ta bort slangen från vevhusventilerna??
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
ta bort slangen från vevhusventilerna??
e de något att rekomendera om man ska ha dit öppet luftfilter???
för slangen går ju från ventilerna till luftburken!
o varför gör den de inte på andra modeller, eller de kanske de gör men man ser inte den slangen på samma sätt som på B230FD
och vad har den för funktion?? (ventilerna)
för slangen går ju från ventilerna till luftburken!
o varför gör den de inte på andra modeller, eller de kanske de gör men man ser inte den slangen på samma sätt som på B230FD
och vad har den för funktion?? (ventilerna)
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
LMM=LuftMasseMätare.
Men är det vevhusventilationen då?
Eller är det kanske bensinånga från kolkanistern?
Har du någon bild?
Jag svetsade ju ett eget rör från LMM till turbon där jag anslöt dom grejerna som jag ville ha(dubbla avlastningsventiler).
Där skulle jag även anslutit vevhusventilationen.
Men jag ville inte fylla hela turbon å intercoolern med massa gojs.
Men är det vevhusventilationen då?
Eller är det kanske bensinånga från kolkanistern?
Har du någon bild?
Jag svetsade ju ett eget rör från LMM till turbon där jag anslöt dom grejerna som jag ville ha(dubbla avlastningsventiler).
Där skulle jag även anslutit vevhusventilationen.
Men jag ville inte fylla hela turbon å intercoolern med massa gojs.
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
micael skrev:Men är inte det dära pulsairen som ni menar?!?
tjocka slangen som går till 2st backventiler vid ventilkåpan?
den dära leder ju bara luft till grenröret vid undertryck i avgassystemet.
hmm jo de kanske de e??
så kan man ta bort den slangen utan att de blir några problem?
eller tjock o tjock de e den tunna som "ligger" över en tjock som går till kylaren?
Ja den kan du göra vad du vill med för min del.
Besikningen kanske inte gillar det..
Jag körde med pulsairen pluggad i 4 år på min 240glt-82.
Det är ju en sådandära miljögrej.
extra syre till avgaserna så dom förbränns bättre.
När just det inträffar har jag ingen aning om.
Men det åker iaf in luft in i avgasröret.
Besikningen kanske inte gillar det..
Jag körde med pulsairen pluggad i 4 år på min 240glt-82.
Det är ju en sådandära miljögrej.
extra syre till avgaserna så dom förbränns bättre.
När just det inträffar har jag ingen aning om.
Men det åker iaf in luft in i avgasröret.
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2142
- Blev medlem: 24 aug 2004, 20:50
- Kör: 740TIC
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
MYM skrev:Märker man nån skillnad på motorn om man har pluggat slangen till pulsair ? Effekt då främst... Inga problem o få den igenom besiktningen ?
Nej, du får inte ut mer effekt, låt det vara istället om det inte orsakar några problem för dig
Mina fordon:
VOLVO S90 3,0 aut -97
VOLVO BM 2200
Crescent Compact, aut - 67
Tidigare bilar:
VOLVO 940 -96
VOLVO 242 aut -76
VOLVO 240 -87
(VOLVO 142 -73) tre veckor:)
VOLVO S90 3,0 aut -97
VOLVO BM 2200
Crescent Compact, aut - 67
Tidigare bilar:
VOLVO 940 -96
VOLVO 242 aut -76
VOLVO 240 -87
(VOLVO 142 -73) tre veckor:)
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1080
- Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
- Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
-
- Färsk användare
- Inlägg: 26
- Blev medlem: 14 nov 2004, 10:14