Hur montera snowcap på en 740?

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
V9097
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 aug 2022, 10:29

Hur montera snowcap på en 740?

Inlägg av V9097 »

Hej

Jag behöver lite guidning i hur detta ska göras. Jag vill ju varken skada lack eller snowcap. Jag har köpt mig en orginal snowcap i bra skick med alla fästen, men förstår ändå inte riktigt hur clipsen skall komma på plats. Fästena som är närmast vindrutan är ju helt självklara, men hur ska clipsen komma på plats?

Ska clipsen kunna pressas ner genom slitsarna i luftintaget, eller måste jag först montera bort hela torpedplåten?

Hassell
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2452
Blev medlem: 10 apr 2005, 12:39
Kör: 245 -90, 245 -93
Ort: Runhällen

Re: Hur montera snowcap på en 740?

Inlägg av Hassell »

V9097 skrev:
26 aug 2022, 10:40
Hej

Jag behöver lite guidning i hur detta ska göras. Jag vill ju varken skada lack eller snowcap. Jag har köpt mig en orginal snowcap i bra skick med alla fästen, men förstår ändå inte riktigt hur clipsen skall komma på plats. Fästena som är närmast vindrutan är ju helt självklara, men hur ska clipsen komma på plats?

Ska clipsen kunna pressas ner genom slitsarna i luftintaget, eller måste jag först montera bort hela torpedplåten?
Hej, clipsen pressas ner genom slitsarna och sen får man fippla med fingrarna för att låsa fast clipsen mot "fötterna" på snowcapen. Pilligt som tusan :wink:

Skriv svar