Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
tonytrim
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jan 2005, 22:46
Ort: Malmö

Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av tonytrim »

Hej!
Jag har en 740gle -88 som varit automatare som jag byggt om till manuell växellåda. Det jag undrar är: motorfästen på denna är hydrauliska kuddar och om man ska byta till "vanliga" gummikuddar hur mycket behövs?? Är det samma fästen som sitter skruvade i motor och framvagnsbalken så det räcker köpa motorkuddarna? Eller måste jag ha alltihopa typ 3 delar per sida för att få ihop det? Tacksam om någon som vet kan svara :?:
mvh Tony

Användarvisningsbild
qubert
Van forumsanvändare
Inlägg: 1061
Blev medlem: 21 aug 2012, 00:31
Kör: Styv 945 -95
Ort: Mora

Re: Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av qubert »

Jag vill också veta, fast tvärtom, vad som behövs. Har en Regina-740 som jag vill uppgradera till hydrauliska kuddar.

kmx
Forumsfreak
Inlägg: 3502
Blev medlem: 13 apr 2005, 13:20
Kör: ca 20 000 mil per år
Ort: Kil

Re: Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av kmx »

Hade hydrauliska i min turbo innan, men har satt dit nya i gummi. Köpte några adapters som fick det att passa. Typ som spacers för kuddar eller hur man ska förklara det.
Minns inte vart jag köpte det, men det var rätt dyrt
2nd place is 1st loser

Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69


Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53

Användarvisningsbild
qubert
Van forumsanvändare
Inlägg: 1061
Blev medlem: 21 aug 2012, 00:31
Kör: Styv 945 -95
Ort: Mora

Re: Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av qubert »

Om jag ska gissa tror jag att det är samma fästen i motorn, men annorlunda i framvagnsbalken. Lägre på hydraulvarianten. Nån som vet som kan bekräfta?

tonytrim
Färsk användare
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jan 2005, 22:46
Ort: Malmö

Re: Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av tonytrim »

qubert skrev:Om jag ska gissa tror jag att det är samma fästen i motorn, men annorlunda i framvagnsbalken. Lägre på hydraulvarianten. Nån som vet som kan bekräfta?
Tycker ju detta låter rimligt men, skulle verkligen behöva veta..... Är det verkligen ingen här som har "micklat" med detta :?

Användarvisningsbild
kimbo
Uppkörning
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 maj 2007, 00:12
Ort: Norrköping

Re: Motorfästen/gummikuddar vs hydrauliska

Inlägg av kimbo »

mig veterligen får man byta på både på balk o motor då det är lite olika vinklar på hydro vs gummi..
bytte motor i en kompis bil nyligen o den hade gummi kuddar samt den andra bilen vi tog motor ifrån
men vi fick byta fästen även där då de inte gick o få i förarsidans fäste på kudden.. så de kan skilja lite på
årsmodell lr nåt sånt också tror ja.
Kim.L

RödBlocks Dyrkare

Volvo-764-85/TIC 744-86/TIC 244-88B/GlTic 745-90/GL/T/IC

Skriv svar