Köpråd 945a turbo

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
anders__j
Färsk användare
Inlägg: 66
Blev medlem: 10 dec 2002, 08:43
Ort: Hoting, norra Jämtland
Kontakt:

Köpråd 945a turbo

Inlägg av anders__j »

Jag funderar på att byta bil, och har hittat en -94as 945a med turbopluspaket som verkar fin, tänkte höra mej för om det är nåt speciellt jag ska titta på när jag ska fara å titta på den?

Är det ett överpris med 73000kr som han begär? den har gått drygt 21000mil, har i stort sett all utrustning förutom farthållare och taklucka.



Tacksam för kommentarer.
Bild

Anders Johansson

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

om allting fungerar perfekt och den är i BRA skick är det väl ett ok pris..



har den mycket utrustning är det viktigt att du kollar all utrustning.. mer utrust blir ju mer som kan gå sönder...



kolla ac så den kyller riktigt bra. fråga gärna om den är nyfylld eller konverterad. kolla när kondensorn är bytt senast.
kör 945T aut och 945T man, 1998

Användarvisningsbild
oskar_ax
Färsk användare
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 jun 2003, 10:18
Ort: Malmö

Inlägg av oskar_ax »

Om AC:n är nyfylld så har du en läcka på systemet! man ska aldrig behöva fylla på ett AC system(Eftersom att det är ett slutet system)!

Har en 945:a -98 Classic!Hade detta problem och det visade sig att där fanns en läcka!!!!





INTE KUL! gick på 8000kr att laga!!



Gav 100,000kr får min 945:a och den har all utr! Så länge allt fungerar så verkar ju 73000kr vara ett vettigt pris!?





P.s Glöm inte ac:n! D.s







//Oskar

anders__j
Färsk användare
Inlägg: 66
Blev medlem: 10 dec 2002, 08:43
Ort: Hoting, norra Jämtland
Kontakt:

Inlägg av anders__j »

ac-n är nyrenoverad, så det bör inte vara nån fara, men jag ska som sagt kolla så allt funkar när jag tittar på den.



Nåt annat som kan vara problem med förutom ac-n?
Bild

Anders Johansson

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

kolla så att turbon e bytt med...



turbon går sällan lika långt som resten av motorn
kör 945T aut och 945T man, 1998

anders__j
Färsk användare
Inlägg: 66
Blev medlem: 10 dec 2002, 08:43
Ort: Hoting, norra Jämtland
Kontakt:

Inlägg av anders__j »

Jo jag vet att turbon inte håller så länge som motorn, men min 740 har gått snart 30k nu med originalsnurran utan problem..

Sen jobbar jag nästan granne med turbotech, så det är inget problem att ordna ett utbytesaggregat heller.
Bild

Anders Johansson

Skriv svar