Servostyring / Styrservo Volvo 940 GL 1991(Snart Løst)

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
wild berries
Färsk användare
Inlägg: 71
Blev medlem: 26 jul 2004, 15:23
Ort: Norge, Stavanger området

Servostyring / Styrservo Volvo 940 GL 1991(Snart Løst)

Inlägg av wild berries »

Hei :D



Har nå oppdaget at min kjære Volvo lekker servo olje, etter å ha demontert motorvern platen (den i plast) og sjekket slangene, så virket ihvertfall de tette.



Men så etterhvert at det lekket ut ved 2 kobblinger under bilen, der hvor "høytrykket" går inn.



Spørsmålet er da følgende, er det noen kobberpakninger eller andre pakninger som tetter der hvor "høytrykket" går inn ?



Prøvde å stramme de 2 kobblingene, uten hell. :?



Så nå spør jeg Dere, hva er det i mellom der :?:



Det var to kobberpakninger der, som ble skiftet uten at det hjalp så meget. Men fant ut at det var den røren som går til returen. Den har "filt" seg mot stålet som motoren "hviler" på. Den leveres i hele 3 forskjellige typer, alt etter hvilken Tannstangstyring en har.



Og valgene er som følger : ZF, CAM og KOYO. Da det ikke finnes en eneste merkelapp, eller tilsvarende så blir det å lete videre etter hvilken snekke en har.



Forhandleren her hos oss vil ikke ta inn for mange reservedeler som det ikke blir bruk for, siden de ikke får retunere det tilbake til Volvo, Sweden.



Så visst noen har tips om hvordan en skal finne ut av dette, så blir jeg meget glad.







Takk på forhånd for alle svar. :wink:



Vennlig Hilsen



W_B
Volvo 960 2.5L, 1995 & Volvo 940 SE, 1994
Avstanden til månen er ca. 380.000 km, eller 38 000 mil.
Volvo 940 Gl, 1991, KM 367874 (Solgt Juli 2009)