Problem med startspärr, automatväxellåda (ZF), 740 GLE -85

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
kim.m
Övningskörning
Inlägg: 122
Blev medlem: 30 nov 2002, 17:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Problem med startspärr, automatväxellåda (ZF), 740 GLE -85

Inlägg av kim.m »

Fick anmärkning om att startspärren inte fungerar på besiktningen, bilen går att starta trots att växel ligger i.



Har plockat loss lite kåpor runt omkring och lokaliserat vad det är som är startspärren om man säger så. Men jag har fortfarande inte löst problemet, ska jag reparera eller byta ut hela \"stycket\". Hur ska jag göra för att reparera om det är bästa lösningen?



Om bästa alternativet är att byta ut den, vet någon vad en ny kostar i så fall?



// Kim

kim.m
Övningskörning
Inlägg: 122
Blev medlem: 30 nov 2002, 17:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kim.m »

Ingen som har några förslag...?

kim.m
Övningskörning
Inlägg: 122
Blev medlem: 30 nov 2002, 17:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av kim.m »

Ett sista lyft! :D

tictac
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2471
Blev medlem: 30 nov 2002, 09:33
Ort: Hässleholm

Inlägg av tictac »

Kan tänka mig att det finns någon lägesgivare som känner av vilket läge spaken står i måste ju vara där felet ligger, går det att starta i precis alla lägen?

TaxiRobban
Övningskörning
Inlägg: 148
Blev medlem: 04 dec 2002, 17:14
Ort: MB Hooden i skellefteå
Kontakt:

Inlägg av TaxiRobban »

Sitter väl en eldel längst ner på spaken om jag inte misstar mig helt, fixa en sån på någon skrot, knappast särskilt dyrt.



Robban
Audi A6 2.5 Tdis -95 TILL SALU

Volvo 960 16V Turbo -91 TILL SALU

Volvo 760 cab (snart med B28ET) -83

Buell XB9R Firebolt -03

kim.m
Övningskörning
Inlägg: 122
Blev medlem: 30 nov 2002, 17:07
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re:

Inlägg av kim.m »

skrev:Sitter väl en eldel längst ner på spaken om jag inte misstar mig helt, fixa en sån på någon skrot, knappast särskilt dyrt.



Robban


Jo var mycket riktigt den eldelen det var fel på, nu är det i alla fall åtgärdat. Blev lite panik = verkstadsbesök = dyrt :oops:

Bedholm
Övningskörning
Inlägg: 237
Blev medlem: 15 sep 2003, 18:44
Ort: Bålsta

Re:

Inlägg av Bedholm »

skrev:
skrev:Sitter väl en eldel längst ner på spaken om jag inte misstar mig helt, fixa en sån på någon skrot, knappast särskilt dyrt.



Robban


Jo var mycket riktigt den eldelen det var fel på, nu är det i alla fall åtgärdat. Blev lite panik = verkstadsbesök = dyrt :oops:


Kostade det på verksatd?



Bytte på min 780 här om dagen, kontakten gick på 400:- och bytet är ju busenkelt, men jag har ju förståss AW71...

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

Den \"lilla\" viktiga brytaren glömde vi montera när vi monterade Automat i vår cabbe,, dom blev inte nöjda på besikningen :)



Men monteringen var ju busenkelt tog ju typ 5min..





MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Skriv svar