varför en volvo 740???

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

varför en volvo 740???

Inlägg av ZZUXX »

varför slänga ut så mycket pengar på en bil som volvo la ner innan 240 lixom.

här där jag bor finns det bara bondraggare som kör 240/740 så för mig är det ingen "status" bil.

brudarna vill inte ha en kille med en 740 häromkring......så är det bara.

visst satsar man inte pengerna på bilen för brudarnas skull men det suger ju att slänga ut mycket pengar på en 740 och sen trimma den för att sedan få åka runt med fjortisar eller fula raggarbrudar eller helt ensam.



detta är ett mysterium för mig som inte bara gäller volvo utan även andra märken. volvo 850 ligger inte så bra till heller här.



//zzuxx
Bild

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...



Jag har inte min bil för någon annans skull, utan för min egen
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Användarvisningsbild
ZZUXX
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 02 apr 2006, 15:17
Ort: södern

Inlägg av ZZUXX »

Turbo_Erik skrev:Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...


nä det förstår jag men tyvärr så är det det folk tror man gör om man satsar på en 740. är det en piece of shit som min så vet folk att det är en punkt A till B bil.

//zzuxx
Bild

sljungaracer
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2157
Blev medlem: 09 apr 2005, 23:15
Ort: Ljungby Kör 850R-96

Inlägg av sljungaracer »

ZZUXX skrev:
Turbo_Erik skrev:Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...


nä det förstår jag men tyvärr så är det det folk tror man gör om man satsar på en 740. är det en piece of shit som min så vet folk att det är en punkt A till B bil.

//zzuxx


vadå menar du nu? Din polisbil ser lite fjortisraggarbil ut.. :lol: Jag säger som Turbo_Erik där.. har min bil för min egen skull och ingen annans..
Bild

Användarvisningsbild
Fanatic^
Uppkörning
Inlägg: 559
Blev medlem: 15 dec 2005, 21:32

Inlägg av Fanatic^ »

Före 240 vad pratar du om ?

De byggdes till precis samma år om jag inte har helt fel!

Dvs. 1992.



Satsar du på bilen för tjejerna skull ?

Jag gör vad jag gör för att jag själv tycker det är kul att köra bil , det är bara kul om tjejerna gillar bilen.. I dont give a shit sålänge jag tycker den är bra/skön/rolig/bekväm/behaglig att köra.

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Fanatic^ skrev:Före 240 vad pratar du om ?

De byggdes till precis samma år om jag inte har helt fel!

Dvs. 1992.


240 gick i graven 1993..
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Kroona
Övningskörning
Inlägg: 207
Blev medlem: 29 jan 2006, 21:42

Inlägg av Kroona »

Måste ställa mig emot här..

hallå jag gör väl inte om min bil för andras skull?

För o ragga?

Måste man ha bil för o ragga?

Har gått bra för mig innan jag hade bil..

Sen att jag har modifierat min 850 diskret är ju bara för jag gillar allt vad bilar är...inte för nån annans skull...

bilintressé i mina ögon kallas det..precis som hästar är för en del tjejer som exempel..

Har jag fel övriga?



och till dej som skrivit topic-Har du inte råd själv o köpa en finare bil och bygga om eller vad är det du vill säga?

Användarvisningsbild
Fanatic^
Uppkörning
Inlägg: 559
Blev medlem: 15 dec 2005, 21:32

Inlägg av Fanatic^ »

Turbo_Erik skrev:
Fanatic^ skrev:Före 240 vad pratar du om ?

De byggdes till precis samma år om jag inte har helt fel!

Dvs. 1992.


240 gick i graven 1993..


jaja ett år , om det så nu är 1 januari 1993 eller senare.. :P

Förresten så känns ju 740 generationer nyare än 240 oavsett..

Användarvisningsbild
Fanatic^
Uppkörning
Inlägg: 559
Blev medlem: 15 dec 2005, 21:32

Inlägg av Fanatic^ »

Kroona skrev:Måste ställa mig emot här..

hallå jag gör väl inte om min bil för andras skull?

