Startar och går 5 sekunder innan den dör

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Elvis
Övningskörning
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 jan 2003, 14:23
Ort: Oraklet från Märsta Kör: 740 TIC
Kontakt:

Startar och går 5 sekunder innan den dör

Inlägg av Elvis »

Jag har en kollega vars 745:a verkligen ställer till huvudbry.



Tidigare har den krävt ett par timmars motorvärmare för att starta, och sen gått pissigt i ungefär 2 minuter innan den hoppat i gång.



Nu har det blivit ännu värre, nu startar den och går i 5-10 sekunder innan den stannar.



Lyfter man av kontakten till LMM går den fint på tomgång, men gasar man dör den.



Bytt/kollat är:



Bränslepumpar - Tankpump fungerar, huvudpump är bytt

ECU - bytt av förra ägaren

LMM - bytt

Spridare - ohmmätning okej

Bränslefilter - bytt

Fördelare, rotor, tändkablar, tändstift och tändspole är kontrollerat och okej.

BTR - bytt



Inga felkoder heller, sporadiskt har 2-2-1 (extremt mager blandning) dykt upp.



Vid ett tidigare test gick den (inte bra, men den gick) när man klämde i hop returslangen efter BTR, varför vi antog att det var BTR:n som spökade.



Efter att kollegan bytt den i dag kvarstår problemet.



Vi börjar nu få slut på idéer, så tips mottages tacksamt.
Bild

V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT | 850 S 2.5 | http://elvis.horisont.net | garaget.org/elvis

Vice Ordförande, Turbo Performance Club

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

skulle ändå tro på förpumpen. kommer det soppa så det är kollat, eller bara lyssnat så den surrar å går? kan ju låta å brumma utan att pumpa ordentligt..



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Skriv svar