hur fixa fäste på styrväxlen??

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Greger Svärd
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 okt 2005, 22:23
Ort: Växjö

hur fixa fäste på styrväxlen??

Inlägg av Greger Svärd »

Vart och besiktigade i dag och fick 1 tvåa på yttre styrled vilket är någorlunda simpelt att fixa.



Bra att veta:

styrväxel, fäste vänster, korrosionsangrepp.



fästet som han pekade på var lite vitfärgat kan ju vara någon form av aluminium historia. Besiktningskillen sa att det finns någon form av reparationssats för detta fäste. Det jag undrar över är följande:



1. Var får jag tag på detta till ett rimligt pris? volvo lär nog vilja ha en förmögenhet.



2. Har någon bytt detta fäste och är det i så fall svårt?



I övrigt fanns inget att anmärka på trotts att bilen gått över 70000mil nu.



greger

940turbo.com
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2380
Blev medlem: 23 maj 2006, 16:00
Kör: 740 GLE -88 USAimpo
Ort: Någonstans

Inlägg av 940turbo.com »

Hittade inget på bilia tyvärr, men ja det blir nog dyrt.. bara en gummi damask går på runt 250-300 :- besök en skrot och fråga eller kör in på "skruva av själv skrot"
Blåmetallic 744 -88 USA Import ;)

Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Testa sök lite, detta har varit uppe förut. Relativt lätt att fixa och inte särskilt dyrt.
Bild

volvoett
Färsk användare
Inlägg: 50
Blev medlem: 13 nov 2005, 15:42

Re: hur fixa fäste på styrväxlen??

Inlägg av volvoett »

Greger Svärd skrev:Vart och besiktigade i dag och fick 1 tvåa på yttre styrled vilket är någorlunda simpelt att fixa.



Bra att veta:

styrväxel, fäste vänster, korrosionsangrepp.



fästet som han pekade på var lite vitfärgat kan ju vara någon form av aluminium historia. Besiktningskillen sa att det finns någon form av reparationssats för detta fäste. Det jag undrar över är följande:



1. Var får jag tag på detta till ett rimligt pris? volvo lär nog vilja ha en förmögenhet.



Inte så farligt dyrt på Bilia ca 150-250:-



2. Har någon bytt detta fäste och är det i så fall svårt?



Inte svårt tog ca 1.5 tim

I övrigt fanns inget att anmärka på trotts att bilen gått över 70000mil nu.



greger


Lycka till
Bättre omkörd och bortkommen

än omkommen och bortkörd

Skriv svar