Böter, hur fort kommer dom hem?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Böter, hur fort kommer dom hem?

Inlägg av Webbis »

Som sagt, körde lite fort förut och vet inte om jag blev fotad... Dom nya kamerorna är ju bara på vid vissa tider och vid viss traffikering har jag läst, men frågan är hur fort man får hem foto å så? :roll:
Volvo förnöjer livet!

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Hittade svar på min fråga...


Hur lång är processen från det att fortkörning har registrerats till dess att jag som trafikant på vägen får information om min fortkörning och får min bot?

Svar: Inom 10 dagar ska du ha fått din bot om du kört för fort och blivit fotograferad av en kamera.
Volvo förnöjer livet!

Jens.L
Forumsfreak
Inlägg: 3023
Blev medlem: 23 sep 2004, 22:11
Kör: Volvo 940
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Jens.L »

Är det så nu att du blivit fotad så är det givetvist ett krav att du scannar in bilden och visar upp här på forumet 8)
Volvo 940 Turbo 1997

Användarvisningsbild
Fanatic^
Uppkörning
Inlägg: 559
Blev medlem: 15 dec 2005, 21:32

Inlägg av Fanatic^ »

Jens.L skrev:Är det så nu att du blivit fotad så är det givetvist ett krav att du scannar in bilden och visar upp här på forumet 8)


Det ska finnas en tråd som Volvator (?) gjorde..

"Visa dina fortkörningsbilder" eller något i den stilen :P

Jens.L
Forumsfreak
Inlägg: 3023
Blev medlem: 23 sep 2004, 22:11
Kör: Volvo 940
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Jens.L »

Fanatic^740SE skrev:
Jens.L skrev:Är det så nu att du blivit fotad så är det givetvist ett krav att du scannar in bilden och visar upp här på forumet 8)


Det ska finnas en tråd som Volvator (?) gjorde..

"Visa dina fortkörningsbilder" eller något i den stilen :P


Jajustja, den hade jag glömt.



Edit:

Du får blir den första Webbis (om det nu kommer nån bild) ;)

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.p ... highlight=
Volvo 940 Turbo 1997

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Vi får hoppas att de inte blev något...!! Körde 110 på 70 väg!!! :o :o :o :twisted:



Det värsta va ju att ja vet att kameran står där den stod, men ja va i andra tankar.. :?
Volvo förnöjer livet!

Rikard_n
Van forumsanvändare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 03 apr 2004, 01:13
Ort: Alingsås

Inlägg av Rikard_n »

aj då
Bild

Gode_Herrn
Van forumsanvändare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
Ort: Nykil

Inlägg av Gode_Herrn »

kan dom ta kortet för de? va i sthm förra veckan och åkte i nån ful tunnel och kom på senare att de var kameror där hade väll en sissådär 130 - 140 kmh aja

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

Webbis skrev:Vi får hoppas att de inte blev något...!! Körde 110 på 70 väg!!! :o :o :o :twisted:



Det värsta va ju att ja vet att kameran står där den stod, men ja va i andra tankar.. :?


Ajaj....aj. Hoppas värkligen inte du blev fotad för då ryker nog kortet för dig. Å eftersom du fortfarande har prövo tid kvar lär det bli ny uppkörning isåfall. Surt!
VOLVO 940 TURBO -96

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Volvoracing skrev:
Webbis skrev:Vi får hoppas att de inte blev något...!! Körde 110 på 70 väg!!! :o :o :o :twisted:



Det värsta va ju att ja vet att kameran står där den stod, men ja va i andra tankar.. :?


Ajaj....aj. Hoppas värkligen inte du blev fotad för då ryker nog kortet för dig. Å eftersom du fortfarande har prövo tid kvar lär det bli ny uppkörning isåfall. Surt!


Mjaa, det är ju nya lagar igen... Det är ägaren av bilen som åker på det, så för min del är det lugnt, det är morsan som står på bilen, så det är hon som får hem något i sånna fall....



Men jag läste runt lite på vägverkets hemsida, där stod det att dom bara är på vissa tider, så som när det är mycket trafik eller liknande, får hoppas att jag klarade mig ännu en gång, för jag gjorde den tabben för några månader sedan vid SAMMA kamera.. Låg ifs 10 för fort, men ändå.. Skulle ju inte vara så kul ifall de kommer hem nått ifrån Polisen eller va fan man nu får hem dom där fotona samt böter ifrån..
Volvo förnöjer livet!

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »


jaghatarsnigel
Övningskörning
Inlägg: 125
Blev medlem: 03 jan 2006, 13:44

Inlägg av jaghatarsnigel »

vad jag hört så kan dom inte ta kortet om man blir "tagen" av fartkameran

Användarvisningsbild
Mantronix
Uppkörning
Inlägg: 300
Blev medlem: 17 aug 2005, 19:58
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Mantronix »

Webbis skrev:
Volvoracing skrev:
Webbis skrev:Vi får hoppas att de inte blev något...!! Körde 110 på 70 väg!!! :o :o :o :twisted:



Det värsta va ju att ja vet att kameran står där den stod, men ja va i andra tankar.. :?


Ajaj....aj. Hoppas värkligen inte du blev fotad för då ryker nog kortet för dig. Å eftersom du fortfarande har prövo tid kvar lär det bli ny uppkörning isåfall. Surt!


Mjaa, det är ju nya lagar igen... Det är ägaren av bilen som åker på det, så för min del är det lugnt, det är morsan som står på bilen, så det är hon som får hem något i sånna fall....



