Hej, fortf ny här, men har nu handlat 740 :)

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Hej, fortf ny här, men har nu handlat 740 :)

Inlägg av ZeD »

Tjenare



Upptäckte nyss den här sidan när jag satt o scoutade lite allmänt efter beg. info på gamla volvo :), skall nämligen högst troligt inhandla en 740 snarast möjligt då jag, om allt går som det ska, tar körkort nästa månad.



Har hittat mycket användbar information på forumet och också kollat omkring lite allmänt och noterat att det är en väldigt trevlig miljö ni har här :D, jag signade mig som medlem och såfort jag har bilen i min ägo skall jag betala in så jag får min dekal 8) .



Skall iväg redan idag och glo po en 740 -88b, länk: http://www.blocket.se/view/5401037.htm? ... c=1&city=0



vad tycks ? Den ser fin ut, killen som äger den är en äldre svensk kille (den står skriven på hans fru ifall ni tjuvkollar :P), verkar som att man kan lita på honom, servicebok med att han har servat på volvoverkstad nästan varje år sen -91 är ju inte helt fel. 12k är dessutom ett väldans bra pris om bilen är i det skick som den framgår att vara. Rost är det viktigaste jag ska glo efter, sen sa han att bensinmätaren är lite defekt, men vad jag läste mig till här på forumet går det att byta, pris framgick ju inte men det låter inte jättedyrt.´



Iaf, hejhej, kanske lär spendera lite tid här på forumet eftersom att man är datornörd så sitter man ju en del här :lol: , och håll tummarna för mig ikväll :D 740 ÄGER !!!

jijson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 16 maj 2005, 23:55
Ort: Växjö / Väckelsång
Kontakt:

Inlägg av jijson »

kommer nog bli någon som faller dig i smaken, värkar vara fin. fast pruta lite på dte priset! och välkommen in i värmen ;)
Bild

m[a]ster

Inlägg av m[a]ster »

välkommen du... såg väl ut att va ett bra pris på den volvon..

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

Hej o välkommen hit!



Det som man kan se som ett stort plus är att han ägt den sen 91! Det är ju aldrig fel. ju mindre ägare ju bättre.





Ingen rost heller - Kanon!



Får önska dig lycka till med bilköpet!
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

jag tackar så hemskt, det pirrar lite i magen om jag ska va ärlig, den verkar ju relativt lovande, kunde knappt sova igår :) ni vet, första bilen o så :D det blir ju speciellt hehe. Får söka hjälp här sedan ang. fixa till saker och sånt, är en total motorn00b, satt o titta igenom bilderna på projekt forumet, väldigt fint, men inte fan vet jag vad nånting av det är haha :P



Ska göra mig färdig nu sen bär det iväg till centralen :) tåg te kristianstad, wee !

mandg

Re: Hej ! Ny Här / Ska Handla 740

Inlägg av mandg »

ZeD skrev:Tjenare



Upptäckte nyss den här sidan när jag satt o scoutade lite allmänt efter beg. info på gamla volvo :), skall nämligen högst troligt inhandla en 740 snarast möjligt då jag, om allt går som det ska, tar körkort nästa månad.



Har hittat mycket användbar information på forumet och också kollat omkring lite allmänt och noterat att det är en väldigt trevlig miljö ni har här :D, jag signade mig som medlem och såfort jag har bilen i min ägo skall jag betala in så jag får min dekal 8) .



Skall iväg redan idag och glo po en 740 -88b, länk: http://www.blocket.se/view/5401037.htm? ... c=1&city=0



vad tycks ? Den ser fin ut, killen som äger den är en äldre svensk kille (den står skriven på hans fru ifall ni tjuvkollar :P), verkar som att man kan lita på honom, servicebok med att han har servat på volvoverkstad nästan varje år sen -91 är ju inte helt fel. 12k är dessutom ett väldans bra pris om bilen är i det skick som den framgår att vara. Rost är det viktigaste jag ska glo efter, sen sa han att bensinmätaren är lite defekt, men vad jag läste mig till här på forumet går det att byta, pris framgick ju inte men det låter inte jättedyrt.´



Iaf, hejhej, kanske lär spendera lite tid här på forumet eftersom att man är datornörd så sitter man ju en del här :lol: , och håll tummarna för mig ikväll :D 740 ÄGER !!!




hej! Var vänlig läs forumsreglerna.

