Jag har lite problem med min tomgång, om jag trycker på litegrann så att turbon börjar ladda och sedan direkt kopplar ur och bromsar, då dör motorn. Den går ner för lågt på tomgång helt enkelt.
Nu tänkte jag justera upp gasspjälets viloläge litegrann, så att tomgångsmotorn får lite lättare att arbeta.
På den främre delen (bilens färdriktning) av gasspjället så finns ju en justerskruv där man kan ställa upp läget litegrann, inga problem. Men grejer är ju att man måste justera något på andra sidan också, så att det lilla "klicket" hörs när man släpper ner gasspjället, annars fattar ju inte bilen när gasen är släppt.
Frågan är då, hur justerar man läget för "klicket" ? =)
Hjälp med justering gasspjäll B230FK.
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2919
- Blev medlem: 27 jun 2003, 15:36
- Ort: En by utanför Piteå.
Gasspjällgivaren sitter fast med två 3mm insex-skruvar, och hålen i givaren är avlånga, så det är bara att lossa de skruvarna och sen vrida givaren lite.
Kör:
Volvo V90 -97, Avställd, obesiktad, behöver ny handbromsvajer o avgassystem...
Volvo 740 GL -88 Blackline B230F Kat
Extraktorgrenrör. 2,5\" avgas. Sportfilter.
Volvo V60 -11 D3 Fin pendlarbil.
Volvo V90 -97, Avställd, obesiktad, behöver ny handbromsvajer o avgassystem...
Volvo 740 GL -88 Blackline B230F Kat
Extraktorgrenrör. 2,5\" avgas. Sportfilter.
Volvo V60 -11 D3 Fin pendlarbil.