Registreringskylten

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

Registreringskylten

Inlägg av oskar »

Eftersom att min reg.plåt inte ser så fräsh ut så tänkte jag att man kanske kunde slipa ner den o lacka den på nytt...men får man det med tanke på att den reflekterar o så i sitt orginalutförande? :?
Glider på en (K)räkmacka

Mattias_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 02 nov 2004, 10:48
Kör: 740 Turbo
Ort: Orust

Re: Registreringskylten

Inlägg av Mattias_940 »

oskar skrev:Eftersom att min reg.plåt inte ser så fräsh ut så tänkte jag att man kanske kunde slipa ner den o lacka den på nytt...men får man det med tanke på att den reflekterar o så i sitt orginalutförande? :?


Om du lackar den så blir den ju inte reflekterande längre. Alltså inte laglig... beställ en ny skyllt på vägverkets hemsida! tror dom kostar 60kr eller nått sånnt!
740 Turbo -90
940 GL -91

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: Registreringskylten

Inlägg av T.Q.M »

Mattias_940 skrev:
oskar skrev:Eftersom att min reg.plåt inte ser så fräsh ut så tänkte jag att man kanske kunde slipa ner den o lacka den på nytt...men får man det med tanke på att den reflekterar o så i sitt orginalutförande? :?


Om du lackar den så blir den ju inte reflekterande längre. Alltså inte laglig... beställ en ny skyllt på vägverkets hemsida! tror dom kostar 60kr eller nått sånnt!


japp mycket värt att göra med tanke på att du får en 2a på det om polisen stoppar dig :wink:
Över and ut!

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

Köp nya, beställ direkt på www.vv.se kostar ju bara 60kr st inkl frakt. Har vant mig vid dem nya "ryss-skyltarna"
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
JPracing
Uppkörning
Inlägg: 470
Blev medlem: 15 jan 2005, 00:45
Kör: Volvo 944 (Vinterbil
Ort: Jönköping

Inlägg av JPracing »

Varför har dom tagit bort dom gamla plastskyltarna och använder fula plåtskyltar istället?? :?

mandg

Inlägg av mandg »

tror attt det är pga att de reagerar bättre på polisens övervaknings prylar samt hastighets kameror...alternativt kanske de är billigare att framställa eller svårare att förfalska...vem vet...

mattem
Uppkörning
Inlägg: 365
Blev medlem: 14 okt 2003, 20:27
Ort: Hässleholm/Skåne

Inlägg av mattem »

JPracing skrev:Varför har dom tagit bort dom gamla plastskyltarna och använder fula plåtskyltar istället?? :?


Det är så att med jämna mellanrum så har VV upphandling på tillverkning av skyltar. En tillverare gör dom i plast, en annan i aluminium?? osv.. den som lägger bäst pris vinner tills det är dags för nästa upphandling osv...
Bild

Användarvisningsbild
Quisten
Uppkörning
Inlägg: 912
Blev medlem: 26 feb 2005, 23:51
Ort: Trollhättan /960 3.0E-95/

Inlägg av Quisten »

Om ni har nr plåtar i plast var rädd om dom. Framför allt mycket snyggare :wink:

samt att man har möjlighet att spraya dom med reflex spray vilket har räddat min kompis han har inte fått någon p-bot än efter 3 mån fast

plåt kameran blixtrade som fan.................................. :wink:

evozz
Expert
Inlägg: 8621
Blev medlem: 31 mar 2004, 12:03
Kör: 142-73
Ort: Kolsva

Inlägg av evozz »

Quisten skrev:Om ni har nr plåtar i plast var rädd om dom. Framför allt mycket snyggare :wink:

samt att man har möjlighet att spraya dom med reflex spray vilket har räddat min kompis han har inte fått någon p-bot än efter 3 mån fast

plåt kameran blixtrade som fan.................................. :wink:


P-bot? när han körde för fort? Du menar fortkörningsböter va?
DET HETER STEREO!!!

IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM.

cruisingphill
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2142
Blev medlem: 24 aug 2004, 20:50
Kör: 740TIC

Inlägg av cruisingphill »

Anledningen till att dem har den nya typen av skyltar i ALu. är för att dem är 100% återvinningsbara och därmed mycket mer miljövänliga :!: Det har jag läst i en artikeln skriven av VV då dem svarade på en arg bilist insändare i Sydsvenskan :lol:
740 Turbo Intercooler -88,

G_L_T
Övningskörning
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 feb 2005, 02:34
Kör: 940se och 940ftt
Ort: linköping

Inlägg av G_L_T »

hörde med att hade med återviningen att göra men tycker det är löjligt! plast är ju med återvinnings bart dom har ju lyckats göra flies tröjor av petflaskor

så varför inte av regplåtar!
Bild

oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

Inlägg av oskar »

okej det får nog bli att beställa nya då o spraya dom oxå...så att dom reflekterar mer än dom gör annars :)
Glider på en (K)räkmacka

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Jag har dom äldre blanka plastskyltarna,, tycker dom är snyggast..



Läste att folk som beställde nya bilar när dom nya skyltarna introduserades blev skitsura och vägrade hämta ut bilarna..
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Crooken
Uppkörning
Inlägg: 617
Blev medlem: 01 dec 2004, 23:49
Ort: Framsidan

Inlägg av Crooken »

mandg skrev:tror attt det är pga att de reagerar bättre på polisens övervaknings prylar samt hastighets kameror...alternativt kanske de är billigare att framställa eller svårare att förfalska...vem vet...


Dom upphöjda bokstäverna syns bättre på fartkamerorna då dom ger en lätt skugga även om dom är lackade för att inte synas....
Kör: Kia Cee'd -08, Skoda PickUp och Kawasaki Ultra 150

Bild

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

Turbo_Erik skrev:Jag har dom äldre blanka plastskyltarna,, tycker dom är snyggast..



Läste att folk som beställde nya bilar när dom nya skyltarna introduserades blev skitsura och vägrade hämta ut bilarna..
fan va fjantigt...



Dom nya skyltarna är ju klart snyggare än dom gammla plastblafforna...
Bild

Volvo 940 Turbo -92

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

Strålfors har fått tillbaka uppdragen om reg.skyltarna så inom kort kommer plastskyltarna tillbaka. Det tycker jag bara är bra för dom är mycket snyggare än dom stansade.

När jag frågade VV om när plasten skulle komma tillbaka fick jag till svar att det inte var riktigt bestämt.
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

MattisH skrev:Strålfors har fått tillbaka uppdragen om reg.skyltarna så inom kort kommer plastskyltarna tillbaka. Det tycker jag bara är bra för dom är mycket snyggare än dom stansade.

När jag frågade VV om när plasten skulle komma tillbaka fick jag till svar att det inte var riktigt bestämt.
vilken tur att jag hann beställa dom pressade då :)
Bild

Volvo 940 Turbo -92

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

adde.k skrev:
MattisH skrev:Strålfors har fått tillbaka uppdragen om reg.skyltarna så inom kort kommer plastskyltarna tillbaka. Det tycker jag bara är bra för dom är mycket snyggare än dom stansade.

När jag frågade VV om när plasten skulle komma tillbaka fick jag till svar att det inte var riktigt bestämt.
vilken tur att jag hann beställa dom pressade då :)


Men frågan är hur lång tid det tar. Det var nog över ett år sedan jag såg den "nyheten" på stråfors hemsida. Men det kan ju även vara så att Strålfors tar över alu. skylten :?
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

Användarvisningsbild
Chimney
Färsk användare
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 dec 2004, 00:52

skylt

Inlägg av Chimney »

jag beställde ju nya te min...kostade 120 spänn för 2 å de kom på 2 dagar typ
Volvo 744 Gl -90

Skriv svar