Meka elspeglar 740

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Spjutet
Övningskörning
Inlägg: 159
Blev medlem: 16 aug 2005, 20:19
Kör: 960 II
Ort: Sthlm

Meka elspeglar 740

Inlägg av Spjutet »

Fick backspegeln avsparkad häromnatten...



Fråga 1: om man har en snygg spegel med avsparkat fäste, och en ful spegel med helt fäste - går det att plocka loss fästet och sätta på den andra?

Fråga 2: är det värme i alla elspeglar? Om inte, är det bara glaset som skiljer, finns värmeströmkabeln i alla spegelkabelstammar?

Fråga 3: om man får tag på en backspegelsparkare, är det ok att våldta vederbörandes mamma då som hämnd?

SmileRacer
Uppkörning
Inlägg: 379
Blev medlem: 14 maj 2004, 10:05
Kör: Volvo 855 GLT -96
Ort: Adelsö
Kontakt:

Inlägg av SmileRacer »

Svar på fråga 1: Har för mig att de går att mecka om fästerna.



Svar på fråga 2: Behöver inte nödvändigsvis vara värme i alla elspeglar men hör för mig att de är standard, beroende på årsmodell. allt ska väl vara fördraget?



Svar på fråga 3: Tror till och med att du får trycka upp den trasiga spegeln i arslet på backspegelsparkaren.
Kör: Volvo 855 GLT -96

micael
Expert
Inlägg: 8322
Blev medlem: 01 dec 2002, 12:46
Kör: Volvo V90
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av micael »

1. ja

2. nej
Bild

Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Re: Meka elspeglar 740

Inlägg av Shebalicious »

Spjutet skrev:Fråga 3: om man får tag på en backspegelsparkare, är det ok att våldta vederbörandes mamma då som hämnd?


Påminner lite om följande mindre trevliga incident som drabbade mig på parkeringen. Inte kul att komma ut till: :roll:

Bild



Tror det finns militanta Volvohatare här i stan... Fast det spelar inte så stor roll eftersom jag ändå ska fixa rosten och alla andra bucklor, spackla och måla om bilen. Men detta ger ju mig lite extra arbete. Tänkte bara att det kanske fick dig på lite bättre humör. You're not alone. :P

Skriv svar