Pain´s stulna lila 940 hittat+slaktat

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Völund
Uppkörning
Inlägg: 400
Blev medlem: 23 maj 2003, 12:12
Ort: Från Öland, bor i Alsterbro
Kontakt:

Inlägg av Völund »

Andreas skrev:Fy fan vad jävligt! :evil:
Bild
http://www.garaget.org/Volund" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
André S
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2218
Blev medlem: 11 feb 2005, 19:08
Kör: Bmw 320Ci -02
Ort: Gävle

Inlägg av André S »

Usch va hemsk :cry: det är ju förjävligt!!



//André
Bild

|Mitt projekt | Min bil på Garaget.org| Bmw 320Ci -02 |Rak SEXa|

Qdog
Van forumsanvändare
Inlägg: 1659
Blev medlem: 02 maj 2006, 23:35
Ort: Örebro

Inlägg av Qdog »

Fan att detta ska hända :evil: ... Dom ska ge fan saker som är inte deras.

om min bil blev stulen... Skulle jag slakta dom och dom får lida för livet :twisted:



jag lider verkligen för dig :cry:



Mvh Qdog

Användarvisningsbild
_chevrolet_
Van forumsanvändare
Inlägg: 1974
Blev medlem: 14 jun 2006, 20:14
Kör: Buick Roadmaster
Ort: Dingelvik

Inlägg av _chevrolet_ »

kan man ana att det är några " nysvenskar" som ligger bakom tro? skulle inte förvåna mig. jag skulle inte klara av att hålla mig om jag fick reda på vem det var. bara att åka förbi deras hus med nån gammal 245:a utan skyltar å kasta in en bensinbomb genom fönstret så har dom sonat sitt!! sen kan dom be till allah bäst fan dom vill

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

Zibbe skrev:FY FAEN ASSÅ!



Din bil som vart så jävla finer.... fattar inte hur fan folk kan göra nått sånt.

Så jävla hemskt o onödigt ju, jag skulle DÖDA de som gjorde nått sånt med min älskling, men antar att du också funderat på det om du fick tag i de jävlarna....



Hoppas innerligt att ni får tag i dem, med eller utan vår värdelösa polis i detta samhälle....



Lider med dej...


jag kan inte annat än att hålla med!! det finns risk att jag skulle hamna i fängelse själv om jag skulle få tag på dom jävlarna som gjorde något sånt med min bil som jag lagt ner så mycke på.. :cry:



Var dom tvungna och förstöra så jäla mycke också!! om dom ändå bara hade snott grejerna å lämnat resten.. Är så jäla förbannad på att det ska behöva vara såhär! :evil: :evil:



fan dom hade kunnat köpa dom där grejerna helt hederligt på skroten istället! så dyrt är det inte!!



hoppas iaf du får fatt på dom på ett eller annat sätt och knäcker deras nackar!! :evil:



MVH Micke

krillebus
Forumsfreak
Inlägg: 3361
Blev medlem: 30 okt 2004, 22:11
Ort: Stockholm Haninge

Inlägg av krillebus »

Åh, här var det lynch stämmning :!:



Kan bara instämma i att det är för jävligt :evil:



Jag bor i Haninge och blev rätt förvånad över att bilen hittades i Tungelsta :o Åker där nästan dagligen och kännner en hel del männsikor där!! Vore bra om du berättade var i Tungelsta den hittades så kan jag forska lite i om nån sett nått!!!!



// Kristian
"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"

Användarvisningsbild
MASS
Van forumsanvändare
Inlägg: 1031
Blev medlem: 08 okt 2005, 11:20
Kör: 940 FTT Classic -98
Ort: VÄXJÖ

Inlägg av MASS »

RIP
Bild

Garaget http://www.garaget.org/mass Projekttråd http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46402" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

MASS skrev:RIP


hoppas det löser sig för dig med försäkringen som alla tidigare nämnt.

Kan inte fatta hur folk kan med att bete sig såhär.
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

PMC
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 28 mar 2006, 20:08

Inlägg av PMC »

Förjävligt :evil: RIP

nisseinorr
Uppkörning
Inlägg: 357
Blev medlem: 29 sep 2005, 09:46
Ort: Jokkmokk
Kontakt:

Inlägg av nisseinorr »

Har läst ett par sådana här trådar nu i olika forum på senaste tiden och man blir bara arg när man ser sånt här.. lider med dig =/

hoppas bara att ditt försäkringsbolag är förstående och att du får en bra ersättning även om det aldrig ersätter allt jobb med bilen.. sånt får man aldrig igen tyvärr.. hujja hujja :cry:

Dubben
Van forumsanvändare
Inlägg: 1236
Blev medlem: 02 jan 2006, 17:16
Ort: Hammarstrand/Östersund Kör: 855 T-Gul

Inlägg av Dubben »

Fyfan, lider med dig.. Hoppas allt löser sig med försäkringen.

