korta växelspaken?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Nemesis
Övningskörning
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 jun 2003, 23:43
Ort: Säffle

korta växelspaken?

Inlägg av Nemesis »

är det någon som vet hur man kan göra för att korta växelspaken på en

740? jag vill även att backspärren ska fungera som den gör nu...



måste man demontera lådan?

Donberg
Färsk användare
Inlägg: 73
Blev medlem: 09 jun 2003, 18:19
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Donberg »

Ska inte vara så svårt, men lite piller blir det nog med staget till backspärren, men svårt nä, och nej du behöver inte ta bort lådan.
Wait for me just spooling up..........

ingo
Övningskörning
Inlägg: 124
Blev medlem: 14 dec 2002, 22:50
Kontakt:

Inlägg av ingo »

Tror inte heller det ska va så svårt, ska göra det på min nu i vinter då ja ställt av den :D
Billackering utföres i Lidköping Maila för mer info

240fretchi
Van forumsanvändare
Inlägg: 1144
Blev medlem: 12 jan 2003, 13:21
Ort: JoKKmoKK
Kontakt:

Inlägg av 240fretchi »

förläng den på undersidan istället så du får kortare slag... om ni fattar vad jag menar... å inget krångel blir det med backspärren då... fast man måste ju ner med lådan då...
///Fredrik http://www.swecars.com

Bild

Det är inte farten som dödar det är sättet du stannar på.

Nemesis
Övningskörning
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 jun 2003, 23:43
Ort: Säffle

Re:

Inlägg av Nemesis »

förläng den på undersidan istället så du får kortare slag... om ni fattar vad jag menar... å inget krångel blir det med backspärren då... fast man måste ju ner med lådan då...


orsaken till att jag vill korta ner den är att varje gång jag lägger i feman så stänger jag av sterion...

240fretchi
Van forumsanvändare
Inlägg: 1144
Blev medlem: 12 jan 2003, 13:21
Ort: JoKKmoKK
Kontakt:

Inlägg av 240fretchi »

aha då förstår jag
///Fredrik http://www.swecars.com

Bild

Det är inte farten som dödar det är sättet du stannar på.

kalle andersson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1277
Blev medlem: 11 feb 2003, 23:55
Ort: Växjö Medlemsnummer: 2
Kontakt:

Inlägg av kalle andersson »

är där stor skillnad mellan m46 och m90 i spakens rörelse?
De ska va gott o leva, annars kan de kvitta

TaxiRobban
Övningskörning
Inlägg: 148
Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
Ort: MB Hooden i skellefteå
Kontakt:

Re:

Inlägg av TaxiRobban »

skrev:förläng den på undersidan istället så du får kortare slag... om ni fattar vad jag menar... å inget krångel blir det med backspärren då... fast man måste ju ner med lådan då...


Funkar inte så bra me M46 har jag för mig. Det finns inte så mycket utrymme under spaken p.g.a överväxeln, funkar dock alldeles untmärkt på M47.



Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU

Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU

Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83

Buell XB9R Firebolt -03

ingo
Övningskörning
Inlägg: 124
Blev medlem: 14 dec 2002, 22:50
Kontakt:

Inlägg av ingo »

Stämmer det den sitter slickat mot hardyskivan kanske kan gå ett par milimeter men inte värt slitet å lådan behöver man inte plocka ner för å görat. hade velat göra det på min men ja har ju M46 så det är ingen ide
Billackering utföres i Lidköping Maila för mer info

Skriv svar