Vart köpa färgglada vakuumslangar?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Vart köpa färgglada vakuumslangar?

Inlägg av Turbo-Mupp »

Hejsan!



vart kan jag köpa dessa färgglada vakuumslangar som sitter på B230A motorerna? Alltså de tunna slangarna som sitter till fördelaren, insugsröret från luftburken till förgasaren, till förgasaren och till EGR-vakuumförstärkaren eller vad den lille mojängen kallas som sitter i motorummet. EGR ventil kanske. De tjockare svarta Puls-airslangarna och de andra större behöver inte bytas. bara de färgglada. vart kan jag köpa dessa? Samtliga läcker nämligen.
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

carl_bark
Övningskörning
Inlägg: 228
Blev medlem: 23 jan 2005, 21:30
Ort: Stockholm

Inlägg av carl_bark »

Har inte volvo såna då? Sitter de där orginal lär ju volvo ha såna.
Hade en hel 1990 740 tic, nu har jag en bucklig och skadad 1990 740 tic

Performance
Färsk användare
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 apr 2005, 15:11
Ort: Ö-vik

Inlägg av Performance »

Motorandning har slangar till hyffsat pris, är ju visserligen kanske inte bästa kvaliten men det funkar säkert.



http://www.motorandning.se/show_categor ... ategory=36

Halmstad-Tompa
Uppkörning
Inlägg: 709
Blev medlem: 17 sep 2004, 22:32

Inlägg av Halmstad-Tompa »

De finns på Volvo!...men tyvärr så säljer de inte dessa vakuumslangar och tillhörande gummikopplingar separat utan du måste köpa hela kitet tyvärr...

Kommer tyvärr inte ihåg priset men jag har för mej att de var ganska dyra så jag gick till närmsta skrot och tog slangarna ifrån en annan E-motor där och pröjsade 50 spänn och de funkade prima :D

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Inlägg av T.Q.M »

Kan bara tillägga att det är på K-motorn dom sitter och inte A :wink:.

Halmstad-Tompa :Jasså så det går och köpa en hel sats. vad kostar det då
Över and ut!

Halmstad-Tompa
Uppkörning
Inlägg: 709
Blev medlem: 17 sep 2004, 22:32

Inlägg av Halmstad-Tompa »

Kommer inte ihåg priset men de var iaf tillräckligt dyra för att jag istället skulle söka mej till skroten...

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Inlägg av T.Q.M »

Halmstad-Tompa skrev:Kommer inte ihåg priset men de var iaf tillräckligt dyra för att jag istället skulle söka mej till skroten...
Ok, jag får se. Så länge som bilen går bra så får det vara. Inte värt och börja pilla i det när det funkar 8)
Över and ut!

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

annars är det väl bara å åka till första bästa mack och köpa lite vakumslang å t-kors??? borde ju funka fint de å...
Bild

Volvo 940 Turbo -92

Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

På bilar med ECC sitter den en lång slangrackare som går från ECC enheten ända upp till taklampan. Om det är samma diameter på slangen kan ni ju rycka en sådan och klippa till i rätt längder... :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Inlägg av Turbo-Mupp »

T.Q.M skrev:Kan bara tillägga att det är på K-motorn dom sitter och inte A :wink:.

Halmstad-Tompa :Jasså så det går och köpa en hel sats. vad kostar det då


vad menar du? B230A har såna slangar....de som är färgglada...både jag och min polare har en bunte sådana på våra 740GL -85.or
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Inlägg av jesper13 »

Det stämmer att det finns ett gäng färgglada slangar på B230A men troligtvis ännu fler på K
kör 945T aut och 945T man, 1998

Skriv svar