Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Westman
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2166 Blev medlem: 19 jan 2004, 12:28
Kör: Corolla
Ort: Bjurholm/Umeå NORRLAND
Kontakt:
Inlägg
av Westman » 09 dec 2004, 20:53
Vad kan min 940 GL -91 toppa tro?
Borde väl göra runt 200?
kalle7
Uppkörning
Inlägg: 418 Blev medlem: 29 feb 2004, 17:44
Ort: Stockholm
Inlägg
av kalle7 » 09 dec 2004, 21:16
Testa
Mackan1985
Uppkörning
Inlägg: 472 Blev medlem: 09 dec 2004, 10:11
Ort: Huskvarna
Inlägg
av Mackan1985 » 09 dec 2004, 21:18
ja min polares 940 gjorde 210 på mättan men det tog tid att komma dit vill jag lova...
Säljes: 3" downpipé, en ställbar btr, 4 st vita spridare, en 3" lmm, passar b230ft.... pris bud!!!
Westman
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2166 Blev medlem: 19 jan 2004, 12:28
Kör: Corolla
Ort: Bjurholm/Umeå NORRLAND
Kontakt:
Inlägg
av Westman » 09 dec 2004, 21:21
mackan1985 skrev: ja min polares 940 gjorde 210 på mättan men det tog tid att komma dit vill jag lova...
hehe okej
ska testa någon gång i sommar på en LÅÅÅNG raka.
Mackan1985
Uppkörning
Inlägg: 472 Blev medlem: 09 dec 2004, 10:11
Ort: Huskvarna
Inlägg
av Mackan1985 » 09 dec 2004, 21:27
hehe gö så
Säljes: 3" downpipé, en ställbar btr, 4 st vita spridare, en 3" lmm, passar b230ft.... pris bud!!!
swetype3
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2490 Blev medlem: 02 dec 2002, 15:38
Kör: Mitsubishi Pajero-88
Ort: Linköping Medlemsnr:73
Inlägg
av swetype3 » 09 dec 2004, 22:12
vad jag kunnat konstatera efter att ha läst tidigare toppfarts diskussioner så verkar det som om 740/940 gör runt 200 oavsett motor.
det som skiljer mest är tiden det tar att komma dit.
jag vet inte men jag tror det finns mer aerodynamiska bilar än 700/900...
men jag kan ha fel...
weazle^
Övningskörning
Inlägg: 169 Blev medlem: 08 dec 2003, 16:01
Ort: västervik - ostkustens pärla
Inlägg
av weazle^ » 09 dec 2004, 22:22
då måste min bil va slö. har bara fått upp den i 175 i nerförsbacke
andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080 Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
Inlägg
av andreas_940 » 09 dec 2004, 22:23
ja jag har vatt uppe i 170 (116 hk)
#Johan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1018 Blev medlem: 24 sep 2003, 12:42
Ort: Smålandsstenar Medlemmsnummer: 429
Inlägg
av #Johan » 09 dec 2004, 22:24
220
16V..
200 knyck med en gl
BMW 318 -88
Mackan1985
Uppkörning
Inlägg: 472 Blev medlem: 09 dec 2004, 10:11
Ort: Huskvarna
Inlägg
av Mackan1985 » 09 dec 2004, 22:43
240 kunde gått lite till
/turbo
Säljes: 3" downpipé, en ställbar btr, 4 st vita spridare, en 3" lmm, passar b230ft.... pris bud!!!
Prototypen
Uppkörning
Inlägg: 412 Blev medlem: 26 aug 2004, 10:35
Inlägg
av Prototypen » 09 dec 2004, 22:43
745 1990 B230F på motorväg genom Frankrike sommaren 1990 efter fullgas i ca: 1mil
Varför inte prova en SAAB istället?
Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585 Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:
Inlägg
av Juppo » 09 dec 2004, 23:40
Enda gången jag försökt så gjorde bilen ca 200 på mätaren vilket med lite snabb matte me omkrets på hjul och utväxling mm skulla vara 190-195 km/h, då är det en b230k under huven på min
--Daniel Carlsson--
andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080 Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
Inlägg
av andreas_940 » 09 dec 2004, 23:46
hemskt vad det kommer kännas surt när man blir stoppad av polisen
när man ska testa vad den går för
pwr
Färsk användare
Inlägg: 64 Blev medlem: 22 nov 2004, 09:19
Ort: Karlstad
Inlägg
av pwr » 09 dec 2004, 23:47
gltn gjorde 225 med 6 personer och ett stycke fläskig baslåda i höstas...tog faktiskt inte nån större tid ändå
första gl en med b230f o gjorde ca 195 med vinterdäcken, och den jag har nu med likadan motor gör ca 200 med vinterdäcken.
netstream
Van forumsanvändare
Inlägg: 1944 Blev medlem: 02 sep 2004, 19:42
Ort: Kolsva/ Kör: Volvo V70 Classic 2.5T -07 | Volvo 945 LTT SE -95
Kontakt:
Inlägg
av netstream » 09 dec 2004, 23:47
min gör 220 och glt 16v
Ta inte livet för givet!
Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585 Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:
Inlägg
av Juppo » 09 dec 2004, 23:51
pwr skrev: gltn gjorde 225 med 6 personer och ett stycke fläskig baslåda i höstas...tog faktiskt inte nån större tid ändå
första gl en med b230f o gjorde ca 195 med vinterdäcken, och den jag har nu med likadan motor gör ca 200 med vinterdäcken.
Du kan lägga en betong sugga i baksätet och den kommer att ha samma toppfart, bara tar lite längre tid att komma upp i hastighet, så länge det inte är uppför vill säga.
Kan säga att jag större delen av de mil jag kör motorväg ca 60mil i månaden håller jag rådande hastighetbegränsning.
--Daniel Carlsson--
Prototypen
Uppkörning
Inlägg: 412 Blev medlem: 26 aug 2004, 10:35
Inlägg
av Prototypen » 09 dec 2004, 23:54
Du kan lägga en betong sugga i baksätet och den kommer att ha samma toppfart, bara tar lite längre tid att komma upp i hastighet
Inte helt rätt med ökad vikt får man också ökat rullningsmotstånd.
Varför inte prova en SAAB istället?
Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585 Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:
Inlägg
av Juppo » 09 dec 2004, 23:58
Prototypen skrev: Du kan lägga en betong sugga i baksätet och den kommer att ha samma toppfart, bara tar lite längre tid att komma upp i hastighet
Inte helt rätt med ökad vikt får man också ökat rullningsmotstånd.
Jo det stämmer ju, tror (untan någon som helst vetskap om det) att ett takräcke lr en vinge har sörre invärkan pga luftmotståndet
--Daniel Carlsson--
Nybbe960
Uppkörning
Inlägg: 942 Blev medlem: 15 apr 2004, 12:18
Ort: Gävle
Inlägg
av Nybbe960 » 10 dec 2004, 08:44
Hmm...blir ju lite less då min fina 960 "bara" gör 210-220!!
Som sagt det tar ju lite tid att komma upp i dom hastigheterna......
Men upp till 180 går det fort!! (ja allt e relativt
)
Blir kul att se i sommar om den vill gå nå fortare nu när jag kör den på Etanol!!
Volvo 965 E 3,0 -97
Silversandmetallic med svart "lyx"skinn
Etanolforumet
Westman
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2166 Blev medlem: 19 jan 2004, 12:28
Kör: Corolla
Ort: Bjurholm/Umeå NORRLAND
Kontakt:
Inlägg
av Westman » 10 dec 2004, 10:11
Nybbe960 skrev: Hmm...blir ju lite less då min fina 960 "bara" gör 210-220!!
Som sagt det tar ju lite tid att komma upp i dom hastigheterna......
Men upp till 180 går det fort!! (ja allt e relativt
)
Blir kul att se i sommar om den vill gå nå fortare nu när jag kör den på Etanol!!
etanol? hur har du gjort det `?
Jansson
Uppkörning
Inlägg: 481 Blev medlem: 29 jan 2004, 18:26
Ort: Uppsala-Storvreta
Inlägg
av Jansson » 10 dec 2004, 10:29
weazle^ skrev: då måste min bil va slö. har bara fått upp den i 175 i nerförsbacke
Samma här
MVH Jansson
Prototypen
Uppkörning
Inlägg: 412 Blev medlem: 26 aug 2004, 10:35
Inlägg
av Prototypen » 10 dec 2004, 10:37
Mycket är önsketänkande!!!
Tron kan försätta berg.
Varför inte prova en SAAB istället?
dr jukebox
Uppkörning
Inlägg: 592 Blev medlem: 08 aug 2004, 23:58
Ort: Flen,mitt i Sörmland
Inlägg
av dr jukebox » 10 dec 2004, 11:59
B230FT 90 tic turbo+ 235 km/h autobahn....vågade inte pressa mer med de däcken, men det fanns en del kvar att ge.
Skymtade en och annan häpen/ilsken bmw i backspegeln åsså.
Lammhults_Racing
Övningskörning
Inlägg: 166 Blev medlem: 22 sep 2004, 20:56
Ort: Lammhult
Kontakt:
Inlägg
av Lammhults_Racing » 10 dec 2004, 12:14
Varit uppe i 210km/m sen inte kunnat ge mer för kommit in till centrum´...
Men man får väll ta och toppa den redig sen när den kommer ut på vägarna när snön och allt skit är borta..
Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585 Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:
Inlägg
av Juppo » 10 dec 2004, 12:16
Alt jag läser här förutsätter jag är innom inhägnat område, vi får ju inte diskutera olagligheter på forumet
--Daniel Carlsson--