Nu ska jag inte göra fler bilaffärer på mycket länge

Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Nu ska jag inte göra fler bilaffärer på mycket länge

Inlägg av Douge »

ja just det jag ska behålla combin tills det bara är hjulen kvar

kommer ni håg vinterbilen jag köpte för en månad sedan den blåa 740 GLE kunde inte ha kvar den för jag är tvungen att ha en combi eftersom jag har ju 2 stora rottisar. Så jag satte in en annons på den. När jag väl har hittat en riktig shyst och seriös köpare som jag lovade att jag skulle hålla bilen till. En här på forumet en riktigt trevlig kille :wink:

När allt var klappat och klart kommer den förra ägaren som jag köpte bilen av och helt plötsligt ville ha tillbaka både hjulen, kjolarna, dimljusen och vingen, men HALLÅ sa jag jag har köppt bilen. och han började snacka om sig och sin gamla mormor på dåligt svenska. han sa att hjulen var ju inte hans och att dimljusen hadde han betalt 700:- för

och kjolarna och vingen kunde han sälja för 2000:- på blocket

när jag sa till han att det får han inte göra så skulle han och hans kompisar göra det ena och det andra med mig. han höll på här och gala och skrika åt mig. och jag som är lite dålig i huvudet efter en liten propp orkar inte med sånt här ok sa jag vill du ha dom sakerna så får affären gå tillbaka sa jag så i dag kommer han med sina kompisar och hämtar bilen igen jag hoppas att dom inte börjar att bråka. för jag mår jättedåligt av detta nu :(
volvo 740 Raggare

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Inlägg av Volvoracing »

Usch å fy f*n för honnon alltså. Men så kan han ju inte göra. Han har ju ingensomhelst rätt att ta tillbaka bilen om han en gång sålt den å ägarbytet har gått in. Jag hade polisamält honnom med en gång. Men om du tycker det är jobbigt (vilket jag kan förstå) så se iaf till att du får tillbaka lika mycket som du gav för den + det som du har lagt ut på bilen.



M.V.H

Volvoracing
VOLVO 940 TURBO -96

Zwofurti
Uppkörning
Inlägg: 413
Blev medlem: 15 jan 2004, 17:02
Ort: Gällivare lixom. typ.

Inlägg av Zwofurti »

2 rottisar, då måste du nästan ha husvagnsfjädrar bak va?=)
Bild

ignored
Färsk användare
Inlägg: 11
Blev medlem: 22 sep 2004, 08:55

Inlägg av ignored »

Vilket svin rent utsagt. Det där är bara att polisanmäla, han har ju uppenbarligen hotat dig. Mycket trist med sånna människor :(

Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Inlägg av Douge »

Zwofurti skrev:2 rottisar, då måste du nästan ha husvagnsfjädrar bak va?=)
ja det skulle jag nässtan ha när min stora hane ser en hanhund blir han helt galen hela bilen står och hoppar då :o
volvo 740 Raggare

Arvis
Uppkörning
Inlägg: 382
Blev medlem: 24 maj 2004, 19:33
Ort: S-tälje&Gotland

Inlägg av Arvis »

Men du...när han kommer med sina kompisar, presentera dom rejält för dina rottisar då!!! 8)
Kör: Volvo V70N 2,4T & Volvo 740 GL

Wolfie
Färsk användare
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 sep 2004, 00:22
Ort: Landskrona Skåne

Inlägg av Wolfie »

Hmm har en irländsk varghund, kanske man skulle ta sig bort till dig o ställa sig där som ett fint litet vittne till det hela...