Men jag läste runt lite på vägverkets hemsida, där stod det att dom bara är på vissa tider, så som när det är mycket trafik eller liknande, får hoppas att jag klarade mig ännu en gång, för jag gjorde den tabben för några månader sedan vid SAMMA kamera.. Låg ifs 10 för fort, men ändå.. Skulle ju inte vara så kul ifall de kommer hem nått ifrån Polisen eller va fan man nu får hem dom där fotona samt böter ifrån..


Jag tror att böterna kommer i ett brev från länsstyrelsen. Diskret och bra.
Volvo 945 GL 1991 | färgkod 214 | taklucka | B230FB med M47 | 29 000 mil,

Det är inte alltid som ljuset i tunneln e positivt, det kan även vara tåget som kommer!

Användarvisningsbild
Quisten
Uppkörning
Inlägg: 912
Blev medlem: 26 feb 2005, 23:51
Ort: Trollhättan /960 3.0E-95/

Inlägg av Quisten »

Köp en Active Gps så blir du åtminstånde varnad 400 meter innan kamera elendet...... :D

Jag är mycket nöjd med min kamera varnare min fru var mycket skeptisk till denna lilla svarta makapär på instrumentpanelen... :?

Sen vi var i Norge är hon helt med på noterna... :D

Funkar klockrent varje gång...... :D

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Quisten skrev:Köp en Active Gps så blir du åtminstånde varnad 400 meter innan kamera elendet...... :D

Jag är mycket nöjd med min kamera varnare min fru var mycket skeptisk till denna lilla svarta makapär på instrumentpanelen... :?

Sen vi var i Norge är hon helt med på noterna... :D

Funkar klockrent varje gång...... :D


Har kollat på detta i morse och funderar på att beställa en, är ju fullt av vägkameror uppe hos tjejen... :lol:
Volvo förnöjer livet!

mbc
Övningskörning
Inlägg: 146
Blev medlem: 28 okt 2004, 01:30

Inlägg av mbc »

jaghatarsnigel skrev:vad jag hört så kan dom inte ta kortet om man blir "tagen" av fartkameran
Jo det kan dom.

Jobbarkompisen blev av med sitt på det viset.
945-94
945-96

Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387
Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro

Inlägg av Andreas »

Quisten skrev:Köp en Active Gps så blir du åtminstånde varnad 400 meter innan kamera elendet...... :D

Jag är mycket nöjd med min kamera varnare min fru var mycket skeptisk till denna lilla svarta makapär på instrumentpanelen... :?

Sen vi var i Norge är hon helt med på noterna... :D

Funkar klockrent varje gång...... :D
Man ser ju också exakt hur fort man kör, hur pass mycket fel visar din hastighetsmätare?

Användarvisningsbild
zappe
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2292
Blev medlem: 11 mar 2005, 19:05
Kör: Volvo 945 GL
Ort: Göteborg Medlemsnummer:503 Kör: Vit Volvo 945
Kontakt:

Inlägg av zappe »

Webbis då???



Va d uppe vid 45'an eller?
http://www.teknikhype.se Först med det senaste! ;)

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

_zapduden skrev:Webbis då???



Va d uppe vid 45'an eller?


Ja, Trollhättan, precis innan bron från Överby till andra sidan Trollhättan, den tog mig en annan gång, men de kom aldrig något hem..
Volvo förnöjer livet!

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

mbc skrev:
jaghatarsnigel skrev:vad jag hört så kan dom inte ta kortet om man blir "tagen" av fartkameran
Jo det kan dom.

Jobbarkompisen blev av med sitt på det viset.


japp, kompisen blev av med det i tre månader nyss!
VOLVO 940 TURBO -96

Gode_Herrn
Van forumsanvändare
Inlägg: 1499
Blev medlem: 10 apr 2005, 23:45
Ort: Nykil

Inlägg av Gode_Herrn »

Kolla in denna! Nu kan man köra hur man vill vid dessa fartkameror :D



http://www.blueride.se/fartkameraprotec ... l?cPath=38

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Gode_Herrn skrev:Kolla in denna! Nu kan man köra hur man vill vid dessa fartkameror :D



http://www.blueride.se/fartkameraprotec ... l?cPath=38


Dom har jag kollat på ett tag också.. Är lite sugen på nått sånt, men har även fundarat på att ändra plats på regskylten... :roll:
Volvo förnöjer livet!

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Inlägg av Blaxxor »

Har hört att dom kamerorna längs 45an och vid Stallbacka inte är inkopplade ännu. Dock vågar jag inte chansa. Men har åkt med många som kört för fort förbi dom det senaste tiden och ingen har fått något hem.



Får hoppas du har turen på din sida :)



Och ja, man kan bli av med kortet via kamerorna. Bästa kompisen blev det i Maj förra året.

Användarvisningsbild
Webbis
Uppkörning
Inlägg: 811
Blev medlem: 25 jul 2005, 23:51
Kör: 940
Ort: GÖTET!!!

Inlägg av Webbis »

Blaxxor skrev:Har hört att dom kamerorna längs 45an och vid Stallbacka inte är inkopplade ännu. Dock vågar jag inte chansa. Men har åkt med många som kört för fort förbi dom det senaste tiden och ingen har fått något hem.



Får hoppas du har turen på din sida :)



Och ja, man kan bli av med kortet via kamerorna. Bästa kompisen blev det i Maj förra året.


Dom är kopplade vet ja, nästan utanför tjejen så står de två stycken, där va elektrikern och kopplade samma dag som dom blev uppsatta, men får hoppas att dom inte är i drift bara.... :o
Volvo förnöjer livet!

selvin
Övningskörning
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 jan 2005, 08:20

Inlägg av selvin »

hur är det med motorcyklar de har ju ingen regskylt fram?!

Skriv svar