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=13428



// ADMIN

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

jo det hade jag faktiskt gjort, men ujdå, tänkte inte på att mina bilder va för stora :( mina små photoshop konstverk :| , ajja, får väl redigera storlekarna lite po dem, eller hitta nåra andra, känns skönt att forumet moddas ordentligt iaf :) ordning o reda, skrota en saab på freda, eller hur va det nu ?



btw, varning för att smileypatrullen kan ta fast mig, sitter man för mkt på msn blir det för mkt smileyanvändande :P

mandg

Inlägg av mandg »

ZeD skrev:jo det hade jag faktiskt gjort, men ujdå, tänkte inte på att mina bilder va för stora :( mina små photoshop konstverk :| , ajja, får väl redigera storlekarna lite po dem, eller hitta nåra andra, känns skönt att forumet moddas ordentligt iaf :) ordning o reda, skrota en saab på freda, eller hur va det nu ?



btw, varning för att smileypatrullen kan ta fast mig, sitter man för mkt på msn blir det för mkt smileyanvändande :P


smilys är inga problem...bara smila du :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Addekarlsson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 feb 2003, 09:51
Ort: Världsmetropolet Hoting
Kontakt:

Inlägg av Addekarlsson »

mandg skrev:smilys är inga problem...bara smila du :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Men mandg, har du varit och sniffat för djupt i smajlflaskan nu igen? :wink:



ZeD, välkommen till dårskapen! Säger som tidigare talare, är nog inget dumt köp det där. :D
ZeD skrev:det pirrar lite i magen om jag ska va ärlig, den verkar ju relativt lovande, kunde knappt sova igår :-) ni vet, första bilen o så :D det blir ju speciellt hehe.
Jodå, nog är första bilen pirrig allt! Vänta du tills du avverkat 20 bilar, då kommer du inse att det fortfarande är lika pirrigt med ny bil. :D



Mvh/ Adde
Bild

Med bild får man bara skriva en rad här, så nu skriver jag en rad bara för att man får det :lol:

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Välkommen..



Alltid lika kul med nytt folk :D
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018
Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429

Inlägg av #Johan »

Välkommen :D



Lycka till med bilen och körkortet :D
Bild

BMW 318 -88

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

gissa vem som just nu har en 740 utanför sitt huuus :D:D:D jag är så lycklig att jag knappt kan gömma det haha, nu har man verkligen något som motiverar en att plugga på teoriprovet :)



Här e några bilder:



Bild



Bild



Bild



Bild



Det är rätt mycket som ska fixas o pulas på den, jag kommer att återkomma med frågor i en annan tråd :) håll utkik :D ni får lära upp en ny generation av 740nördar :) hehe, ska beställa min klubbdekal snarast möjligt också !



nu syns plåtarna på bilderna, noterat att folk alltid klyddar med dem på bilderna, vad är egentligen meningen ? jag försöker inte vara hemlig på nån vänster.

jijson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 16 maj 2005, 23:55
Ort: Växjö / Väckelsång
Kontakt:

Inlägg av jijson »

den var ju redigt fin, vad gav du för den i slutändan, 12?
Bild

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

nja, lite måste man nock pruta ändå ;) 11,5 blev det :) jag ville inte pruta för mycket heller eftersom att priset redan var såpass bra, anledningen till att den var såpass billig var nog att den har gått 30k mil, vanligtvis ligger dessa på en 14-16k på blocket iaf.

jijson
Van forumsanvändare
Inlägg: 1774
Blev medlem: 16 maj 2005, 23:55
Ort: Växjö / Väckelsång
Kontakt:

Inlägg av jijson »

jo men jag tycker du gjorde ett bar köp iaf, de flesta volvo bilar har gått över 30k mil
Bild

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

GRATTIS till bilköpet!!
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

m[a]ster

Inlägg av m[a]ster »

Addekarlsson skrev:


ZeD, välkommen till dårskapen! Säger som tidigare talare, är nog inget dumt köp det där. :D
ZeD skrev:det pirrar lite i magen om jag ska va ärlig, den verkar ju relativt lovande, kunde knappt sova igår :-) ni vet, första bilen o så :D det blir ju speciellt hehe.
Jodå, nog är första bilen pirrig allt! Vänta du tills du avverkat 20 bilar, då kommer du inse att det fortfarande är lika pirrigt med ny bil. :D