För o ragga?

Måste man ha bil för o ragga?

Har gått bra för mig innan jag hade bil..

Sen att jag har modifierat min 850 diskret är ju bara för jag gillar allt vad bilar är...inte för nån annans skull...



Har du inte råd själv o köpa en finare bil och bygga om eller vad är det d vill säga?


Folk som inte har något att komma med måste ha sin bil att skryta med för tjejerna , bara tragiskt.. :D

Wirre740
Van forumsanvändare
Inlägg: 1292
Blev medlem: 30 jan 2003, 23:23
Kör: 960 3,0 24V -97
Ort: Hagfors
Kontakt:

Inlägg av Wirre740 »

Ja, varför lägger folk ner pengar på sina bilar?



Kanske för att man tycker att det är kul?

Kanske för att man gillar sin bil?



Varför lägger folk pengar på att få huset fint?

Kanske för att dom tycker om det?



Fattar ärligt talat inte att du inte förstår det själv utan att fråga här..



Mvh/Micke



PS. Och vad är det du har för förkärlek till frågetecken? Räcker det inte med ett när du ställer en fråga, blir du upphetsad av formen eller är det för att du inte orkar skriva dom i texten?
240 Turbo -81, 960 3,0 -97, 245 DL -75, 245 DL -76, 245 GL -91, 940 Polar -95.

Kroona
Övningskörning
Inlägg: 207
Blev medlem: 29 jan 2006, 21:42

Inlägg av Kroona »

instämmer helt!

Användarvisningsbild
Lillan23
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2016
Blev medlem: 14 jun 2006, 23:00
Kör: 945 GL, V70 AWD
Ort: Östersund Medlemsnummer: 6
Kontakt:

Inlägg av Lillan23 »

Visserligen sålde jag mig 740 och kör en 945 nu men jag skiter i vad andra tycker om min bil. Får en del kommentarer om varför jag lägger ner så mycket tid och pengar en en gammal volvo (-94) speciellt eftersom jag är tjej dessutom, men jag tycker det är roligt, jag tycker den är snygg och den passar bra till mina behov till att dra släp med. Sen har det blivit en roligt grej att retas med alla omkring en så pysslar ännu mer med den bara därför oxå :D



/Linda

Användarvisningsbild
MASS
Van forumsanvändare
Inlägg: 1031
Blev medlem: 08 okt 2005, 11:20
Kör: 940 FTT Classic -98
Ort: VÄXJÖ

Inlägg av MASS »

Har bara fått positiva kommentarer av båda könen ang. min iaf :D :D :D



Min drömbil (som jag har nån rimlig nivå på att införskaffa) från att jag tog körkort året 1994, var 740 Turbo -90.



Varit billös i 8 år då jag bott i huvudstaden. Men när jag återkom hem införskaffade jag ganska omgående bil igen. Resultatet: Volvo 940 Turbo -98.



Ja, får ständigt kommentarer från folk jag känner väl, manliga kolleger, hur kunde du köpa en gammal Volvo, eller köpte du en traktor. Gemensamt för dessa personer är att (med undantag av någon).



A. De har inget körkort, således ingen bil.

B. Har körkort men ingen bil

C. Har en äldre bil en jag
Bild

Garaget http://www.garaget.org/mass Projekttråd http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46402" onclick="window.open(this.href);return false;

Diazz
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2538
Blev medlem: 21 maj 2006, 13:25
Kör: Volvo 945 -97
Ort: Ellös
Kontakt:

Inlägg av Diazz »

MASS skrev:Har bara fått positiva kommentarer av båda könen ang. min iaf :D :D :D



Min drömbil (som jag har nån rimlig nivå på att införskaffa) från att jag tog körkort året 1994, var 740 Turbo -90.