George Holmer
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2373
Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av George Holmer »

Jag har bott i flera länder i Europa och har lärt mig väldigt mycket av det. En av de viktigaste läxorna jag har fått med mig är att sättet att göra affärer skiljer sig oerhört mycket mellan olika länder, vad är en överenskommelse och vad är ett avtal. Så länge man håller sig till den rådande kulturen blir det sällan problem men när man försöker kombinera två olika sätt blir det alltid konflikt. Det största problemet som Sverige har haft med invandringen är att politiker och tjänstemän har tagit den ståndpunkten att de som kommer till Sverige inte ska behöva anpassa sig, snarare ska Sverige och svenskarna anpassa sig till dem. Jag anser att invandring ska vara fri i hela världen men jag skulle aldrig komma till ett främmande land och pracka på dem mitt svenska sätt. Den som bor i ett land eller en region som inflyttade måste anpassa sig till den rådande kulturen och lära sig språket ordentligt. Den som gör det kommer vinna mycket.
Volvo 940 Turbodiesel 1994

http://www.georgeholmer.com/

Klavan
Övningskörning
Inlägg: 226
Blev medlem: 15 sep 2004, 11:37
Ort: Floda (utanför gbg)

Inlägg av Klavan »

Jävla gubbe! Nu förstår jag att du gjorde som du gjorde om du mår dpligt. Det är förklarligt. Men jag hade aldig släppt bilen. Han hade fan fått slå in pannbenet på mig. Jag hade inte gett mig. Hade polisanmält honom utan tvekan. Hade du kvitto på bilen? Isf kan han inte säge ett piss! Jävla pucka är vad han är. Hoppas dina rottisar käkade upp honom och hans kompisar med god aptit... :evil:

cruisingphill
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2142
Blev medlem: 24 aug 2004, 20:50
Kör: 740TIC

Inlägg av cruisingphill »

Polisanmäl.. släpp för allt i världen inte ifrån dig bilen! Finns det skrivet kvitto så har han ju inte mycket att säga...



Förstår att man ger med sig om man har med otrevliga typer att göra men det berättigar dem inte att härja som dem vill.



Bilen är DIN och ingen annans! :evil:



Lycka till!
740 Turbo Intercooler -88,

DUTTEN
Färsk användare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 sep 2004, 09:17
Ort: Södertälje / Stockholm

Inlägg av DUTTEN »

fan va pissed man blir , min rottis kan hjälpa dig åxå om du vill så får hunden gratis mat en vecka :-)
- my volvo is fantastic -

Volvomike
Färsk användare
Inlägg: 59
Blev medlem: 20 mar 2004, 17:43
Ort: Ingelstad/Växjö

Inlägg av Volvomike »

Han kan väll för fan inte komma flera veckor efter och kräva tillbaka prylar på bilen som du köpt :evil:

Har ni gjort ägarbyte , skrivit kvitto och tagit ihand så kan han väll inte

komma och säga något!

Volvotoken
Uppkörning
Inlägg: 649
Blev medlem: 06 jul 2003, 17:10
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Volvotoken »

Håller med tidigare talare stå på dig och annmäl honom !!!!!!

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

fy fan vilket as te gubbe....! ja hade blitt galen... men polisanmäl. eller kör över han o hans polare.... :twisted:
Bild
| För stort antal fordon... |

Volvo_Chrille
Övningskörning
Inlägg: 202
Blev medlem: 23 aug 2004, 22:17

Inlägg av Volvo_Chrille »

Jag sålde en bil till en kille som inte kunde så bra svenska, han var jugoslav (fortfarande). Det kändes inte rätt när vi gjorde affär, och man ska nog lite på sina känningar, för han skrev bilen på en afress som inte finns och körde obessad och oskattad med den. Som tur var gick ägarbytet igenom, så jag slapp alla böter som bilen drog på sig. Jag vet att man ska kräva svenskt leg. osv. Men trots det skrev jag bilen på det namnet han uppgav. Tog dock hans leg också.





/Chrille

Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Inlägg av Douge »

ja just det jag ska behålla combin tills det bara är hjulen kvar :oops: :oops: :oops:

nej ska sätta in den på blocket och sälja den. för jag ska först ha tag på en 88-89 med gallvade karossen så jag slipper en massa onödig rost
volvo 740 Raggare

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Om alt som du skriver stämmer (det antar jag) skall du givet vis polisanmäla, vist kan du sälja tillbaka bilen till honom men han skall betala vad du begär, det som är i bilen vid köpet följer bilen.