Mvh/ Adde


hehe här har du en av de värsta dårarna.. alltså jag... :D :wink:

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

bara att gratulera.

det ser fint ut blir nog bra när du glider fram efter att ha fixat kortet 8)
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

Häggblom
Övningskörning
Inlägg: 173
Blev medlem: 17 dec 2004, 23:20
Ort: Gävle

Inlägg av Häggblom »

Välkommen och lycka till med bilen och körkortet! Bild
//Johan

Bild

Volvo a product of Superb Swedish Engineering

mandg

Inlägg av mandg »

grattis till bilköpes....välkommen i sverige lyckligaste skara :-)

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

wee ägnade denna soliga och stekheta dag att tvätta och vaxa bilen :), notera att jag vaxade den efter att det hade vart mulet en stund och temperaturen gick ner :P, här e nån bild:



Bild'



Bild



Bild



wee :)



tänkte jag kanske kan besvära er med ett par små frågor såhär inledningsvis :)



1. när jag tar fullt rattutslag så gnäller däcken, troligtvis slår dem i någonstans, det är något av framhjulen inte kollat det så noga än, bra / dåligt ? vanligt ?



2. om jag vill byta panelerna i framsätet till typ lackat trä, hur mycket kan det gå på cirkus ?



3. om jag vill klä om sätena, vad kan det gå på cirkus och var är bäst att köpa ?



4. vad är smartast, navkapslar eller fälgar ?ska man slösa mkt pengar på finfina fälgar eller köpa ett par navkapslar för en resonabel summa ?



tacktack :)

axet
Övningskörning
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 feb 2003, 03:46
Kör: Skoda Octavia 2008

Inlägg av axet »

ZeD skrev:

tänkte jag kanske kan besvära er med ett par små frågor såhär inledningsvis :)



1. när jag tar fullt rattutslag så gnäller däcken, troligtvis slår dem i någonstans, det är något av framhjulen inte kollat det så noga än, bra / dåligt ? vanligt ?



2. om jag vill byta panelerna i framsätet till typ lackat trä, hur mycket kan det gå på cirkus ?



3. om jag vill klä om sätena, vad kan det gå på cirkus och var är bäst att köpa ?



4. vad är smartast, navkapslar eller fälgar ?ska man slösa mkt pengar på finfina fälgar eller köpa ett par navkapslar för en resonabel summa ?



tacktack :)


Svar:

1. Är du säker på att det är däcken, för annars är det rätt vanligt att servon låter lite när man ger fullt rattutslag, det liksom gnäller ända tills man rattar tillbaka lite.



2. Länk till trapaneler & Mer godis till 740:

samsteffansson.se



3. Oj oj det är nog dyrt, blir nog billigare att leta upp en felfri stol på skroten eller kolla annonser efter en r-sportklädsel-det snyggaste du kan ha i 740 tycker jag.



4. Köp nya fälgar! Navkapslar ser turk-mässigt ut!!

dackonline.se har frächa fälgar med däck snorbilligt!



Bild



Dom här fälgarna i 17" med 205/40 däck går på 7890:- komplett!!

ZeD
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 jun 2005, 12:32
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av ZeD »

jo det är sant, det är lite turkigt med kapslar, men jag är inte intresserad av att köpa däck, de jag har fungerar ett bra tag till, och jag har 14", kan man inte köpa enbart fälgar ?

swetype3
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2490
Blev medlem: 02 dec 2002, 15:38
Kör: Mitsubishi Pajero-88
Ort: Linköping Medlemsnr:73

Inlägg av swetype3 »

4: kolla blocket regelbundet, kommer upp många volvo-fälgar till bra priser.



2 exempel :

http://www.blocket.se/view/4924943.htm? ... c=1&city=0

http://www.blocket.se/view/5419377.htm? ... c=1&city=0





Välkommen i gemenskapen förresten !!!!!!!
// Jonas
Mitsubishi Pajero Canvas 2600-88
Nissan Maxima QX 3.0 V6 24V -97
http://www.garaget.org/JonasK

ALF__

Inlägg av ALF__ »

man får grattulera till köpet! den ser verkligen fin ut! och lite småplock är de alltid!

Skriv svar