Vad för pris på en ombyggd 745Tic??

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
RaLLe_R
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 jan 2005, 18:38

Vad för pris på en ombyggd 745Tic??

Inlägg av RaLLe_R »

Tjena

Jag e lite intresserad av denna bilen har lagt ett bud på 50000 å det verkade inte helt omöjligt men jag undrar vad ni tycker man kan värdera den i med tanke på att den e ombyggd är 50 för mycket eller ??.Kan det vara svårt att sälja den i en framtid å så. Hur mycket kan ombygget vara värt?

Skriv gärna vad ni tycker om den och vad för pris man tycker den e värd och det e kanske någon här som har sett den !!

http://www.blocket.se/view/4067022.htm? ... c=1&city=0

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

Det är nog omöjligt att svara på bara såhär ..

Det står ju inte så mkt om den ..?

inte ens om det är manuell eller automatlåda. Man måste nog kika på bilen för att få ett intryck.

Är saker ombyggda eller bytta i inredningväg t.ex och det inte är BRA gjort, knaakar det i plastdetaljer, "gnirkar" och har sig .. hur är huven bytt och hur sitter torkarna som är monterade osv.. Har han gjort ett bra jobb är den med all säkerhet värd 50 loppor iaf..



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

snoris
Uppkörning
Inlägg: 442
Blev medlem: 23 dec 2002, 10:14

Inlägg av snoris »

är den fin altså bra ombyggd så är 50k ganska billigt.. har sjv bytt massa skit till s90 och de delarna är skitdyra

Kalle Bula
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2005, 12:37

Inlägg av Kalle Bula »

jo men hur ofta är det man får igen det man lägger ned på en äldre bil? hade det varit så har jag köpt en BMW v8 eller v12

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

Kalle Bula skrev:jo men hur ofta är det man får igen det man lägger ned på en äldre bil? hade det varit så har jag köpt en BMW v8 eller v12


Jag tror inte att en bmw är aktuell.
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

rickard
Forumsfreak
Inlägg: 3142
Blev medlem: 22 jul 2003, 19:24
Kör: som en galning
Ort: Östervåla

Inlägg av rickard »

Måste nog se och köra den för att få en uppfattning..



samt kolla underredet extremt noga, bara för att bilen ser ut som ny utanpå, och kanske inuti så betyder det ju inte att den är det rakt igenom! det är faktiskt "bara" en gammal 745.. Frågan är ju dock om det är en 85'a eller en 90'a.. det vet vi ju inte.



är den en 88b eller nyare är det ett stort plus då troligen balkarna är i bra skick. men bara för att den skulle vara äldre så behöver det ju inte vara rostigt.. Hm.. ja som sagt omöjligt att svara på..(!!)
Bild

segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!

niel
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2293
Blev medlem: 01 dec 2002, 05:00
Ort: Luleå

Inlägg av niel »

Vilken pappskalle, skriva årsmodell 1998 när den är byggd på en gammal 745. Man har ingen aning hur den karossen såg ut innan, hur uppbyggnaden är gjord, vilket rostskydd (!) originalkarossen har (beroende på vilken årsmodell det är...).



Han borde ju åtminstone nämnt i brödtexten vilken årsmodell originalkarossen är.
Volvo 760 GLE Turbodiesel -89 [Fotoalbum]

Kalle Bula
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2005, 12:37

Inlägg av Kalle Bula »

nix gamla bmw v12 är ju sällan aktuella det skälet att om de går sönder kostar den som fan att laga och det är inga pengar man får igen, hade man fått igen det man la ned på bilen (i pengar) klart som tusan att många gamla häftiga bilmodeller hade kostat bra mycket mer att köpa



varför är gamla volvos relativt dyra i inköp, om man jämf nypriset med låt säga eb bmw v12 från 92 stora % skillnader.



jämför dessa:



http://www.blocket.se/view/4080332.htm? ... c=1&city=0



http://www.blocket.se/view/3991034.htm? ... c=1&city=0



och jmf sedan nybilspriset på dem.

netstream
Van forumsanvändare
Inlägg: 1944
Blev medlem: 02 sep 2004, 19:42
Ort: Kolsva/ Kör: Volvo V70 Classic 2.5T -07 | Volvo 945 LTT SE -95
Kontakt:

Inlägg av netstream »

men jag skulle helt klart utan tveka ta en 940 före en bmw och så är det andrahandsvärdet som skiljer och det är för att en gammal volvo håller mycket bättre än en gammal bmw och att det är billigare reservdelar till en volvo.
Bild
Ta inte livet för givet!

Kalle Bula
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2005, 12:37

Inlägg av Kalle Bula »

Jovisst det är ju just det jag säger, BMW v12 mycket dyrare delar, köper du grejer till en sådan bil är det inget du det får igen när du säljer bilen, därav det relativt låga priset på dem. Samma sak om du lägger ned en massa pengar i en Volvo säg 30 000 - 40 000kr det höjer inte andrahandsvärdet speciellt mycket.



Så ibland kan man ju undra när killar här trimmar sina volvo de köpte för en 15 000-20 000 kr lägger kanske ned en 10 000 pix när de kan köpa en likadan trimmad Volvo för undeför samma pris (lite högre men inte mycket) som en otrimmad.



Det är ju bara att kolla annonser där det står "har det senaste året lagt ned 25 000kr på bilen" och sedan jmf priset på den bilen med andra (samma modell år osv...) där man inte spenderat så mycket pengar på bilen, ungefär samma pris (om vi talar om bilar i en 50 000- 80 000 kr klassen)





Volvo jmf BMW. Det är ju därför man väljer Volvo, hållbara billiga reservdelar man vet vad man får och man vet på ett ungefär vad man får när man sedan säljer den. Enkelt att räkna på det

George Holmer
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2373
Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av George Holmer »

Den SER ju snygg ut och visst, den KAN vara mycket välbyggd och OM den är det, så är den väl värd 50k MEN som sagt, det är en GAMMAL 745 och inte en ny V90 och därför måste du kolla den MYCKET NOGA. 50k för en 745 är väldigt dyrt.
Volvo 940 Turbodiesel 1994

http://www.georgeholmer.com/

Kalle Bula
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 16 jan 2005, 12:37

Inlägg av Kalle Bula »

Det verkar ju snygg, men hur är är den intriört? Jmf med 98or hur ser de ut i kupen? Jmf med denna bil. Sedan värden tja det är ju svårt att avgöra för en sådan "specialare". Det handlar om att hitta rätt köpare. Nu verkar säljaren ha dig på "kroken" men hittar du någon ifall du ska sälja den?



Tänk också på försäkringen, ifall du kvaddar bilen och har helförsäkring vad kommer f-bolaget att ge dig? Kolla upp det innan köp!

RaLLe_R
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 jan 2005, 18:38

Inlägg av RaLLe_R »

Tjena

Jag tackar för alla tips å trix och tror att jag backar på att göra någon affär på den bilen!!!

Skriv svar