Motorkuddar 940 ltt 95

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Andreas745
Färsk användare
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2005, 20:58

Motorkuddar 940 ltt 95

Inlägg av Andreas745 »

Hej har som rubriken lyder en 940 se ltt -95 och undrar om det är vanligt att dom oljefyllda kuddarna säger upp sig. Bilen har gått 20000 mil och jag har märkt att vid varje start så hoppar motorn till samt vibrationer vid tomgång och ännu mer när man lägger i D bilen är alltså en automat och jag bytte växellådsfästet för ett tag sen o det var ju ingen vacker syn.

Hade ju släppt totalt i vulkningen.

Tacksam för era svar M.v.h Andreas

RoTe
Uppkörning
Inlägg: 663
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:41
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av RoTe »

Du ser enkelt om motorkuddarna är slut ifall metallbandet är av. Är bandet helt ska kudden duga.
Volvo 244 GL -88 Etanoldriven

Volvo S70 2.5T -98

http://www.utryckning-uppsala.se/

Andreas745
Färsk användare
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2005, 20:58

Inlägg av Andreas745 »

ok en tanke som jag hade var om oljan eller något har läckt ut så kudden sjunkit ihop för det känns ibland vid växling som att motor lyfter sig lite och som sagt vibrationerna på tomgång som blir mer när driven läggs i .Har även funderat på stödlager -+ hållare men tycker inte att det ska ge dom symptomen vid tomgång (stillastående)

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

är kuddarna slut och man inte är helt inne på komfortlinjen kan man fundera på att

konvertera bilen till "vanliga" motorkuddar...

hydrauliska motorkuddar kostar flis, en 800:- /st nästan har jag för mig..

de stela kuddarna modell gammal 740 kostar inte många kronor på mekofilen,

men då är det andra fästen mot motorn har jag för mig, men det borde man

hitta på närmsta skrot för lite pengar tycker jag..



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Andreas745
Färsk användare
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2005, 20:58

Inlägg av Andreas745 »

Ja det vore kanske ett alternativ men det känns nästan som att det är den vänstra (samma som ratten) som är väldigt mjuk o ihopsjunken men det blir väl störst påfrestning på den eftersom den sträcks ut vid acceleration. (rätta mig nu om jag har fel) så skulle det bara vara en så kan jag väl leva med det men är det vanligt att dom ger sig efter 20000mil?

Skriv svar