Skakar på tomgång
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2712
- Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
- Kör: Volvo 744 T5 -90
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
om det var mig du gav tipset till så kan jag säga att det hjälpte inte Tog bort och smörjde med lite smörjolja men inget hände.adde.k skrev:prova och plocka loss tomgångsmotorn och smörj upp den med lite 5-56...
Bilen skakar fortfarande och låter mysko från utblåset. Har spelat in ljudet men vet ej någon server där man kan lägga upp det så ni kan tanka. Någon som kan bidra med det? Spelade iofs in med mobilen och då låter det som en sjukt trött utombordare Ni kommer garanterat skratta om ni hör det Men iaf så låter den mysko. Typ "blöpp blöpp blöpp" men bara på tomgång upp till ca 1,5k. Ibland så misständer den också. Det finns även med i ljudfilen.
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.
Denesfay skrev:
Bilen skakar fortfarande och låter mysko från utblåset. Har spelat in ljudet men vet ej någon server där man kan lägga upp det så ni kan tanka. Någon som kan bidra med det?
http://rapidshare.de/
Funkar om filen är under 30mb.
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2712
- Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
- Kör: Volvo 744 T5 -90
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
CAPCOM skrev:Denesfay skrev:
Bilen skakar fortfarande och låter mysko från utblåset. Har spelat in ljudet men vet ej någon server där man kan lägga upp det så ni kan tanka. Någon som kan bidra med det?
http://rapidshare.de/
Funkar om filen är under 30mb.
Okej, tackar!
Här är länken då--> http://dl2.rapidshare.de/files/1527195/ ... dklipp.amr eller http://rapidshare.de/files/1527195/Ljudklipp.amr.html
Som sagt...det låter värre än vad det är p.g.a att jag spelade in med mobiltelefonen Men man hör det "bluppande" ljudet bra iaf. Och när det misständer imellanåt.
Det fungerar att spela upp ljudet i quicktime eller realplayer tror jag det var. Själv använder jag Nokias multimediaplayer.
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2712
- Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
- Kör: Volvo 744 T5 -90
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
Ligger på 800-900 som du skrev. Men ibland så går den upp dock till ca 1100. Men det händer inte ofta.adde.k skrev:men hörru! hur ligger tomgången??? ligger den på under 8-900rpm så kan det börja leva om lite...
kolla även alla andra vakum-slangar... har bytt ett gäng idag på min 940 och det blev lite skillnad faktsikt...
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.
-
- Uppkörning
- Inlägg: 551
- Blev medlem: 07 aug 2004, 20:02
- Ort: karlstad
adde.k skrev:på lmm finns det en långt rör som man sticker ner en 3mm lååång insexa i och justerar ett kvart varv i taget... kommer inte ihåg vilket håll som ger vilket, men har för mig att moturs ger mer å vice-versa...algoe skrev:börjar med att göra lite rent och kolla kablarna. tack för tipsen
hur justerar man CO-halten?
ska han görde det så tycker jag perssonligen att han ska försöka åka till nån skola som kan ställa in Co Halten för man får bara röra den dära skruven ytterstLite! kan bli väldigt knasigt annars
mvh robb
740 Gasar tills de rasar k-kam koniskt filter (Öppet/derekt luft filter)
- wild berries
- Färsk användare
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 26 jul 2004, 15:23
- Ort: Norge, Stavanger området
Hei har De prøvd med Startgass ?
Kjøp en boks med Startgass og prøv overalt hvor De misstenker at det kan komme falsk luft inn.
Gjorde dette på min gamle 740 GLE, med B23E motor, og da fant jeg ut at det var lekkasje rundt pakningene på dysene.
Ved bruk av Startgass på "utsatte" plasser i bilen`s motorrom medfører dette en økning i tomgangen, og dermed har De funnet hvor bilen suger falskluft og dermed rister slikt den gjør.
Lykke til, og fortell hvordan det går.
V_H
W_B
Kjøp en boks med Startgass og prøv overalt hvor De misstenker at det kan komme falsk luft inn.
Gjorde dette på min gamle 740 GLE, med B23E motor, og da fant jeg ut at det var lekkasje rundt pakningene på dysene.
Ved bruk av Startgass på "utsatte" plasser i bilen`s motorrom medfører dette en økning i tomgangen, og dermed har De funnet hvor bilen suger falskluft og dermed rister slikt den gjør.
Lykke til, og fortell hvordan det går.
V_H
W_B
Volvo 960 2.5L, 1995 & Volvo 940 SE, 1994
Avstanden til månen er ca. 380.000 km, eller 38 000 mil.
Volvo 940 Gl, 1991, KM 367874 (Solgt Juli 2009)
Avstanden til månen er ca. 380.000 km, eller 38 000 mil.
Volvo 940 Gl, 1991, KM 367874 (Solgt Juli 2009)
om den nu står så bilen går väldigt dassigt så kan det ju inte bli värre... men klart bäst är ju å mäta såklart...sport-lruk skrev:adde.k skrev:på lmm finns det en långt rör som man sticker ner en 3mm lååång insexa i och justerar ett kvart varv i taget... kommer inte ihåg vilket håll som ger vilket, men har för mig att moturs ger mer å vice-versa...algoe skrev:börjar med att göra lite rent och kolla kablarna. tack för tipsen
hur justerar man CO-halten?
ska han görde det så tycker jag perssonligen att han ska försöka åka till nån skola som kan ställa in Co Halten för man får bara röra den dära skruven ytterstLite! kan bli väldigt knasigt annars
mvh robb
Volvo 940 Turbo -92
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2712
- Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
- Kör: Volvo 744 T5 -90
- Ort: Eskilstuna
- Kontakt:
wild berries skrev:Hei har De prøvd med Startgass ?
Kjøp en boks med Startgass og prøv overalt hvor De misstenker at det kan komme falsk luft inn.
Gjorde dette på min gamle 740 GLE, med B23E motor, og da fant jeg ut at det var lekkasje rundt pakningene på dysene.
Ved bruk av Startgass på "utsatte" plasser i bilen`s motorrom medfører dette en økning i tomgangen, og dermed har De funnet hvor bilen suger falskluft og dermed rister slikt den gjør.
Lykke til, og fortell hvordan det går.
V_H
W_B
Prövade det utan resultat. Dock har jag hittat felet. Här har ni svaret:
Efter att ha kollat på allt jag kan komma på och era tips så gick jag in till bilia å ställde frågan om vad det kan vara. Förklarade allt jag testat så det uteslöt vi. Då sa han att det kan vara insugspackningen. Han var så snäll så han följde med ut och kollade på motorn. Då tog vi med en vattenkanna och så hälde vi lite vatten på insuget (där packningen sitter) och se på fan vad motorn hackade å hickade då. Så det var helt enkelt insugspackningen Irriterande lätt fel egentligen. Här har man hållt på å letat i 1-2 månader efter felet.
Föresten, ska insugshålen se ut såhär? Eller är det nånn jä--l vart och slipat?
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.