Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Har precis kollat på en 740 GL -90 (Mörkblå). Den är lite bucklig här å där (ca 5 bucklor totalt) gör inte mig nått och den har lite spruckna blinkersglas mm. Sen är kofångaren bak tejpad pga att han hade backat in i nått. Det är ju sånt man kan fixa lätt förutom bucklorna då.
Den är fin i lacken i övrigt. Lite lacksläpp här och där pga galvningen.
Den har gått 37000 mil däsvärre
Men nu till frågan.
Jag frågade om han haft några problem med den självklart. Då sa han att den läckte olja från växellåda när han köpte den och att han hade lämnat in den så att dom fixade problemet. Sen när jag tittar under bilen så ser jag att det hade läckt/läcker olja fortfarande. Ser att det är en droppe på "G". Vad kan då vara fel där? Låter det dyrt att åtgärda?
Han vill ha 13000 kr för bilen. Det är den väl ändå inte värd med det miltalet?
jag fick en kombi för samma pris, med tanke på läckan och han inte fixat den trots verkstad så tycker jag priset ska ligga på 9-10000:- sen akn läckan bero på många saker som exempelvis
- tätning vid bultarna
- tätning mellan motor & vxl låda
- sprika i vxllåda
m.m.
med mina bristande kunskaper så hade jag i så fall kollat dessa först !
Håller med föregående talare. 13000 låter mycket om bilen är i det skicket jag föreställer mig. Min 88B gav jag 10000 för med 35000 mil på mätaren och den var i kanonskick, enda felet var att s kröken var mer krökt än den ska vara.
Ge ett skambud med motovation att lådan måste bytas eftersom den fortfarande läcker olja efter reparation och att ett sånt byte kostar en del....sen att du fixar det själv och köper en billig lågmila låda själv det behöver ju inte säljaren veta.
Mvh
Möller
If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle
Okej, får väl göra det. Men bucklorna har jag börjat ogilla mer nu . Det som jag tycker verkar bra med 90orna är att man slipper byta sidoskärmar (huv?) när man ska smacka 940 front som jag har tänkt mig att göra + att man slipper modda bakom lysena. Har en 945a på G annars. En 89a som gått 19000 mil. Lite ytrost på den men tycker ni jag ska slå till på den istället? Han vill ha 16000 för den. Elhissar*4 AC, Sollucka mm.