köpa sprejburk från okq8 som matchat bilens färg? :/ tänkte lacka blinkers, bakspeglar och lite annat.. sett många göra det i projekt forumet men vet ej om det är volvo orginal färg som kostar skjortan :/



hur får man loss antennen fästet? (nån har brutit av den som satt där)
Bild

JE Jr
Ledamot
Inlägg: 3369
Blev medlem: 14 apr 2003, 21:57
Kör: 740GLE
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

Äh, jag tycker du ska köpa sprejfärg på Volvo! Av de sprayburkar jag har testat har de haft klart bäst munstycken, sen blir det ju rätt kulör med. Såå dyra är de ju inte.



Baksätet tar man ur genom att först ta ur sittdynan. Den tar man ur gneom att trycka den bakåt/uppåt i framkant så den hakas ur krokarna. sen tar man upp hakarna på sidorna i nederkant på ryggstödet.

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

ok, vad kan de kosta tro?



ska kolla in det där med baksätena ;P
Bild

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

haha vad frågor jag har :P



hur får man loss den där lilla listen under lyktorna? samt själva lyktglasen?
Bild

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

samlade ihop tåldamodet för att pilla med fläkten idag, sägs ju att det är framför passagerarens fötter, men ja..finns ju bara isolering bakom mattan :P hähä ser inget som kan föreställa denna dosa? någon som har en bild på vart exakt det sitter?
Bild

Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Inlägg av Shebalicious »

Sweeman skrev:@björkman mjadu.. svårt att få på mina kompisar bälten.. när jag hamnade i diket med en bil innan så fick alla sig ett slag i huvudet i taket förutom mig för jag hade bälte :P


Jag rullar inte bilen en meter förrän alla har bälte på sig. Även fast det inte är förarens ansvar i lagens ögon så tycker jag att man ska ta lite ansvar ändå. Det har hänt att det har gnällts på sina håll här med, men folk ger upp och tar på sig bälte när de märker att man inte vrider om nyckeln förrän det är på. Hellre en sur passagerare än en död passagerare.. :roll:



Fast bältespåminnaren är riktigt jobbig. Hämtar man någon och har bilen på tomgång så börjar den gnälla så fort de sätter sig. Har inte det på min, men tycker själv det är irriterande att sätta sig i en bil där det finns. Men bälte ska ändå användas. Av alla i bilen.

Sweeman
Forumsnarkoman
Inlägg: 4249
Blev medlem: 04 aug 2007, 20:51
Kör: Audi A6 2.7TDI avant
Ort: V.Frölunda Medlemsnummer:157
Kontakt:

Inlägg av Sweeman »

Shebalicious skrev:
Sweeman skrev:@björkman mjadu.. svårt att få på mina kompisar bälten.. när jag hamnade i diket med en bil innan så fick alla sig ett slag i huvudet i taket förutom mig för jag hade bälte :P


Jag rullar inte bilen en meter förrän alla har bälte på sig. Även fast det inte är förarens ansvar i lagens ögon så tycker jag att man ska ta lite ansvar ändå. Det har hänt att det har gnällts på sina håll här med, men folk ger upp och tar på sig bälte när de märker att man inte vrider om nyckeln förrän det är på. Hellre en sur passagerare än en död passagerare.. :roll:



Fast bältespåminnaren är riktigt jobbig. Hämtar man någon och har bilen på tomgång så börjar den gnälla så fort de sätter sig. Har inte det på min, men tycker själv det är irriterande att sätta sig i en bil där det finns. Men bälte ska ändå användas. Av alla i bilen.


säger inte emot dig! håller med dig helt och hållet men mina kompisar är inte de folket man kan lära sig ha bälte :P
Bild

sven
Van forumsanvändare
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 apr 2005, 21:41
Ort: Halmstad Leg.nattuggla
Kontakt:

Inlägg av sven »

Sweeman skrev:samlade ihop tåldamodet för att pilla med fläkten idag, sägs ju att det är framför passagerarens fötter, men ja..finns ju bara isolering bakom mattan :P hähä ser inget som kan föreställa denna dosa? någon som har en bild på vart exakt det sitter?


fläkten sitter bakomhanskfacket
Bild

volvo 944GL 91 45.000 mil som går på 100% E85 knappt inkörd

Skriv svar