oljeläckage ev packboxbyte

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Greger Svärd
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 okt 2005, 22:23
Ort: Växjö

oljeläckage ev packboxbyte

Inlägg av Greger Svärd »

hej



Har fått olje läckage på 2 ställen dels i rörfästena på kylaren och dels mellan motor och automatlåda. vad det gäller kylaren blir det byte till ny och fixa nya oljekylarslangar på jobbet.



Oljeläckaget mellan min B230F och zf lådan gör mig lite mer nervös då jag inte blir klok på om det läcker bakkant av motor eller framkant av växellåda. antar att det blir till att byta packbox i vilket fall men har aldrig gjort denna typ av operation tidigare.



frågor jag har:



är det jä*ligt att fixa detta?



lönar det sig att lämna till verkstad och samtidigt göra oljebyten?



bilen är en 740 med b230f 8V och zf automatlåda med ca 79000 mil på mätaren

krillebus
Forumsfreak
Inlägg: 3361
Blev medlem: 30 okt 2004, 22:11
Ort: Stockholm Haninge

Inlägg av krillebus »

79000 mil :o



Du måste ner med lådan för att byta packboxen, inte sååå svårt men en del skruvande samt att lådan väger en del när den ska ner!



Ring och jämför priser på verkstäder men gissar att det kostar en slant.
"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"

Greger Svärd
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 okt 2005, 22:23
Ort: Växjö

Inlägg av Greger Svärd »

Fick tag i en verkstad som fixar bägge problemen med oljeläckage, byter ut bromsarna runt om samt gör en förbesiktning så "liket" klarar besiktningen blankt pris 4500 totalt. har sedan ett år på mig att hitta en ny bil att skaffa ett hat/kärleks förhållande till. blir dock svårt att hitta bil med ett lika passande reg som denna.



MVH

Greger

Louis
Färsk användare
Inlägg: 61
Blev medlem: 09 jul 2006, 00:28

Inlägg av Louis »

ta det!

bara dom utför jobbet seriöst.

en fördel om man känner till dom se innan.

lycka till!

Skriv svar