Om det inte vore så olagligt så skulle man göra ett hembesök om man fick vilka som gjort det :evil: :twisted:



MVH Danne
Bild

RoTe
Uppkörning
Inlägg: 663
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:41
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av RoTe »

_chevrolet_ skrev:kan man ana att det är några " nysvenskar" som ligger bakom tro? skulle inte förvåna mig. jag skulle inte klara av att hålla mig om jag fick reda på vem det var. bara att åka förbi deras hus med nån gammal 245:a utan skyltar å kasta in en bensinbomb genom fönstret så har dom sonat sitt!! sen kan dom be till allah bäst fan dom vill


Varför tror du det är "nysvenskar"?



Hur många invandrare åker volvo? Hur många invandrare stylar sin volvo 940...



Om folk tänker på vart delarna dom köpt begagnat kommer från så kanske detta problem skulle minska.
Volvo 244 GL -88 Etanoldriven

Volvo S70 2.5T -98

http://www.utryckning-uppsala.se/

Goyen
Färsk användare
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 jul 2006, 15:30
Ort: Tidaholm
Kontakt:

Inlägg av Goyen »

De visste ju tydligen vad de sysslade med iaf om dom nu tatt sig besväret och plockat av en 531-topp och 960-framskärmar.



Måste ju vart nån som är lika "inne" på volvo som vi är här...

Kan ju va nån här på forumet oxå som sagt :(



Hur som helst, fruktansvärt tråkigt och se och som alla andra säger, hoppas det löser sig med försäkringsbolag och liknande.
Bild

Volvo 945 Turbo -98

Hellquist
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2995
Blev medlem: 25 jun 2005, 21:11
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Hellquist »

Goyen skrev:De visste ju tydligen vad de sysslade med iaf om dom nu tatt sig besväret och plockat av en 531-topp och 960-framskärmar.



Måste ju vart nån som är lika "inne" på volvo som vi är här...

Kan ju va nån här på forumet oxå som sagt :(



Hur som helst, fruktansvärt tråkigt och se och som alla andra säger, hoppas det löser sig med försäkringsbolag och liknande.


Hur vet du att det satt 960 skärmar på den? Hoppas inte du försa dig nu
Bild
Busbil: Mitsubishi Evo VI GSR -99 380hk/500Nm

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Hellquist skrev:
Goyen skrev:De visste ju tydligen vad de sysslade med iaf om dom nu tatt sig besväret och plockat av en 531-topp och 960-framskärmar.



Måste ju vart nån som är lika "inne" på volvo som vi är här...

Kan ju va nån här på forumet oxå som sagt :(



Hur som helst, fruktansvärt tråkigt och se och som alla andra säger, hoppas det löser sig med försäkringsbolag och liknande.


Hur vet du att det satt 960 skärmar på den? Hoppas inte du försa dig nu


Det nämdes tidigare... Jag höjde också på ögonbrynen,, såg inga 960 skärmar..
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

RoTe skrev:
_chevrolet_ skrev:kan man ana att det är några " nysvenskar" som ligger bakom tro? skulle inte förvåna mig. jag skulle inte klara av att hålla mig om jag fick reda på vem det var. bara att åka förbi deras hus med nån gammal 245:a utan skyltar å kasta in en bensinbomb genom fönstret så har dom sonat sitt!! sen kan dom be till allah bäst fan dom vill


Varför tror du det är "nysvenskar"?



Hur många invandrare åker volvo? Hur många invandrare stylar sin volvo 940...



Om folk tänker på vart delarna dom köpt begagnat kommer från så kanske detta problem skulle minska.


Inga fördomar men, enligt inlägg i första tråden innan bilen hittades igen så har bilen setts i bro Bl.a, då rattad av mörkhyade individer.. men skit samma, ovesäntligt, jag tänker inte bråta om det..



MVH Micke

Pain
Övningskörning
Inlägg: 157
Blev medlem: 15 maj 2006, 22:13
Ort: sthlm/TPC Member

Inlägg av Pain »

ToBb@ skrev:Som jag skrev i förra tråden så lider jag värkligen med dig...



Tyvär så är risken väldigt liten att man åker dig och idioterna har säkerligen en Volvo själva som de monterar delarna i så att hitta dom på blocket är nog inte så lätt, Kan ochså va ett beställningsjobb åt någon.



