Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
ovanstående är i teorin............i verkligheten så är det inte så lätt då nipplarna ärgar fast duktigt och eftersom de är av mässing så kan man inte ta i för mycket........
Jag byter regelmässigt slangar samtidigt som ok, det brukar bespara en del svordomar.........
StefanM skrev:ovanstående är i teorin............i verkligheten så är det inte så lätt då nipplarna ärgar fast duktigt och eftersom de är av mässing så kan man inte ta i för mycket........
Jag byter regelmässigt slangar samtidigt som ok, det brukar bespara en del svordomar.........
Regelmässigt så klippar jag av bromsrören och konar om dom då det aldig brukar gå och få lös slangen från dom, iaf inte för mig.
jo det går om man kapar bort utsticket från slangen så du slipper gummirester och "smällen", då kan man värma på skapligt och då går det bra att lossa nippeln utan att kona om men många ggr är det nån annan som vart där tidigare och dragit den rund och då brukar jag kona om.
det beror på vad man jämför med................köpte deras dyrare verktyg då jag sett att flera firmor säljer detta men jag fann detta helt obrukbart eftersom jag är van med proffsgrejer.................fula ojämna konor osv.......