Skillnad 740/940

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
free
Färsk användare
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 jan 2006, 23:43

Skillnad 740/940

Inlägg av free »

Hallå..



Vi hade en disskution på jobbet idag ang skillnaden på 700serien samt 900serien..

Nu vet vi ju att det finns olika motorer och lite annat.. som strålkastare.. MEN dom ser nästan identiska ut! Iallafall kombin! 940sedanen tycker jag ser rundare ut än 740, men va är det igentligen för skillnader på karossen samt inredning?? Framför allt på kombin?



/StMo

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Inlägg av Kim J »

Hela fronten, alla lister på hela bilen, stötfångaren bak och säkert något annat med...



Det var det jag kom på utsèendemässigt just nu i alla fall...



Med vänliga hälsningar Kim
Bild

Zelle
Van forumsanvändare
Inlägg: 1010
Blev medlem: 14 nov 2004, 22:23
Ort: Kungsbacka Kör:   Volvo 944 2.3S

Inlägg av Zelle »

Sen så skiljer de på storlarna, instrumentbräda och andra inredningsdetaljer. Är juh lite olika på olika årsmodeller med. Nyare 740 är mer lika 940 än äldre 740...

Crooken
Uppkörning
Inlägg: 617
Blev medlem: 01 dec 2004, 23:49
Ort: Framsidan

Inlägg av Crooken »

Kim J skrev:Hela fronten, alla lister på hela bilen, stötfångaren bak och säkert något annat med...



Det var det jag kom på utsèendemässigt just nu i alla fall...



Med vänliga hälsningar Kim


Karossmässigt på sedanmodellerna så är det väl i princip allt? Det enda man kan byta rakt av är väl dörrarna?
Kör: Kia Cee'd -08, Skoda PickUp och Kawasaki Ultra 150

Bild

free
Färsk användare
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 jan 2006, 23:43

Inlägg av free »

Många har tittat men få har svarat!! Det måste finnas mer annars skulle väl volvo inte bytt namn utan bara "utvecklat" 740??



/Stefan

Da Bear
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2601
Blev medlem: 06 maj 2005, 01:03
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av Da Bear »

En massa små ändringar har det väl blivigt med årens lopp. Tillslut vart det väl så många så Volvo tyckte att det var dags att döpa om den iom det nya utseendet.
Smider nya planer

Skriv svar