Lufta kopplingen GLT 16V

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
påsen
Övningskörning
Inlägg: 262
Blev medlem: 21 okt 2006, 16:48
Kör: Volvo 940 Turbo
Ort: Älmhult

Lufta kopplingen GLT 16V

Inlägg av påsen »

Försökte å lufta kopplingen på min bil igår, å det gick bra, kom ut ren olja och ingen luft.

Men ändå så sjunker pedalen ner jättelätt och armen nere vid lådan rör sig knappt någonting, å det läcker ingen stans.

Vad kan felet vara?

Tack på förhand.



/Påsen

StefanM
Uppkörning
Inlägg: 767
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:41

Inlägg av StefanM »

antingen trasig huvudcylinder eller så fortfarande luft. Vissa bilar får ibland luftfickor som är svåra att få bort och ibland kan man lufta normalt och vissa griniga bilar får man trycka det bakvägen eller sätta burken under tryck och prova så.

Gode_Herrn
Van forumsanvändare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
Ort: Nykil

Re: Lufta kopplingen GLT 16V

Inlägg av Gode_Herrn »

påsen skrev:Försökte å lufta kopplingen på min bil igår, å det gick bra, kom ut ren olja och ingen luft.

Men ändå så sjunker pedalen ner jättelätt och armen nere vid lådan rör sig knappt någonting, å det läcker ingen stans.

Vad kan felet vara?

Tack på förhand.



/Påsen


Det bästa sättet att lufta kopplingen är att sätta dit ett annat lock på behållaren som du gjort ett lete större hål i sedan använda dig utav trycklyft och sakta blåsa i behållaren med öppen luftnippel

alexm
Färsk användare
Inlägg: 77
Blev medlem: 18 maj 2007, 18:08
Ort: Halmstad

Inlägg av alexm »

eller om du har otur som jag hade så är din urtrampningsgaffel på bumen, sliten/sprucken och måste bytas hissa upp bilen lägg dig under och kolla/känn in i sprängkåpan och se om kulan har gått igenom eller om den börjar gå igen om, isf bytt urtrampningsgaffel kostar 550kr på volvo
Kunskap kan man aldrig få för mycket av, bara inte allt kommer på en gång

Skriv svar