Håller på att byta till manuell i min 740 tic -88
hur får jag bort svänghjulet eller vad det nu heter på en automat
sitter ju som klackar runt om är det bara att slå bort dom?
/Andreas
zf låda hur få bort svänghjul? (löst, hur man byter låda)
zf låda hur få bort svänghjul? (löst, hur man byter låda)
Projekt volvo 242 drift
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;
ok då ska jag göra det.
tackar för hjälpen![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tackar för hjälpen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Projekt volvo 242 drift
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;
japp det löste sig den satt med 4 bultar.
en viktig sak som jag fick reda på är att man måste lossa konverten innan man lyfter ner lådan annars kan lådan gåsönder, man knäcker axeln tydligen om man hissarner den med konverten fast satt..
men nu till nästa problem har ju inget sväng hjul som passar, sitter ju inpuls givare på min -88 tic så jag får leta lite
mycket jobb och mycket som jag inte hadde tängt på, så om någon läser detta och funderar på att byta från automat till manuell så tycker jag att du ska ta och fundera ett tag till.
det man behöver är:
växellåda (går med vilken som hellst, bara att slå upp hålet för inpuls givarn med en hammare och slipa till kanterna)
pedalställ
svänghjul som passar (i mitt fall, ett med piggen för inpulsgivarn)
kopplingsvier
kardan som passar mot lådan
växellådsbalk
genomföringen för kopplings viern (plåt bit, går att skruva bort sitter med 2 bultar)
lamell
tryckplatta
svänghjulslager
plast runt växelspaks damask
är mer än 5 liter olja i växellådan så det får man vare berädd på, rinner olja hela tiden så det är ett kladdigt byte.
nått för faq?
Mvh / Andreas
en viktig sak som jag fick reda på är att man måste lossa konverten innan man lyfter ner lådan annars kan lådan gåsönder, man knäcker axeln tydligen om man hissarner den med konverten fast satt..
men nu till nästa problem har ju inget sväng hjul som passar, sitter ju inpuls givare på min -88 tic så jag får leta lite
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
mycket jobb och mycket som jag inte hadde tängt på, så om någon läser detta och funderar på att byta från automat till manuell så tycker jag att du ska ta och fundera ett tag till.
det man behöver är:
växellåda (går med vilken som hellst, bara att slå upp hålet för inpuls givarn med en hammare och slipa till kanterna)
pedalställ
svänghjul som passar (i mitt fall, ett med piggen för inpulsgivarn)
kopplingsvier
kardan som passar mot lådan
växellådsbalk
genomföringen för kopplings viern (plåt bit, går att skruva bort sitter med 2 bultar)
lamell
tryckplatta
svänghjulslager
plast runt växelspaks damask
är mer än 5 liter olja i växellådan så det får man vare berädd på, rinner olja hela tiden så det är ett kladdigt byte.
nått för faq?
Mvh / Andreas
Projekt volvo 242 drift
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;
projekt volvo 242 tic
kör 945 ltt
http://www.garaget.org/sony68" onclick="window.open(this.href);return false;