![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Sven Ronnie skrev:Locket var borta, det blev en tvåa på det. Så nu sitter det ett nytt där som aldrig kommer att användas... Dock inkopplat och allt. Visste ju inte hur petiga de kan vara.
Sven Ronnie skrev:Locket var borta, det blev en tvåa på det. Så nu sitter det ett nytt där som aldrig kommer att användas... Dock inkopplat och allt. Visste ju inte hur petiga de kan vara.
_chevrolet_ skrev:Kristof skrev:
En lite anekdot, för sisådär 4 år sedan körde jag in min 460 ( som f.ö var i mycket bra skick) för besiktning. Den gång får jag ingen gubben utan en ung tjej, bortsett från att hon fick kärringstopp tre gånger inne i hallen gick allt bra ända tills hon lyfte upp bilen. Hon tar o kollar allt och rör sig fram mot stötfångare och börjar hamra på insidan av den. jag frågar "vad kollar du där?" till svar får jag "jag tittar efter rost", visste inte att plast kunde rosta men men efter ytterliggare två kärringstopp och en provtur blir bilen godkänd med en "bra att veta" nämligen "stötfångare fram, rostskadat"
![]()
![]()
det där måste vart den roligaste besiktningen nånsin!!!! jag skulle vilja se helles min när hon på allvar trodde att plast rostade.. hehehe!! fan jag skulle få hjärtstillestånd av allt asgarvande!!
Blaxxor skrev:Börjar redan bli nervös för att besikta min nu för första gången med 940 front. Med min tur så åker jag säkert på en regbesiktningHoppas verkligen dom inte tänker på det.
Kim J skrev:Blaxxor skrev:Börjar redan bli nervös för att besikta min nu för första gången med 940 front. Med min tur så åker jag säkert på en regbesiktningHoppas verkligen dom inte tänker på det.
Detta behöver du inte oroa dig över!
Har besiktigat min gamle 745a med 940 front utan ett ljud...
Samt 940in med 960 front, samma sak här utan ett ljud...
Det du kan oroa dig över när du bytt front är ljus inställningen![]()
Med vänliga hälsningar Kim
Blaxxor skrev:Kim J skrev:Blaxxor skrev:Börjar redan bli nervös för att besikta min nu för första gången med 940 front. Med min tur så åker jag säkert på en regbesiktningHoppas verkligen dom inte tänker på det.
Detta behöver du inte oroa dig över!
Har besiktigat min gamle 745a med 940 front utan ett ljud...
Samt 940in med 960 front, samma sak här utan ett ljud...
Det du kan oroa dig över när du bytt front är ljus inställningen![]()
Med vänliga hälsningar Kim
En riktig ljusinställning är på gångFår hoppas dom inte klagar på fronten bara
Men jag är ju inte den första som besiktar med 940front så det är bara att hålla tummarna
Datorskrotarn' skrev:Appropå ljusinställning..
Jag vet inte hur de är på andra besiktningar i landet men här i Ludvika justerade de mina lyktors ljusbild medans de "kollade dem", så det fick jag iaf ingen anmärkning på..
Blaxxor skrev:Kim J skrev:
Detta behöver du inte oroa dig över!
Har besiktigat min gamle 745a med 940 front utan ett ljud...
Samt 940in med 960 front, samma sak här utan ett ljud...
Det du kan oroa dig över när du bytt front är ljus inställningen![]()
Med vänliga hälsningar Kim
En riktig ljusinställning är på gångFår hoppas dom inte klagar på fronten bara
Men jag är ju inte den första som besiktar med 940front så det är bara att hålla tummarna
Lars Bd skrev:Det är locket som ska låsa släpvagnshansken och 2:an var för att hansken saknar låsning.Datorskrotarn' skrev: Jo men ok jag fattar logiken, de menar förmodligen att fukt kan komma in i kontaktstycket och ställa till med elfel på övrig belysning bak.
Tala gärna om hur det går på bes. med 960:an..yom skrev:När jag besiktigade min 740 första gången så fick jag anmärkning på sidoblinkers vänster ur funktion, styrledsdamask vänster saknas, och tvärstag bak rostskadat (råkade köra av fästet till panhardstaget 30 min innan bes).
När jag åtgärdat allt detta (blev en hel del svetsjobb för panhardstagsfästet) så körde jag in på ombesiktning. När vi hissade upp bilen började det lukta bensin som fan. Vi kollade lite bara för att märka att idioten som haft bilen innan mig hade plockat bort bränslerören och dragit gummislangar som han lagt på kardanen så att denna hade slitet upp hål i slangarna. Jag lovade såklart besiktningsgubben att fixa det direkt och bilen gick igenom. TUR DET
Snart är det dags att besiktiga min 960, det borde inte vara några problem om jag byter handbromsbackarna.