volvo 740 tic kjolpaket

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
Användarvisningsbild
Volvobruden84
Uppkörning
Inlägg: 995
Blev medlem: 02 dec 2002, 12:56
Kör: Audi A4 2.0tdi
Ort: Söderhamn

volvo 740 tic kjolpaket

Inlägg av Volvobruden84 »

Tja. Länge sen nu!!
Men har en fråga. Köpte för länge sen en 90tals 745 tic med original kjolpaket på.
Skulle behöva veta när dom gjordes osv. Kjolpaketet alltså. Har nämligen fronten (trasig osv dock) samt komplett bakkjol ligger men svårt o sälja när man inte minns mer info än så om detta paket.

Hjälp mig minnas vilka år dom gjordes till ticarna :)

Dålig bild på framkjolen.

http://www.ladda-upp.se/bilder/wwsasecumlgrcz/

/ Maria

Användarvisningsbild
Hedlund
Uppkörning
Inlägg: 685
Blev medlem: 16 apr 2006, 21:19
Kör: 3st 740, 1st V70nR
Ort: Värmland
Kontakt:

Re: volvo 740 tic kjolpaket

Inlägg av Hedlund »

Hej!

Det där är ett bodykit som fanns att köpa till 740 90-92, men passar även 945 om man byter ut kofångaren/kofångardämparna från en 740 -90. Alltså inte specifikt för Turbo bilarna, dessa hade 940 frontent och var tvungen monteras på rätt kofångarfästen/krockdämpare för att passa.

Bild

Riktigt ovanligt här är det! Jag köpte loss ett komplett kit från usa ifjol, i tron att inte hitta något här i Sverige. I USA såldes 740 SE (-90 Turbo med våran "-90 front" som hade detta bodykit från fabrik. Så betydligt vanligare där.

Nu har jag ett komplett kit och en helt ny front i kartong. :P Jag vet en här på forumet som jag tror gärna köper ditt kit! Jag skickar ett pm till honom. :)
Projekt:
740 Turbo -90 [Nördig originalbil]
740 Turbo -88 [Avstannat pga brandskada..]

Användarvisningsbild
Volvobruden84
Uppkörning
Inlägg: 995
Blev medlem: 02 dec 2002, 12:56
Kör: Audi A4 2.0tdi
Ort: Söderhamn

Re: volvo 740 tic kjolpaket

Inlägg av Volvobruden84 »

Kalas. Tusen tack :)
Gör gärna de o be han isf kontakta mig på 076-8355334 då jag är svår att nå här :)

grr
Färsk användare
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 jul 2006, 22:23

Re: volvo 740 tic kjolpaket

Inlägg av grr »

Ber om ursäkt för trådlyftet, men jag kände bara att jag ville påpeka hur kul det skulle vara att se om det färdigställdes en 744 i Sverige idag av någon entusiast som var identisk med den röda bilen från Volvokatalogen. Alltså Gemini-fälgar, kjolpaketet, vinge, svart turbogrill, dimljus, USA-blinkers, röd lack. Inga sidoblinkers har bilen heller, hade USA-modellerna det?

Denna fronten är ju inte helt vanlig att folk gillar och satsar på, men bilen på bilden är faktiskt det enda undantaget (förutom Kjell Johanssons 745:a) som jag tycker ser riktigt bra ut med 90:ans front. Annars byter väl många entusiaster till 940-front.

Skriv svar