B230F startar ej!
B230F startar ej!
Hejsan!! Först och främst, tack för ett underbart forum har läst här mycket sen jag blev medlem helt "sjuk bra" hållning!!
Bilen i fråga är en 740GL från 88.. Med B230F!
Nu till mitt problem denna fredagsmorgon (grrrrr).. Skulle köra tjejen till jobbet idag, bilen startade.. backade ut från parkeringen och ska köra iväg då bara dör den rakt upp och ner!!
Provar köra igång, men den vägrar.. Starten går men den startar ej! Tankade upp bilen (fick iaf inte i mer i tanken) i söndags, vilket borde innebära 60liter? Kör på trippmätarn och kommer mycket längre än 10mil på 100kr.. Så då borde ja kunna köra minst 60mil för de har ja gjort förut!
Anledningen till att ja kör på trippmätaren är som på dom flesta 740:is så är tankmätarn pajj...
Då kom ja på att dom kanske slangat, har hänt förut
Tjejens morsa kör ner mig till macken och ja tankar upp 10liter bensin.. Häller i och låter tändningen stå på (antar bensinpumpen går då?) och provar gång på gång utan någon start.. Säkringarna är kollade och alla är hela, har provat att byta dom mot nya t.o.m...
Har ju inga verktyg så jag kan ta loss tändstiften och kolla heller, kommer inte iväg heller nu ju...
Och på toppen av allt så ska jag bort ikväll, klart det händer idag!!!
Har någon en liten anning eller får upp någon tanke på vad de skulle kunna vara så är de välkommet! men kommer som sagt inte till några tändstiftsnycklar eller så förrän imorgon... Vet inte om någon bor i närheten och har möjlighet att låna de till mig, bor på södra sidan av Stockholm i Tumba (Storvreten)..
Nu vart det mycket text men nu vet ni iaf.. Tack på förhand!!!
//Mattias "Bagarn"
Bilen i fråga är en 740GL från 88.. Med B230F!
Nu till mitt problem denna fredagsmorgon (grrrrr).. Skulle köra tjejen till jobbet idag, bilen startade.. backade ut från parkeringen och ska köra iväg då bara dör den rakt upp och ner!!
Provar köra igång, men den vägrar.. Starten går men den startar ej! Tankade upp bilen (fick iaf inte i mer i tanken) i söndags, vilket borde innebära 60liter? Kör på trippmätarn och kommer mycket längre än 10mil på 100kr.. Så då borde ja kunna köra minst 60mil för de har ja gjort förut!
Anledningen till att ja kör på trippmätaren är som på dom flesta 740:is så är tankmätarn pajj...
Då kom ja på att dom kanske slangat, har hänt förut
Tjejens morsa kör ner mig till macken och ja tankar upp 10liter bensin.. Häller i och låter tändningen stå på (antar bensinpumpen går då?) och provar gång på gång utan någon start.. Säkringarna är kollade och alla är hela, har provat att byta dom mot nya t.o.m...
Har ju inga verktyg så jag kan ta loss tändstiften och kolla heller, kommer inte iväg heller nu ju...
Och på toppen av allt så ska jag bort ikväll, klart det händer idag!!!
Har någon en liten anning eller får upp någon tanke på vad de skulle kunna vara så är de välkommet! men kommer som sagt inte till några tändstiftsnycklar eller så förrän imorgon... Vet inte om någon bor i närheten och har möjlighet att låna de till mig, bor på södra sidan av Stockholm i Tumba (Storvreten)..
Nu vart det mycket text men nu vet ni iaf.. Tack på förhand!!!
//Mattias "Bagarn"
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2023
- Blev medlem: 03 okt 2006, 19:54
- Kör: När det behövs...
- Ort: Haninge
-
- Färsk användare
- Inlägg: 53
- Blev medlem: 09 okt 2005, 22:23
- Ort: Växjö
-
- Färsk användare
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 31 mar 2007, 00:34
- Ort: sollentuna
Kan vara bränslerelät rucka på den,elle tändmodul tag loss tändkabel vilken som,jorda den med mejsel mot motorn, be nån dra starten kommer ingen gnista,så KAN det va den, kan också vara hallgivaren,då kommer varken bränsle eller gnista(har erfarit det) men testa och skriv igen,(Bor du i stockholm kan jag komma och hjälpa dej Gratis)
Må kärlek förfölja dig
Tack så mycket för alla svar, har varit borta ihelgen så har inte haft möjlighet att svara... Men såhär är det nu:
Den får gnista och nya tändstift sitter på.. Soppa kommer också fram!
Kammen har inte rappat eller så, tändningen har jag provat ställa om...
Provade även att lossa där grenröret och avgasröret går ihop om det skulle vara stopp, men den vägrar ändå... Batteri finns för jag har laddat det!
Har provat med startgas också!!
Ringde till Volvo men dom tyckte de va märkligt dom också..
Den får gnista och nya tändstift sitter på.. Soppa kommer också fram!
Kammen har inte rappat eller så, tändningen har jag provat ställa om...
Provade även att lossa där grenröret och avgasröret går ihop om det skulle vara stopp, men den vägrar ändå... Batteri finns för jag har laddat det!
Har provat med startgas också!!
Ringde till Volvo men dom tyckte de va märkligt dom också..
- J.Jansson
- Uppkörning
- Inlägg: 851
- Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
- Kör: Volvo 944 GL -91
- Ort: Karlskoga
jag tycker du ska komptesta motorn med, för det är komp, gnista, bränsle, luft som behövs
Mvh Johan Jansson
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789
- J.Jansson
- Uppkörning
- Inlägg: 851
- Blev medlem: 08 jan 2007, 17:08
- Kör: Volvo 944 GL -91
- Ort: Karlskoga
jag tycker du ska komptesta motorn med, för det är komp, gnista, bränsle, luft som behövs kompet kan vara mellan 10 och 12 då äre skapligt bra, motorn går på 8 i komp med fast kansk inte går så bra då och blir svårstartad,
Mvh Johan Jansson
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789
Jansson - Volvo 940 -94 Turbo
SPONSOR: Långe-Mikael på http://www.l-m-r.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB" onclick="window.open(this.href);return false; ... 33&t=52789