Varit billös i 8 år då jag bott i huvudstaden. Men när jag återkom hem införskaffade jag ganska omgående bil igen. Resultatet: Volvo 940 Turbo -98.



Ja, får ständigt kommentarer från folk jag känner väl, manliga kolleger, hur kunde du köpa en gammal Volvo, eller köpte du en traktor. Gemensamt för dessa personer är att (med undantag av någon).



A. De har inget körkort, således ingen bil.

B. Har körkort men ingen bil

C. Har en äldre bil en jag


Det där känner jag igen starkt, alla har börjat klanka ner på mej nu för att jag köpte 740, men som du sa, de har ju inte ens egen(t) bil/körkort...
Meritlista: Volvo 744GLE -88 - Volvo 745Tic -86 - Volvo 945Ltt -97 - BMW 325Ci
Bild

Användarvisningsbild
Gecko
Uppkörning
Inlägg: 336
Blev medlem: 02 nov 2005, 09:57
Kör: Volvo V40 2.0t -02
Ort: Göteborg

Inlägg av Gecko »

Turbo_Erik skrev:Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...



Jag har inte min bil för någon annans skull, utan för min egen




Ord
Bild
740n nu mer såld.

swetype3
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2490
Blev medlem: 02 dec 2002, 15:38
Kör: Mitsubishi Pajero-88
Ort: Linköping Medlemsnr:73

Inlägg av swetype3 »

Turbo_Erik skrev:Bara sälja och köpa en M3 då... :roll:





Jag kör inte min volvo för att ragga fjortisbrudar eller för att burna vid fullsatta busshållsplatser...



Jag har inte min bil för någon annans skull, utan för min egen
Kan bara instämma !!!
// Jonas
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK

wicked1
Färsk användare
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 maj 2006, 21:07

Inlägg av wicked1 »

det e sånna töntar som du pratar om som förstör 740in, stora jävla klistermärken överallt å flames/tribals över hela bilen. Tro fan att folk tycker dom e fula då.



En hel 740, med fint polerad lack och några fina fälgar är så otroligt snyggt. Varför kan inte alla sluta förstöra sina 740is?

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

wicked1 skrev:det e sånna töntar som du pratar om som förstör 740in, stora jävla klistermärken överallt å flames/tribals över hela bilen. Tro fan att folk tycker dom e fula då.



En hel 740, med fint polerad lack och några fina fälgar är så otroligt snyggt. Varför kan inte alla sluta förstöra sina 740is?


fifan va bra sagt :D



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Inlägg av perra? »

Volvo brändes fast i hjärtat på en från vaggan..växe man upp i en metalbrun 245a så är det bara så..pappa har bara ägt volvo, och när det började närma sig de högre tonåren så var det en 240 som gällde..242..och såklart skulle den vara röd..så givetvis har man sin bil för att man gillar den...de flesta människor köper nog sin bil efter att ha tänkt över beslutet om inte en vecka så iaf en kvart :lol: Det jag menar är att min bil köpte jag för att tillfredsställa mig själv..ingen annan..koper man sin bil för att ens blivande tjej så är man ju bara patetisk och sorglig..sen har intresset för volvo och 240 aldrig funnits där för att "de e billiga, går å börna me å så möe neon"..det var djupare än så.



Men visst kommer pikarna.."jävla bonnabil", fjortisraggare, traktor osv..sen har hela min familj (utom pappas sida då) och mammas släkt varit av den uppfattningen att volvo är en tråkig traktor..men nu e det mest lite kul..vissa skratar åt att en volvo älskare åker runt i en jävla toyota :lol:
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Olsson
Forumsfreak
Inlägg: 3230
Blev medlem: 03 jun 2005, 21:28
Ort: Bollebygd Medlemsnummer: 47 Fordon: BMW 325 E30 Projekt: BMW 355 E30 Andrabilen: BMW 320 E30

Inlägg av Olsson »

ThaSaint skrev:
wicked1 skrev:det e sånna töntar som du pratar om som förstör 740in, stora jävla klistermärken överallt å flames/tribals över hela bilen. Tro fan att folk tycker dom e fula då.



