Innertak?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Innertak?

Inlägg av Migge »

Vart kan man finna nya eller bättre begagnade innertak? :?

Måste verkligen ha ett nytt, ser ut som en råtta har bott där och tuggat sönder det :(

Finns det ngt annat man annars kan göra iställe för å sätta in nytt? :)

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

skroten har beg, volvo har nya



du kan också klä om. kolla turbo-mupps tråd i foto/film
kör 945T aut och 945T man, 1998

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

Vad ligger priset på ett nytt tak hos volvo? :D

Användarvisningsbild
André S
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2218
Blev medlem: 11 feb 2005, 19:08
Kör: Bmw 320Ci -02
Ort: Gävle

Inlägg av André S »

Migge skrev:Vad ligger priset på ett nytt tak hos volvo? :D


Ring och fråga ? :) antagligen svin dyrt men det är ju värt ett försök i alla fall.



Annars tycker jag du ska klä om det :)

har själv gjort det, blir kanon! :D



//André
Bild

|Mitt projekt | Min bil på Garaget.org| Bmw 320Ci -02 |Rak SEXa|

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

André S skrev:
Migge skrev:Vad ligger priset på ett nytt tak hos volvo? :D


Ring och fråga ? :) antagligen svin dyrt men det är ju värt ett försök i alla fall.



Annars tycker jag du ska klä om det :)

har själv gjort det, blir kanon! :D



//André




Är det inte ett j-vla jobb och vad ska man ha för material och dylikt till att klä själv då? vill ju helst ha ett beige tak igen.

Har olyckligtvis takluckan som jag antar försvårar jobbet ytterligare :lol:

Användarvisningsbild
André S
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2218
Blev medlem: 11 feb 2005, 19:08
Kör: Bmw 320Ci -02
Ort: Gävle

Inlägg av André S »

Migge skrev:
André S skrev:
Migge skrev:Vad ligger priset på ett nytt tak hos volvo? :D


Ring och fråga ? :) antagligen svin dyrt men det är ju värt ett försök i alla fall.



Annars tycker jag du ska klä om det :)

har själv gjort det, blir kanon! :D



//André




Är det inte ett j-vla jobb och vad ska man ha för material och dylikt till att klä själv då? vill ju helst ha ett beige tak igen.

Har olyckligtvis takluckan som jag antar försvårar jobbet ytterligare :lol:


Mja det är rätt krångligt o få ut det... ut med en stol o baksäte annars går det rätt fort :) okej jag har ju ingen taklucka :( blir lite krångligare då ... har läst om hur man gör för att få ut det här någonstans på forumet.

Annars kan du ju leta upp ett fint begagnat innertak.





//André
Bild

|Mitt projekt | Min bil på Garaget.org| Bmw 320Ci -02 |Rak SEXa|

Gahmen
Färsk användare
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 maj 2006, 11:50
Ort: Hemse/Gotland

Inlägg av Gahmen »

Jag ringde o kollade med volvo o ett nytt går på 5700:- (Femtusensjuhundra)! Svindyrt... Men klä om är ju ett alternativ, krångligt o få ut det bara utan att det knäcks, men det går ganska bra genom höger framdörr...
.-.-Gahmen-.-.

Användarvisningsbild
André S
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2218
Blev medlem: 11 feb 2005, 19:08
Kör: Bmw 320Ci -02
Ort: Gävle

Inlägg av André S »

Gahmen skrev:Jag ringde o kollade med volvo o ett nytt går på 5700:- (Femtusensjuhundra)! Svindyrt... Men klä om är ju ett alternativ, krångligt o få ut det bara utan att det knäcks, men det går ganska bra genom höger framdörr...


