Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
påsen
Övningskörning
Inlägg: 262 Blev medlem: 21 okt 2006, 16:48
Kör: Volvo 940 Turbo
Ort: Älmhult
Inlägg
av påsen » 15 maj 2007, 10:00
Undrar om man behöver å köra med hårdare eller dubbla ventilfjädrar på en volvo b234f motor om man ska köra med turbo och original kammar.
Tack på förhand.
/Påsen
Gilbert
Forumsfreak
Inlägg: 3408 Blev medlem: 19 dec 2005, 20:30
Kör: 945
Ort: Smedjebacken
Inlägg
av Gilbert » 15 maj 2007, 11:19
man behöver inte de.
dessutom ska du inte ha sånna höga varv 16V.. då kan bli de ras
Volvo 945
påsen
Övningskörning
Inlägg: 262 Blev medlem: 21 okt 2006, 16:48
Kör: Volvo 940 Turbo
Ort: Älmhult
Inlägg
av påsen » 15 maj 2007, 11:53
Gilbert skrev: man behöver inte de.
dessutom ska du inte ha sånna höga varv 16V.. då kan bli de ras
Okej, så man klarar sig bra med original ventilfjädrar då alltså?
/Påsen
Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843 Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:
Inlägg
av Mockan » 15 maj 2007, 12:09
påsen skrev: Gilbert skrev: man behöver inte de.
dessutom ska du inte ha sånna höga varv 16V.. då kan bli de ras
Okej, så man klarar sig bra med original ventilfjädrar då alltså?
/Påsen
precis, om du inte ska vara mer än vad en gör orginal.
hårdare fjädrar har man för att ventilen ska hinna stängas på höga varv.
påsen
Övningskörning
Inlägg: 262 Blev medlem: 21 okt 2006, 16:48
Kör: Volvo 940 Turbo
Ort: Älmhult
Inlägg
av påsen » 15 maj 2007, 12:10
Mockan skrev: påsen skrev: Gilbert skrev: man behöver inte de.
dessutom ska du inte ha sånna höga varv 16V.. då kan bli de ras
Okej, så man klarar sig bra med original ventilfjädrar då alltså?
/Påsen
precis, om du inte ska vara mer än vad en gör orginal.
hårdare fjädrar har man för att ventilen ska hinna stängas på höga varv.
Okej, så bra, för jag hade inte tänkt å varva mer än original
Tack för snabba svar.
/Påsen