hmmm...effektsänkning?

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

hmmm...effektsänkning?

Inlägg av oskar »

man får väl höja effekten på en bil med max 8 eller 10%...men får man sänka effekt?
Glider på en (K)räkmacka

VOLVO-MANGE
Övningskörning
Inlägg: 191
Blev medlem: 07 maj 2004, 21:25
Ort: Uddevalla

Inlägg av VOLVO-MANGE »

:o Absolut inte, förbjudet enligt lag och straffet e omedelbar tvångskastrering.





Tror ingen kan säga nåt, förklara varför och hur du ska göra det.
Magnus Andersson



745 GL/T -90 bruksbil

760 -88 , S90 TIC Projekt

Användarvisningsbild
Quisten
Uppkörning
Inlägg: 912
Blev medlem: 26 feb 2005, 23:51
Ort: Trollhättan /960 3.0E-95/

Inlägg av Quisten »

Varför vill du sänka effekten då :o

Om man har en 740 med 400hk på vintern i norrland utan dubbdäck

så kan jag förstå det :wink:

oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

Inlägg av oskar »

jag tycker min 740 GL orginal går alldeles för bra med 116 hk...nej men jag bara undrar...kul o veta...

har en annan grej som jag o en polare funderade på när vi var i stan häromdagen...hur många dioder finns det i odm nya rödljusen tror ni? :roll:
Glider på en (K)räkmacka

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

om man bygger en liten fyrkantig ram o nått lätt matrial som kolfiber och så stoppar man in en ballong fylls med helium och slår in den, går till posten och ska skicka den... får man betalt av posten då för att den väger minus???
Bild

algoe
Uppkörning
Inlägg: 325
Blev medlem: 05 sep 2004, 11:12
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Inlägg av algoe »

Micke W skrev:om man bygger en liten fyrkantig ram o nått lätt matrial som kolfiber och så stoppar man in en ballong fylls med helium och slår in den, går till posten och ska skicka den... får man betalt av posten då för att den väger minus???


fan det måste jag prova :D några förslag på lätta och billiga material att göra lådan av? Hmm, måste nog vara väldans lätt, lyftkraften hos en såndär ballong är ju inte så himla stor kanske..
Bild

SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

algoe skrev:
Micke W skrev:om man bygger en liten fyrkantig ram o nått lätt matrial som kolfiber och så stoppar man in en ballong fylls med helium och slår in den, går till posten och ska skicka den... får man betalt av posten då för att den väger minus???


fan det måste jag prova :D några förslag på lätta och billiga material att göra lådan av? Hmm, måste nog vara väldans lätt, lyftkraften hos en såndär ballong är ju inte så himla stor kanske..


nej asså de blir juh som inte en låda utan gör en 4 kantig ram av kolfiberstänger eller hur man ska förklara det... den ska juh naturligvis inte ha fasta väggar utan tanken är att det bara ska hålla uppe inslagspapperet...
Bild

algoe
Uppkörning
Inlägg: 325
Blev medlem: 05 sep 2004, 11:12
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Inlägg av algoe »

Micke W skrev:
algoe skrev:
Micke W skrev:om man bygger en liten fyrkantig ram o nått lätt matrial som kolfiber och så stoppar man in en ballong fylls med helium och slår in den, går till posten och ska skicka den... får man betalt av posten då för att den väger minus???


fan det måste jag prova :D några förslag på lätta och billiga material att göra lådan av? Hmm, måste nog vara väldans lätt, lyftkraften hos en såndär ballong är ju inte så himla stor kanske..


nej asså de blir juh som inte en låda utan gör en 4 kantig ram av kolfiberstänger eller hur man ska förklara det... den ska juh naturligvis inte ha fasta väggar utan tanken är att det bara ska hålla uppe inslagspapperet...


hmmm.. då skulle det ju kunna räcka med lite ståltråd och sugrör eller nåt? det här skulle ju kunna funka.. det svåraste är ju att få tag i en balong med helium. vill ju inte behöva lägga ner en massa stålar på en hel tub helium :lol:

undrar vad de säger när man lämnar in ett paket som lyfter från disken :lol:
Bild

SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!

Micke W
Van forumsanvändare
Inlägg: 1428
Blev medlem: 31 dec 2002, 00:10
Ort: sthlm/haninge
Kontakt:

Inlägg av Micke W »

algoe skrev:
Micke W skrev:
algoe skrev:


fan det måste jag prova :D några förslag på lätta och billiga material att göra lådan av? Hmm, måste nog vara väldans lätt, lyftkraften hos en såndär ballong är ju inte så himla stor kanske..


nej asså de blir juh som inte en låda utan gör en 4 kantig ram av kolfiberstänger eller hur man ska förklara det... den ska juh naturligvis inte ha fasta väggar utan tanken är att det bara ska hålla uppe inslagspapperet...


hmmm.. då skulle det ju kunna räcka med lite ståltråd och sugrör eller nåt? det här skulle ju kunna funka.. det svåraste är ju att få tag i en balong med helium. vill ju inte behöva lägga ner en massa stålar på en hel tub helium :lol:

undrar vad de säger när man lämnar in ett paket som lyfter från disken :lol:


ja de är inga problem... då får dom hålla en vanlig badrumsvåg pponer när dom "väger" man borde jh få betalt eftersom den väger minus OCH den bidrar till att den inte tar någon plats i postbilen eftersom paketet flyger omkring i taket, bilen blir lättare, drar mindre bensin OCH sliter mindre på däcken!
Bild

G_L_T
Övningskörning
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 feb 2005, 02:34
Kör: 940se och 940ftt
Ort: linköping

Inlägg av G_L_T »

oskar skrev:jag tycker min 740 GL orginal går alldeles för bra med 116 hk...nej men jag bara undrar...kul o veta...

har en annan grej som jag o en polare funderade på när vi var i stan häromdagen...hur många dioder finns det i odm nya rödljusen tror ni? :roll:


ohh jag vill vara med!!!! jag tror på 112 dioder.. och så funderar jag på om flugor svettas... och på första frågan så tror jag inte att någon kommer bötesfälla dig för att din förgasare är igensotad och inte levererar det den ska.
Bild

oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

Inlägg av oskar »

G_L_T skrev:
oskar skrev:jag tycker min 740 GL orginal går alldeles för bra med 116 hk...nej men jag bara undrar...kul o veta...

har en annan grej som jag o en polare funderade på när vi var i stan häromdagen...hur många dioder finns det i odm nya rödljusen tror ni? :roll:


ohh jag vill vara med!!!! jag tror på 112 dioder.. och så funderar jag på om flugor svettas... och på första frågan så tror jag inte att någon kommer bötesfälla dig för att din förgasare är igensotad och inte levererar det den ska.


hmmm...jag tror faktiskt jag ska räkna dom sen kan ju ni gissa sen...räknar dom ikväll då. ska ändå in te stora staden... :lol:
Glider på en (K)räkmacka

Skriv svar