Oh fy h-lvete, anade att det va dyrt men... :o :o :o :o



Okej jag tog ut det genom höger bakdörr :)



//André
Bild

|Mitt projekt | Min bil på Garaget.org| Bmw 320Ci -02 |Rak SEXa|

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

André S skrev:
Gahmen skrev:Jag ringde o kollade med volvo o ett nytt går på 5700:- (Femtusensjuhundra)! Svindyrt... Men klä om är ju ett alternativ, krångligt o få ut det bara utan att det knäcks, men det går ganska bra genom höger framdörr...


Oh fy h-lvete, anade att det va dyrt men... :o :o :o :o



Okej jag tog ut det genom höger bakdörr :)



//André


HELVETE haha mer än vad jag gav för bilen förfan :lol:

Men går det inte bara att rycka ut det gamla å limma direkt på plåten då? .. tycker jag verkar vara ett mkt lättare sätt :)

Gahmen
Färsk användare
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 maj 2006, 11:50
Ort: Hemse/Gotland

Inlägg av Gahmen »

Det går säkert att limma på bara plåten, men det blir ju en aningens förhöjd bullernivå i bilen + att 740/940 har en massa veckade plåt balkar o dylikt över allt i o runt taket som nog inte blir så snyggt o bara limma dit ett nytt tyg...
.-.-Gahmen-.-.

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

Gahmen skrev:Det går säkert att limma på bara plåten, men det blir ju en aningens förhöjd bullernivå i bilen + att 740/940 har en massa veckade plåt balkar o dylikt över allt i o runt taket som nog inte blir så snyggt o bara limma dit ett nytt tyg...


Jo iofs, men att få ut innertaksskiten utan att slå ut en ruta eller montera ut alla säten? Tycker att sätena skulle väl inte göra så värst skilnad isf.. men är väldigt rädd att man knäcker det när man ska ha ut det. :(

Da Bear
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2601
Blev medlem: 06 maj 2005, 01:03
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av Da Bear »

Eftersom du bor i Malmö tycker jag du ska ta en sväng till returbilen.

Ett innertak kostar bara 100kr där och för de pengarna kan man gott slita lite ;)
Smider nya planer

Gahmen
Färsk användare
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 maj 2006, 11:50
Ort: Hemse/Gotland

Inlägg av Gahmen »

Jag tog bara ut höger framstol, det räckte, tänk också på att det är väldigt bräckligt, så var försiktig...
.-.-Gahmen-.-.

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

Da Bear skrev:Eftersom du bor i Malmö tycker jag du ska ta en sväng till returbilen.

Ett innertak kostar bara 100kr där och för de pengarna kan man gott slita lite ;)
Jo det är det verkligen hehe. :) Men problemet på returbilen såsom på alla skrotar är väl att hitta ett innertak med taklucka som e fint.. :?


Gahmen skrev:Jag tog bara ut höger framstol, det räckte, tänk också på att det är väldigt bräckligt, så var försiktig...


Okej.. låter lite mer vettigt än hela inredningen i princip :lol:. Okej,, får väl ta av mig hårdhandskarna för en gångs skull hehe :D

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Inlägg av perra? »

Migge skrev:
Da Bear skrev:Eftersom du bor i Malmö tycker jag du ska ta en sväng till returbilen.

Ett innertak kostar bara 100kr där och för de pengarna kan man gott slita lite ;)
Jo det är det verkligen hehe. :) Men problemet på returbilen såsom på alla skrotar är väl att hitta ett innertak med taklucka som e fint.. :?


Gahmen skrev:Jag tog bara ut höger framstol, det räckte, tänk också på att det är väldigt bräckligt, så var försiktig...


Okej.. låter lite mer vettigt än hela inredningen i princip :lol:. Okej,, får väl ta av mig hårdhandskarna för en gångs skull hehe :D


Har aldrig gjort det men tror inte att det skall vara några problen bara du tar det lungt :P



Är nog inte omöjligt att hitta ett tak med lucka! :)
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Gahmen
Färsk användare
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 maj 2006, 11:50
Ort: Hemse/Gotland

Inlägg av Gahmen »

nej det är inte omöjligt att hitta, bara svindyrt... Dom flesta skrotar vaill ha 1500:-2000:- ungäfer o det är ganska dyrt för ett vanligt papperstak enligt min mening...
.-.-Gahmen-.-.