En hel 740, med fint polerad lack och några fina fälgar är så otroligt snyggt. Varför kan inte alla sluta förstöra sina 740is?


fifan va bra sagt :D



//Erik


Håller med! :D



Men just det, jag tyckte ju visst att 740 var gubbiga nyss :lol:



Vissa förstår inte ironi, det räcker om jag säger så :wink:



// Anders
BMW E30 325 - OO=00=OO - BMW E30 355 - OO=00=OO - BMW E30 320
----------------------------------100% Touring----------------------------------

Qdog
Van forumsanvändare
Inlägg: 1659
Blev medlem: 02 maj 2006, 23:35
Ort: Örebro

Inlägg av Qdog »

Själv åker jag volvo 745 för den är säkert och bra bil. Lätt få tag i delar och billigt att köpa. Skönt att köra och bekväma stolar och gott om plats

och jag lägger gärna pengar på min bil. Inte ut och ragga me fjortisar som förstör sin vovlo me dekaler och skit... Själv stylar jag upp den sakta och enkelt.. Och va stolt och glad för sin bil



Att vissa folk ser volvo som ragga/traktor bil fattar jag inte :?

Här i stan finns många familjer som kör 7/900 bilar som är ute och kör

och verka va stolt över sin volvo..



Volvo är den enda bil som jag kan lita på och känna mej trygg och säkert på trafiken...... :D



Mvh Qdog

Användarvisningsbild
nxl
Övningskörning
Inlägg: 172
Blev medlem: 11 mar 2006, 00:19
Ort: Hudiksvall
Kontakt:

Inlägg av nxl »

Därför äger jag en 740:



*Billig bil

*Bakhjulsdrift

*Lätt att fixa på själv

*Får plats många, långa polare

*Svenskt

*Krockar hellre i en Volvo än i en Fiat panda.

*Driftsäker

*Kul att köra





Detta är alltså vad jag kommer på just nu, finns säkert MYCKET mer.
Bild

ALLTID AIK

vixi
Uppkörning
Inlägg: 703
Blev medlem: 08 sep 2006, 00:03
Ort: Robertsfors

Inlägg av vixi »

740 börjar bli mer å mer poppis som förstabil för att dom e så

pålitliga å lätta å styla till me lite solfim o sånt.

Ja håller på att ta körkort så ja vill ha en busvänlig bil, så påstå

inte att 740 ä nån tråkig bil de e klart att de inte e nåt fartvidunder

men de e ju inte de som e de viktiga! :roll:
Volvochefen på Garaget.org

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

Letar han ovänner eller?? Varför i hela friden bara skriva ett sånt här inlägg som är inriktat på modellen han klankar ner på?



Jag har min för att den är skön att köra, går förbannat bra, rolig vinterbil, robust och säker. framförallt är det en riktigt billig och driftsäker bil.
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

Mockan
Uppkörning
Inlägg: 843
Blev medlem: 16 maj 2006, 17:18
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Mockan »

Säga att man använder en bil för att ragga brudar var då de dumaste jag hört, tjejer som bryr sig om sådant kan du räkna bort på en gång.



sen att 700/200 inte kanske räknas som värdens häftigaste bil, utan folk köper heldre en "cool" bil som bmw e30. vilket jag INTE förstår.

anledningen till att jag köpte min 740 var att sladda runt på vintern, men nu har de blivit lite av en sommarbil också, trots att jag har en Toyota Corolla T-Sport -04 också.

Roligare vinterbil än en 740 finns inte, de sladdar man kan uppbringa trotsar nästan naturlagarna :D



Några enkla saker som kapade fjädrar, lite allmän upptstyvning och vips kör du ifrån dessa "coola" e30´s.

Låst