1041 som inte låser sej......
1041 som inte låser sej......
Jag o polaren var o hämta en 1041 axel på skroten i okänt skick. Gav
500kr för den så vi hade våra förväntningar. Grejen är den att när vi
satte ihop allt o testade att få den att låsa på pallbockar med handkraft
så låser den men så fort man sänker ner bilen o ska ut o testa så går
det inte. Men alltid med handkraft. Vi har haft locket av o kollat o det är
en slungdiff o allt såg friskt ut. Det är inte oljud från axlen när man kör
heller. Allt funkar altså tyst o fint som en axel ska fast den låser inte sej.
Fan, man blir lite trött på sånt här. Tar ju ändå en stund att byta axel.
Tips och idéer om åtgärd för att få den att låsa sej tages tacksamt emot.
Mvh Tomas
500kr för den så vi hade våra förväntningar. Grejen är den att när vi
satte ihop allt o testade att få den att låsa på pallbockar med handkraft
så låser den men så fort man sänker ner bilen o ska ut o testa så går
det inte. Men alltid med handkraft. Vi har haft locket av o kollat o det är
en slungdiff o allt såg friskt ut. Det är inte oljud från axlen när man kör
heller. Allt funkar altså tyst o fint som en axel ska fast den låser inte sej.
Fan, man blir lite trött på sånt här. Tar ju ändå en stund att byta axel.
Tips och idéer om åtgärd för att få den att låsa sej tages tacksamt emot.
Mvh Tomas
Bygger jävligt snabb 740GL... Och 745T.... Och V70R....
-
- Moderator
- Inlägg: 14489
- Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
- Kör: För fort.
- Ort: Luleå Medlemsnummer 2
- Kontakt:
jodå det finns ett litet lamellpaket inne i slungdiffen med.
http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/spranskiss1041.jpg
Det sitter där för att avlasta dreven om ett hjul skulle fastna på asfalt och det
andra på t.ex blankis tror jag, eller liknande, för att man inte ska rensa kuggar.
Det kan va det, och det kan även vara vikten/fjädern kanske som kärvar.
Man ser dock inte så mkt av det på en slungdiffklump
http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/diff2.jpg
http://upload.hacked.free-bsd.org/ThaSa ... iff017.jpg
//Erik
http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/spranskiss1041.jpg
Det sitter där för att avlasta dreven om ett hjul skulle fastna på asfalt och det
andra på t.ex blankis tror jag, eller liknande, för att man inte ska rensa kuggar.
Det kan va det, och det kan även vara vikten/fjädern kanske som kärvar.
Man ser dock inte så mkt av det på en slungdiffklump
http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/diff2.jpg
http://upload.hacked.free-bsd.org/ThaSa ... iff017.jpg
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Vet inget bra sätt att kolla på jag vet inte heller hur mycket den skall orka dra.Jag har nu en slung diff som inte drar bilen framåt om ett hjul står på asfalt och ett på is. Tha saint är duktig på det här han kan kanske svara på vad som är normalt. Jag har en 240 med diffbroms (DANA SPICER) som jag tycker funkar bättre.