Hoppas nu att du hade en soppas bra försäkring så du iaf få lite pengar i fickan.


den va helförsäkrad :wink: men får se vad som händer,men dom kommer inte att bedömma den som en vanlig 940 ,då den va total renoverad och dom vet att jag har kvitton på mer än 50 tusen och över 600 bilder från inköp till klar renovering mm.



Känns tungt fortfarande , :(



Men får se va det leder till .....imorgon kommer jag hem med en 945:a Turbo hehe :twisted: bara se framåt :wink:
Sponsorer blueride.se ...Steelshop Stockholm

Min bil på garaget:http://www.garaget.org/?car=28614

Den som har mest dioder i bilen när han dör vinner :)

Pain
Övningskörning
Inlägg: 157
Blev medlem: 15 maj 2006, 22:13
Ort: sthlm/TPC Member

Inlägg av Pain »

krillebus skrev:Åh, här var det lynch stämmning :!:



Kan bara instämma i att det är för jävligt :evil:



Jag bor i Haninge och blev rätt förvånad över att bilen hittades i Tungelsta :o Åker där nästan dagligen och kännner en hel del männsikor där!! Vore bra om du berättade var i Tungelsta den hittades så kan jag forska lite i om nån sett nått!!!!



// Kristian


Tungelsta.....åk på sorundavägen mot sorunda...sen en skylt där det står Norrudden på ....där finns en liten grusväg upp i skogen på högersida(brant backe+ett elskåp) ....där uppe finns som en grus/sandtag (bredvid den lokala motocrossbanan där låg den =(
Sponsorer blueride.se ...Steelshop Stockholm

Min bil på garaget:http://www.garaget.org/?car=28614

Den som har mest dioder i bilen när han dör vinner :)

Pain
Övningskörning
Inlägg: 157
Blev medlem: 15 maj 2006, 22:13
Ort: sthlm/TPC Member

Inlägg av Pain »

Hellquist skrev:
Goyen skrev:De visste ju tydligen vad de sysslade med iaf om dom nu tatt sig besväret och plockat av en 531-topp och 960-framskärmar.



Måste ju vart nån som är lika "inne" på volvo som vi är här...

Kan ju va nån här på forumet oxå som sagt :(



Hur som helst, fruktansvärt tråkigt och se och som alla andra säger, hoppas det löser sig med försäkringsbolag och liknande.


Hur vet du att det satt 960 skärmar på den? Hoppas inte du försa dig nu


va inte 960 skärma på bilen va 940 på en 940 dessutom satt skärmarna kvar. en skärm är bara vriden så det ser ut som att den är borta



Ny bild finns på: http://www.garaget.org/Pain940
Sponsorer blueride.se ...Steelshop Stockholm

Min bil på garaget:http://www.garaget.org/?car=28614

Den som har mest dioder i bilen när han dör vinner :)

krillebus
Forumsfreak
Inlägg: 3361
Blev medlem: 30 okt 2004, 22:11
Ort: Stockholm Haninge

Inlägg av krillebus »

Pain skrev:
krillebus skrev:Åh, här var det lynch stämmning :!:



Kan bara instämma i att det är för jävligt :evil:



Jag bor i Haninge och blev rätt förvånad över att bilen hittades i Tungelsta :o Åker där nästan dagligen och kännner en hel del männsikor där!! Vore bra om du berättade var i Tungelsta den hittades så kan jag forska lite i om nån sett nått!!!!



// Kristian


Tungelsta.....åk på sorundavägen mot sorunda...sen en skylt där det står Norrudden på ....där finns en liten grusväg upp i skogen på högersida(brant backe+ett elskåp) ....där uppe finns som en grus/sandtag (bredvid den lokala motocrossbanan där låg den =(


Okej, lite sjukt, åkte Sorundavägen i måndags em :twisted:

Nåja, ska kolla med dom jag känner där och höra om nån sett något :roll:



Man undrar ju vad det är för lirare som snor en sån bil, som sagt, hur många utlänningar stylar en Volvo???

Hadde själv tänkt lägga upp en projekttråd på min 760 men efter sånt här så undrar man ju :roll:



Sthlms närförorter har blivit rena skämtet, ingenting som får vara ifred längre!! Snuten fikar o buset härjar fritt!!

Som jag nämt tidigare så avlivade jag min hund för några månader sen, pratade med en kille nu ikväll som vill att jag ska överta hans dobermann hanne på 45kilo, faen vet om inte det är bättre än billarm!!

