Upprullning av bälte

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166
Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:

Upprullning av bälte

Inlägg av Lammhults_Racing »

Mitt ena bälte rullar inte upp sej. Någon som har tips på hur man ska få upp det???

Smörja i ihoprullaren eller vad kan man göra åt det??? Eller är det bara att bege sej mot skroten och hitta en ny upprullare eller???
Sparar hellre tid än bensin.

http://www.garaget.org/racingcar

Användarvisningsbild
forbo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1388
Blev medlem: 25 mar 2004, 14:27
Ort: Malung (Dalarna)

Inlägg av forbo »

sitter det inte en fjäder innuti som kan ha gått av eller så då? kanske lika enkelt att åka till skroten.

Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166
Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:

Inlägg av Lammhults_Racing »

Nja tror inte det.. Den rullar ju upp en bit.. Men sen typ så är det som den inte orkar.. Den rullar inte in sej helt och hållet.. Den glömmer och dra in den sista halv metern..Det kankse inte är så mycket men endå
Sparar hellre tid än bensin.

http://www.garaget.org/racingcar

Denesfay
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2712
Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
Kör: Volvo 744 T5 -90
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Denesfay »

Lammhults_Racing skrev:Nja tror inte det.. Den rullar ju upp en bit.. Men sen typ så är det som den inte orkar.. Den rullar inte in sej helt och hållet.. Den glömmer och dra in den sista halv metern..Det kankse inte är så mycket men endå


Har samma problem på passagerarsidan. Kan räcka med att dra hastigt ner å låta den rulla upp sen göra så några gånger. Annars får man väl byta den.
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.

Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166
Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:

Inlägg av Lammhults_Racing »

Sjukt samma sida.. Men får väll gå ut och göra det sen när jag ska till lammhelt ikväll
Sparar hellre tid än bensin.

http://www.garaget.org/racingcar

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

Jag har oxå samma problem just på passagerarsidan. Den vill inte rulla upp sissta lilla biten....Verkar ju vara standard fel då!
VOLVO 940 TURBO -96

Denesfay
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2712
Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
Kör: Volvo 744 T5 -90
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Denesfay »

Volvoracing skrev:Jag har oxå samma problem just på passagerarsidan. Den vill inte rulla upp sissta lilla biten....Verkar ju vara standard fel då!
Mjo, det är väl den som används mest och blir på så sätt sliten snabbare än dom andra. Jag tänke rpå att passageraren t.ex springer in i affärn och köper nått medans föraren sitter kvar. Då blir det ju flera gånger ;)
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

Denesfay skrev:
Volvoracing skrev:Jag har oxå samma problem just på passagerarsidan. Den vill inte rulla upp sissta lilla biten....Verkar ju vara standard fel då!
Mjo, det är väl den som används mest och blir på så sätt sliten snabbare än dom andra. Jag tänke rpå att passageraren t.ex springer in i affärn och köper nått medans föraren sitter kvar. Då blir det ju flera gånger ;)


Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om, men det beror nog på. Oftast åker jag själv i bilen å då är det ju förarbältet som änvänds mest i iallafall min bil.
VOLVO 940 TURBO -96

ALF__

Inlägg av ALF__ »

:D jag har oxå samma problem på passagerarsidan :p

Tacke
Färsk användare
Inlägg: 56
Blev medlem: 05 dec 2002, 19:37

Inlägg av Tacke »

Är det någon som vet vad det kostar att fixa detta på en verkstad? Mitt bälte har nämligen också lagt av. Mycket förargligt.

Denesfay
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2712
Blev medlem: 13 jan 2004, 22:00
Kör: Volvo 744 T5 -90
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Denesfay »

Det är ju förjäkligt! :P Volvo som tillomed kom på 3-punktsbältet! :lol: :P
Sommarbil: Volvo 740 Turbo Intercooler 1990.

Skriv svar