Hur man breddar en 850-vinge.

Här har vi sparat trådar som svarar på standardfrågor samt guider.
Vill du bidra med material till denna del posta din tråd som vanligt i lämplig del av forumet och skicka sedan ett PM till någon av moderatorerna.
Peter Larsson
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3087
Blev medlem: 25 nov 2004, 18:08
Kör: CBB
Ort: Stockholm Medlemsnr: 3

Hur man breddar en 850-vinge.

Inlägg av Peter Larsson »

Tack till jimzon för denna utförliga beskrivning.


jimzon skrev:jag har letat efter hur man breddar en vinge och fått lite tips. jag köpte mig en GLT vinge.



det man behöver är



Tid

plast rör ev hockeyklubba...EJ TRÄ! eller annat levande material... hittar du hos närmaster hockyarena finns bra många avbrutna klubbor där

byggskum / fogskum

spackel

smält lim

kniv, spackelspade, såg fintandad



Bild



börja med att mäta ut vart du skall såga av vingen, kapa där det inte är någon böj på vingen annars blir det jobbigt och mäta och passa in



Bild



kapa vingen med sågen



Bild



kapa sönder hockey klubban/plast rör i 4 delar ca 20cm lång. tryck fast dom i vingen. pressa dem ifrån varandra tills dom fasnar för sig själva. dra bromskabeln igenom klubban. gör ett mellan rum på 5,75cm på båda sidorna och limma en liten klump under och på ovansidan av vare klubbit.. MÄTA 12 gånger limma EN



Bild



montera vingen och skruva fast, kolla om det passar annars bara peta bort limmet och limma om på plats



Bild



fram med byggskum och fyll inuti vingen för att fylla ut allt tomrum och det limmar fast klubban mer så det inte går åt så mycket spackel



Bild



kapa bort övrig skum när det stelnat med kniv och sågen, på burken stog det 12 timmar men det tog ca 20-24 timmar för mig. slipa ner skummet så det blir som en grop så spacklet kan täcka för lacken blir inte bra om det är skum framme. nu tror du att det värsta är över men de va den roliga delen nu kommer det värsta av allt....spackla slipa!



Bild



spackla-slipa,spackla-slipa,spackla-slipa,spackla-slipa,



Bild



åsså lacka sedan färdig



ni kanske har några bättre metoder men denna var min iallfall



denna tråd har jag gjort och den finns också på turbopreformanceclub



///Jim
Hesselgren skrev:Skönt med ordentlig belysning i handskfacket när man käkar mosmeny i bilen nattetid..
|740 GL -88| |745 Turbo -88 USA-import| |760 GLE -83| |760 GLE Executive -90| |780 -87| |780 Turbo -89 USA-import|