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

Mja, inte omöjligt som ni säger nej, men omöjligt att hitta en utan skador däremot. fukten har ju satt sig i alla tak med luckor som jag hittills raggat tag på. Värdelöst :( .

Men 1500? på Returbilen ska visst priset ligga på 100kr, men däremot är ju det nästintill omöjligt att hitta en bil som är fin där. heh :)

Men om det är ngn som vet vart man annars kan söka i skåne alls så skulle jag gärna tycka om den infon :) för arons, returbilen och då harrys har inget som jag hittat iallafall :( ...

The search continues...

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

jag klädde om mitt innertak på plats, vart inga problem alls....blev sketa bra osså...

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

mandg skrev:jag klädde om mitt innertak på plats, vart inga problem alls....blev sketa bra osså...
Hur då? :? Alltså utan att lossa på det ens?? eller hur då :o .. förklara ehhe :)

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

Migge skrev:
mandg skrev:jag klädde om mitt innertak på plats, vart inga problem alls....blev sketa bra osså...
Hur då? :? Alltså utan att lossa på det ens?? eller hur då :o .. förklara ehhe :)


Nja...vi lossade plasten på sidorna, sedan klädde vi taket, dock lät vi listerna fram och bak (vid rutorna) sitta kvar...





sedan vart den en massa högtalartyg samt en massa kontaktlim i ett litet lufttät garage.....roligt vart det och bra blev det....skall se om jag kan rota fram lite bilder.,

steifan
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5828
Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
Kör: 740 GLT 16 VALVE
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av steifan »

mandg skrev:
Migge skrev:
mandg skrev:jag klädde om mitt innertak på plats, vart inga problem alls....blev sketa bra osså...
Hur då? :? Alltså utan att lossa på det ens?? eller hur då :o .. förklara ehhe :)


Nja...vi lossade plasten på sidorna, sedan klädde vi taket, dock lät vi listerna fram och bak (vid rutorna) sitta kvar...





sedan vart den en massa högtalartyg samt en massa kontaktlim i ett litet lufttät garage.....roligt vart det och bra blev det....skall se om jag kan rota fram lite bilder.,


Om du inte har dom kvar så har jag ett gäng du bjöd på förut :)

Blev riktigt bra det där.
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06

mandg
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 11 nov 2006, 13:45
Kontakt:

Inlägg av mandg »

steifan skrev:
mandg skrev:
Migge skrev:
Hur då? :? Alltså utan att lossa på det ens?? eller hur då :o .. förklara ehhe :)


Nja...vi lossade plasten på sidorna, sedan klädde vi taket, dock lät vi listerna fram och bak (vid rutorna) sitta kvar...





sedan vart den en massa högtalartyg samt en massa kontaktlim i ett litet lufttät garage.....roligt vart det och bra blev det....skall se om jag kan rota fram lite bilder.,


Om du inte har dom kvar så har jag ett gäng du bjöd på förut :)

Blev riktigt bra det där.
´





Hade underlättat om du slängt upp de som du har liggandes...har för många bilder som inte är kategoriserade....

Användarvisningsbild
Migge
Färsk användare
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 aug 2006, 15:17
Ort: Malmö

Inlägg av Migge »

Ja lite bilder skulle ju inte skada :) hjälper alltid den oförstående hehe.

men rev du bort det gamla tyget som satt där innan då med eller? för det kan väl inte hänga kvar? :?

lady
Färsk användare
Inlägg: 13
Blev medlem: 22 sep 2006, 10:51
Ort: gråbo

Inlägg av lady »

Dump ;>



Vart e bilderna? =)


Skriv svar