960(s90) trimmnig
960(s90) trimmnig
Hallo...
Någon som vet vad man kan köpa bra trim till en 960??
Hör av er...
Någon som vet vad man kan köpa bra trim till en 960??
Hör av er...
Re: 960(s90) trimmnig
skrev:Hallo...
Någon som vet vad man kan köpa bra trim till en 960??
Hör av er...
Gik turboteknik har nog en turbokonverteringssats.
960 är ju ingen racer. Det är en glidare.
![Bild](http://web.comhem.se/malmberg/bilar.jpg)
Re: 960(s90) trimmnig
skrev:skrev:Hallo...
Någon som vet vad man kan köpa bra trim till en 960??
Hör av er...
Gik turboteknik har nog en turbokonverteringssats.
960 är ju ingen racer. Det är en glidare.
Om man vill göra den till en racer då...??
-
- Färsk användare
- Inlägg: 42
- Blev medlem: 30 nov 2002, 15:54
- Kontakt:
...
nä men man kan ju få lite mer kraft i den lr... det fattar jag med att man inte kan göra den till en 10 sekundare...
Autotech Trollhättan (www.atechmotor.com)
SCT Kungälv
SAM Kungälv
För att nämna några...
Jag kör själv med chip från Atech (de tar sina program från www.tuningchip.com), rappare motor, alltså bättre \"gasrespons\" samt något sänkt bränsleförbrukning är vad jag upplevt. Detta gäller dock 2.5:an. Bilen går bättre på höga varv, nu råmar den fint mellan 4500-6500 rpm, innan var den ju slö i det registret!
SCT Kungälv
SAM Kungälv
För att nämna några...
Jag kör själv med chip från Atech (de tar sina program från www.tuningchip.com), rappare motor, alltså bättre \"gasrespons\" samt något sänkt bränsleförbrukning är vad jag upplevt. Detta gäller dock 2.5:an. Bilen går bättre på höga varv, nu råmar den fint mellan 4500-6500 rpm, innan var den ju slö i det registret!
Re:
skrev:Autotech Trollhättan (www.atechmotor.com)
SCT Kungälv
SAM Kungälv
För att nämna några...
Jag kör själv med chip från Atech (de tar sina program från www.tuningchip.com), rappare motor, alltså bättre "gasrespons" samt något sänkt bränsleförbrukning är vad jag upplevt. Detta gäller dock 2.5:an. Bilen går bättre på höga varv, nu råmar den fint mellan 4500-6500 rpm, innan var den ju slö i det registret!
Jag har 2,5:an, men aut tyvärr... men det får gå.
Vad tror ni om att fixa ett 2,5 lr 3-tums system??
Re:
skrev:Jag har också automat, men det gör allt gott ändå. Mitt nästa projekt blir nog ett grövre avgassystem, det känns på motorn som att den hämmas av det. Se till att du har mycket luft in bara, enligt tuningchip.com brukar det råda luftbrist i sexorna...
har du nåt tips om hur jag ska på in mer luft??
vad kostar ett chip??
annars går sexan jävligt bra tycker jag
Sportluftfilter och hålborrad luftburk. Jag tog en hålsåg och körde upp fyra hål, diameter 65mm eller nått sånt. Se till att du tar upp hålen på rätt sida filtret bara! (Smutsig luft in dödar luftmängdmätaren)
Sen gäller ju att man skall ha så kall luft in som möjligt, men på en sugmotor spelar det ju knappast någon större roll. Borra framåt! En kompis som var ute efter fränt ljud på sin köpte ett öppet koniskt filter, snickrade avskärmningsplåt och höll på. Men likförbenat har jag häftigare insugsljud!
Chippet kostar la 2000-3000:-.
Sen gäller ju att man skall ha så kall luft in som möjligt, men på en sugmotor spelar det ju knappast någon större roll. Borra framåt! En kompis som var ute efter fränt ljud på sin köpte ett öppet koniskt filter, snickrade avskärmningsplåt och höll på. Men likförbenat har jag häftigare insugsljud!
Chippet kostar la 2000-3000:-.
Re:
skrev:Sportluftfilter och hålborrad luftburk. Jag tog en hålsåg och körde upp fyra hål, diameter 65mm eller nått sånt. Se till att du tar upp hålen på rätt sida filtret bara! (Smutsig luft in dödar luftmängdmätaren)
Sen gäller ju att man skall ha så kall luft in som möjligt, men på en sugmotor spelar det ju knappast någon större roll. Borra framåt! En kompis som var ute efter fränt ljud på sin köpte ett öppet koniskt filter, snickrade avskärmningsplåt och höll på. Men likförbenat har jag häftigare insugsljud!
Chippet kostar la 2000-3000:-.
Tack för tipset...
har du någr mer förslag till den så...
Mer flås..
Till att börja med så skulle man då köpt en 3.0:a
För ännumer flås så man får en dräpare så kan man turbokonvertera. Kostar skjortan men man får då en dräpare.
Men 300 hästar så kommer kärran göra 0-100 under 7s.
En 960/V90 skall ha automat. Ett megamisstag när volvo gjorde \"folkbil\" av 960 å monterade 2,5l å manuell.
Enligt mitt tycke då...
Till att börja med så skulle man då köpt en 3.0:a
För ännumer flås så man får en dräpare så kan man turbokonvertera. Kostar skjortan men man får då en dräpare.
Men 300 hästar så kommer kärran göra 0-100 under 7s.
En 960/V90 skall ha automat. Ett megamisstag när volvo gjorde \"folkbil\" av 960 å monterade 2,5l å manuell.
Enligt mitt tycke då...
![Bild](http://web.comhem.se/malmberg/bilar.jpg)
Re:
skrev:Mer flås..
Till att börja med så skulle man då köpt en 3.0:a
För ännumer flås så man får en dräpare så kan man turbokonvertera. Kostar skjortan men man får då en dräpare.
Men 300 hästar så kommer kärran göra 0-100 under 7s.
En 960/V90 skall ha automat. Ett megamisstag när volvo gjorde "folkbil" av 960 å monterade 2,5l å manuell.
Enligt mitt tycke då...
polaren sa att men inte fick trycka i en turbo... att besiktningen skulle vara emot det..
men jag vet inte..
Re:
skrev:Man kan ju köra högkomp å ladda lite bara.
Vet av en kille som kör b234 högkomp å turbo.
Bänkad en bit över 300 kusar.
Vi får se hur länge det håller.....
Är den bilen grön?
![Bild](http://www.760tic.com/tony/960.gif)
![Bild](http://goto.glocalnet.net/tiggger/Litemoddadbil2_1.jpg)
960 2.0 16v TIC <------------------------>740GL (dock nu mer på skroten,tyvärr) R.I.P "pärlan"
----------------------------
Bounce To Hell, Bitch
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2373
- Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
- Ort: Gotland
- Kontakt:
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2373
- Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
- Ort: Gotland
- Kontakt: