Koppling M90

Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar.
D.Svensson
Uppkörning
Inlägg: 440
Blev medlem: 28 okt 2009, 18:47
Kör: bil
Ort: Jämtland

Koppling M90

Inlägg av D.Svensson »

Hej Allihop!

Har köpt mig en 940 ltt som ska användas som isbil i vinter. Men kopplingen slirar så den måste bytas.

I o med att det är en rostig billig bil som ska köras på isen vill jag inte kosta på den alldeles för mycket.

Vad är billigaste sättet för koppling till dessa med M90 å DM svänghjulet.

Kommer troligtvis köra begagnad koppling å tänkte mest om det går att bygga ihop något på nå bra sätt? :)

Typ från M47/M46 eller nå sånt


Mvh Dennis

Morst
Forumsfreak
Inlägg: 3225
Blev medlem: 19 maj 2005, 19:16
Kör: Opel Omega 2,2 -02
Ort: Förorten till någons GLE

Re: Koppling M90

Inlägg av Morst »

Hmm, vet inte riktigt hur jag skulle gjort. Minst jobb borde helt klart vara att hitta en frisk begagnad koppling och bara byta. Vad gäller koppling från M46/47 så vet jag inte hur det skulle kunna snickras ihop på annat sätt än en "Taz Special" som jag själv kör med. Dvs. vanligt hederligt enkelmassesvänghjul, tryckplatta från 7/940 turbo med M46 samt M90-lamell till D24. Dock blir det mer jobb och kostar troligen också mer än vad en begagnad eller för den delen ny originalkoppling på Feltema gör.
Leg. garagehangaround - kan inte mecka själv men är intresserad och vill gärna lära mig, både i folks garage och på forumet!

Skriv svar