Jävlar vad dom skulle få springa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



// Kristian
"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"

Användarvisningsbild
wild berries
Färsk användare
Inlägg: 71
Blev medlem: 26 jul 2004, 15:23
Ort: Norge, Stavanger området

R.I.P

Inlägg av wild berries »

Dere Brødre og Søstre i Øst, Dere får "trøste" Dere med at det er slikt i Norge og :?



Vi skal ikke glemme hvem og hvor bilene blir funnet. Og trenger ikke nevne hvilke type mennesker det dreier seg om, eller "landflyktighets" folk det dreier seg om.



For din del Pain så håper jeg at det ordner seg for Dem :wink:



Og flere enn meg hadde sikkert satt pris på at De (Pain) fortalte hva slags alarmtype De hadde i bilen, slikt at vi andre kan sjekke om det er "avskrekkende" nok og om det finnes mer tilbehør for å kunne forebygge mer mot denne type slakt av biler.



Forøvrig har jeg en Defa Auto Bilalarm, og den er det mulig å sette på en ekstra giver som føler om bilen blir jekket eller hevet over ett visst nivå.



Så oppi alt dette vonde er det bare å se fremover Pain, :wink:



MvH



W_B
Volvo 960 2.5L, 1995 & Volvo 940 SE, 1994
Avstanden til månen er ca. 380.000 km, eller 38 000 mil.
Volvo 940 Gl, 1991, KM 367874 (Solgt Juli 2009)

Goyen
Färsk användare
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 jul 2006, 15:30
Ort: Tidaholm
Kontakt:

Inlägg av Goyen »

Hellquist skrev:Hur vet du att det satt 960 skärmar på den? Hoppas inte du försa dig nu


Hade för mig när jag såg en tidigare bild i projekttråden att de satt 960'ins blinkers på ifram, men jag hade tydligen fel, de satt ju vanliga 940-skärmar enligt Pain.



Och självklart var det JAG som tog bilen, bor ju bara 40 mil ifrån Sthlm... med andra ord, på säkert avstånd ifrån den horribla 08-världen :wink:

Peppar peppar, att det inte händer min bil nått!

Bara för att jag bor i en liten stad (13000 pers) så hjälper inte detta mot stölder.

Några som roade sig och snodde mina vita framblinkers på min dåvarande 245'a för ett år sen.

Och då snodde de HELA blinkersen, ryckte rakt ut å bara drog med sig kablar och allt. FY FAN va arg jag var då!

De kunde åtminstonne bara skruva av glasen istället... amatörer! :evil:
Bild

Volvo 945 Turbo -98

_Isaksson_
Färsk användare
Inlägg: 36
Blev medlem: 20 jul 2006, 22:07
Ort: Kalix

Inlägg av _Isaksson_ »

GARANTERAT 100% säkert att idioten sitter på detta forum.. Tragiskt bilen såg så jävla fin ut!
740 ???? TURBO PROJEKT

945 Bruksis med pulver

740 Sladdarhäck

142 Krockad



Ja ja ä' från KÖÖLIS!

Användarvisningsbild
Anders1984
Forumsnarkoman
Inlägg: 4533
Blev medlem: 29 jan 2005, 15:21
Kör: Audi S6
Ort: Stockholm / Karlstad / Åmål

Inlägg av Anders1984 »

_Isaksson_ skrev:GARANTERAT 100% säkert att idioten sitter på detta forum.. Tragiskt bilen såg så jävla fin ut!


tror jag inte. möjligen nån som sitter inne o snor nån liten småsak, men en hel bil har jag svårt att tro.



patetiskt att sno sånna saker som vita blinkers, kostar ju ingenting begagnat ffs!
Privat: Audi S6 -01 4.2L V8, Volvo 960 -96 2.5L Firmabil: Peugeot Partner -12
Kommande:
Audi S6 -08 5.2L V10

Gothicteo
Moderator
Inlägg: 2994
Blev medlem: 17 jan 2005, 17:43
Ort: Göteborg Volvo945se-96 Toyota Starlet-81 CitroenDSpecial-70 Folkrace 244 och E30
Kontakt:

Inlägg av Gothicteo »

Alltså det är så illa att Tattarna har börjat ge sig på våra "svenson bilar" kan dom inte hålla sig till att slakta BMW.Jag hadde åtminstone tur att jag fick behålla min när den blev Skändad! Men Ge inte upp!



Visst kommer man aldrig våga ha 18" på parkeringen men vad fan vi ska inte låta dom vinna!
Tacklista : Domino, Volvo-Anders, Nmoen, Zappe, Fido, Micke_940T, Blackliner, MrZ, taz

Låst