Sen skall du ju anmäla pga att han hotat dig.



Jag misstänker att den person som krävde tillbaka delarna inte var av svensk bakrund, om så är fallet gör han det ju inte bättre för och andra som flyttar hit till sverige om han hållerpå sådär
--Daniel Carlsson--

Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Inlägg av Douge »

jag vet att jag borde polisanmäla honom men den här killen har ett ryckte om sig att vara tottalt hänsynslös han och hanns kompisar skyr inget. och jag vet att jag är dumm men jag ger han tillbaka bilen så får jag mina pengar tillbaka. Jag tror allt blir lugnast så hur fel och förbannad man än blir jag känner bara mig så taskig mot den personen här på forumet som hadde bästemt sig för att köpa den :cry:
volvo 740 Raggare

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Har du fått pengarna än av honom?
--Daniel Carlsson--

Östlund
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6877
Blev medlem: 03 sep 2004, 22:10
Kör: Volvo, Skoda
Ort: Nykvarn

Inlägg av Östlund »

Håller med dig... Mår dåligt bara av att läsa det :cry:

Jag vet inte heller om jag skulle anmäla honom, Vet hur sånna typer är funtade i ärtan..

När du ska sälja tillbaka bilen, se för f*n till att ha med dig några polare eller farsan eller nått.

Bra att ha vittnen på affären....
Volvo 244 DL -77 Volvo V70 2,5t -05 Skoda Octavia 4x4 -14

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Inlägg av Zibbe »

...o hundarna o vapen o .... vet ju inte va det kan va för skummisar....
Bild
| För stort antal fordon... |

micael
Expert
Inlägg: 8322
Blev medlem: 01 dec 2002, 12:46
Kör: Volvo V90
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av micael »

Ja jävlar!



Du skulle känna någon HA.



Jag blir rätt sne av att läsa om sånthära.



En polisanmälan är ju tyvärr inte något effektivt.

Jag anmälde några ziggisar för några år sedan efter en tvättstugefajt.

Å det rann ut i sanden. Fick ont i magen varje gång man fick kallelse till rättegång. Men jag behövde aldrig gå eftersom dom aldrig fick tag i ziggisarna.



Men precis när man glömt incidenten fick man en kallelse.

Tillslut bad jag dom lägga ned åtalet.. men se det gick inte..

Men efter några timmar så ringde hon upp å sade att det tydligen preskibetats.. Kanske var det för att jag bad dom lägga ned..



Tja det var kanske längre än vad jag tänkte från början ;)
Bild

Användarvisningsbild
MattisH
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5171
Blev medlem: 25 maj 2003, 23:24
Kör: Fabia & Vitara
Ort: Hässleholm

Inlägg av MattisH »

När jag skulle sälja min 460 ringde det en turk eller något sånt på den och ville kolla på den. Han körde 24 mil för en skrotbil. Men iaf så hade han en kompis med sig och de trängde in mig och ändrade avtalet (som vi kommit överens över telefon). Där stod man själv och sålde bilen utan handpenning till dom. När jag kom hem så ringde jag till dom och sa att en annan hade köpt bilen. Jag vill inte sälja till sånna.. Dom är farliga
Säger Mathias som kör Zukan
Bild

cruisingphill
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2142
Blev medlem: 24 aug 2004, 20:50
Kör: 740TIC

Inlägg av cruisingphill »

hur har det gått? Har dom köpt tillbaka bilen elle?
740 Turbo Intercooler -88,

Douge
Övningskörning
Inlägg: 288
Blev medlem: 30 sep 2003, 20:28
Ort: Ronneby

Inlägg av Douge »

cruisingphill skrev:hur har det gått? Har dom köpt tillbaka bilen elle?
dom var ca 12 st som hämtade den i dag ruggigt :?
volvo 740 Raggare

Skriv svar